וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "אל-קאעדה מנצל את המצב בתימן כדי לחזק את כוחו"

שר ההגנה האמריקני התריע כי בחסות הלחימה בתימן, לוחמי אל-קאעדה משתלטים על אזורים נוספים במדינה, לאחר שהשתלטו על עמדה של הצבא הסעודי. איראן הציבה ספינות קרב לחופי תימן. ארגוני הסיוע מזהירים: "המצב רק מחריף בכל יום שעובר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לוחמי אל-קאעדה ניצלו את הכאוס בתימן בשבועות האחרונים על מנת להתקדם - כך הזהיר היום (רביעי) שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר. במהלך ביקור בטוקיו, קרטר התייחס למצב בתימן ואמר: "ברור כי המצב אינו רגוע, ויש כמה צדדים לוחמים – החות'ים, ואל-קאעדה בחצי האי ערב - שניצלו את ההזדמנות שבהתמוטטות הממשלה המרכזית".

לדבריו, ארצות הברית מודאגת במיוחד מהתקדמות אל-קאעדה בתימן, שנחשבת לזרוע הגדולה ביותר של ארגון הג'יהאד העולמי, ומכוונותיה להשתלט על שטחים באזור ולבצע מתקפות נגד יעדים מערביים. אתמול דווח כי לוחמים חמושים של אל-קאעדה השתלטו על מוצב של צבא ערב הסעודית בגבול תימן, במחוז חצרמוות שבמזרח המדינה. זאת, כשבוע לאחר מתקפת אל-קאעדה על עיר הנמל מוכלא.

עוד בוואלה חדשות:
הלחימה בתימן: אזרחים רבים בקו האש, עשרות ילדים נהרגו
המלחמה בתימן: עשרות הרוגים בעדן, הסיוע הבינלאומי מתעכב
תימן: הנשיא פיטר את ראשי הצבא ש"השתתפו בהפיכה נגדו"

חיילים סעודים בגבול תימן, אפריל 2015. רויטרס
עמדה של צבא ערב הסעודית על גבול תימן/רויטרס

בהתייחסות לפעילות אל-קאעדה במדינה, הוסיף קרטר: "אנחנו רואים שהם מתקדמים בשטח ומשתלטים על אזורי הקרבות". השר הבהיר כי ארצות הברית, שמפעילה מטוסים ללא טייס (מל"טים) נגד אל-קאעדה, תמשיך להילחם בארגון. "כמובן שתמיד קל יותר לנהל מבצעים אנטי-טרוריסטיים כשיש ממשלה יציבה שמוכנה לשתף פעולה", אמר, "הנסיבות האלה כמובן לא קיימות בתימן, אך זה לא אומר שלא נמשיך להגן על עצמינו".

בתוך כך, ארגון הצלב האדום הזהיר מפני "אסון, לכל הפחות" בעיר עדן, שם נמשכת הלחימה העזה בין כוחותיו של הנשיא עבד רבו מנסור האדי למיליציות של המורדים החות'ים, שפועלים בתמיכת איראן. דוברת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, מארי קלר פגאלי, מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המצב בתימן כולה "קשה מאוד, והנתיבים הימיים, האוויריים והיבשתיים חסומים".

"המלחמה בעדן נמצאת בכל רחוב ובכל פינה", הוסיפה, "אזרחים רבים לא יכולים להימלט מהעיר". ביום שני הצליח הארגון להעביר מטוס סיוע ראשון למדינה, לאחר שהגעתו לבירה צנעא התעכבה בשל המצב הביטחוני. מטוסי סיוע נוספים ממתינים בשדות התעופה של עמאן, בירת ירדן, ושל ז'נבה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טנקים מהכוח הנאמן לנשיא תימן בבסיס אל-ענד, מדרום לעיר עדן – 24 במרץ 2015. רויטרס
נפל לידי המורדים. כוחות הנאמנים לנשיא בבסיס חיל האוויר באל-ענד, לפני כשבועיים/רויטרס

מארגון הסיוע "רופאים ללא גבולות", המפעיל 148 רופאים, מרביתם מקומיים, בבית החולים בעדן, נמסר: "המצב מחריף בכל יום שעובר". דוברת הארגון, מארי-אליזבת אינגר, מסרה כי הצוותים הרפואיים בעיר "לא טיפלו במספר גדול של פצועים בימים האחרונים, בשל הקושי שבהגעה לבית החולים".

"העדיפות העליונה היא למצוא דרך לשלוח צוות רפואי שיתמוך בפעילות", אמרה. צוות רפואי ממתין כעת בג'יבוטי שבמזרח אפריקה, בעברם השני של מיצרי באב אל-מנדב, ו"מחכה לאור ירוק" מהקואליציה הבינלאומית בהובלת ערב הסעודית, האחראית לתקיפות האוויריות בשטחי תימן בשבועיים האחרונים.

על פי הדיווח ברשת האיראנית "פרס טי-וי", איראן שלחה שתי ספינות קרב למפרץ עדן, שנועדו לטענת טהראן להגן על המדינה מפני פיראטים. הספינות יבצעו סיורים באזור דרום תימן, שלאחרונה הפך גם למקום עגינתן של ספינות קרב סעודיות, הפועלות כחלק ממבצע "סופה נחרצת" נגד החות'ים.

ילדים תימנים נמלטים מההפצצות האוויריות באזור צנעא, אפריל 2015. רויטרס
"מעטים הצליחו להימלט". משפחה שנמלטה מביתה בצנעא, השבוע/רויטרס

הכוחות הסעודיים תקפו הלילה את בסיס חיל האוויר באל-ענד, הסמוך לעיר עדן, ומטרות נוספות באזור. כוחות הנאמנים לנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח השתלטו על הבסיס. תושבים בעדן דיווחו כי החות'ים ממשיכים להתקדם לעבר מרכז העיר, אולם המיליציות השבטיות הצליחו עד כה לבלום את התקדמותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully