וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בתימן: עשרות הרוגים בעדן, הסיוע הבינלאומי מתעכב

עשרות בני אדם נהרגו בעימותים בעיר הנמל שבדרום המדינה בין המורדים החות'ים לנאמני הנשיא המודח האדי. במקביל, הצלב האדום דחו את הגעתו למדינה לנוכח הקושי במציאת חברות תעופה שיסכימו להגיע למדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 53 בני אדם נהרגו ביממה האחרונה בקרבות העזים בעיר עדן שבדרום תימן בין המורדים החות'ים ונאמני הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי – כך מסרו היום (שני) גורמים ביטחוניים ורפואיים לסוכנות הידיעות הצרפתית. במקביל, הצלב האדום דחה את הגעתה של משלחת רפואית למדינה בשל בעיות לוגיסטיות שנגרמו לנוכח הלחימה המתמשכת והפצצות כוחות הקואליציה הסעודית.

עשן מיתמר ממצבור נשק שהופצץ בעיר עדן, תימן, 28 במרץ 2015. רויטרס
עשן מיתמר מעדן בשבוע שעבר/רויטרס

לדברי אחד המקורות הרפואיים, בין עשרות ההרוגים היו 17 אזרחים, כמו גם עשרה לוחמים הנאמנים לנשיא האדי. כמו כן, מקור ביטחוני מסר כי 26 מורדים שיעים נהרגו בעימותים ברחבי עיר הנמל האסטרטגית ועוד עשרות בני אדם נוספים נפצעו. תושבים בעיר דיווחו כי חילופי האש נמשכו גם היום בניסיונם של החו'תים הנתמכים בידי איראן ותומכי הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח להשתלט על נמל העיר. בשל המשך הקרבות, נגרם מחסור חמור במזון, במים ובחשמל והתושבים מתחננים לעזרה עבור משפחותיהם. "שלושת הימים האחרונים היו מלאי אימה", סיפר ניסמן אוסמאן לרשת BBC. "היו יריות בכל מקום".

במקביל, כאמור, דחה הצלב האדום הבינלאומי את יציאתם של מטוסי הסיוע הרפואי בשל הלחימה. הארגון קיבל אישור מהקואליציה הסעודית השולטת במרחב האווירי של תימן לנחות בבירה צנעא כדי לסייע לנפגעים הרבים במדינה, אולם מעט חברות תעופה מוכנות לנחות באזור מוכה הקרבות.

"אנחנו עדיין מנסים להשיג מטוס לצנעא", מסרה דוברת הצלב האדום קלייר פג'לי. "יש בעיות לוגיסטיות לנוכח העבודה שמעט מאוד חברות או מטוסי מטען מוכנים לטוס לאזור קרבות". עם זאת, היא הדגישה כי יש תקוות גדולות לכך ש-48 הטונות של האספקה הרפואית יסופקו עד "מחר או מחרתיים".

ברשת "אל-ערביה" דווח כי מטוס סיוע ראשון הגיע בשעות הערב לשדה התעופה בצנעא, אולם לא התקבל לכך אישור רשמי, כמו כן, דווח כי כוחות הקואליציה הסעודית החלו לתקוף מטרות בבירה צנעא.

(עדכון ראשון: 14:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully