וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בתימן: אזרחים רבים בקו האש, עשרות ילדים נהרגו

גורמים במדינה טוענים כי התקיפות האוויריות של הקואליציה הסעודית הביאו למותם של אזרחים רבים, ויותר מ-100 אלף אזרחים נמלטו מבתיהם. מטוס סיוע הומניטרי ראשון הצליח להגיע לצנעא, וארה"ב נערכת לחימוש מוגבר של הכוחות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

התקיפות האוויריות של צבא ערב הסעודית שכוונו היום (שלישי) נגד בסיס צבאי בדרום-מערב תימן שעליו השתלטו המורדים החות'ים, פגעו בבית ספר בעיירה מיתם – כך מסרו גורמים בלשכת מושל מחוז איב במדינה, כמו גם גורמים חות'ים בתימן, לרשת האמריקנית CNN. על פי הדיווח, לפחות שישה תלמידים נפצעו, וגורם נוסף מסר כי שלושה מהם נהרגו.

לדברי הגורמים, בסיס אל-חמזה הופצץ לאחר שהכוחות החות'ים שלחו ממנו תגבור ואספקה למחוזות סמוכים. דווח כי לא נפגעו לוחמים בבסיס, אולם נגרם לו נזק כבד. הדיווח הנוכחי מצטרף לרשימה מדאיגה של תקריות דומות. בחסות הכאוס בתימן, אזרחים רבים נקלעו לקו האש. עד כה, כ-540 בני אדם נהרגו בלחימה, אולם בשל דיווחים סותרים, קשה לקבוע כמה מהם אזרחים בלתי-מעורבים.

עוד בוואלה חדשות:
"נקודת מפנה": החזון המשותף של ארדואן ורוחאני למזרח התיכון
המלחמה בתימן: עשרות הרוגים בעדן, הסיוע הבינלאומי מתעכב
תימן: הנשיא פיטר את ראשי הצבא ש"השתתפו בהפיכה נגדו"

ילדים תימנים נמלטים מההפצצות האוויריות באזור צנעא, אפריל 2015. רויטרס
"הילדים משלמים מחיר בלתי-נסבל". משפחה שנמלטה מצנעא בשל ההפצצות, היום/רויטרס

סוכנות האו"ם לילדים, יוניצ"ף, מסרה כי עד כה, לפחות 74 ילדים נהרגו ומומים נגרמו ל-44 נוספים, מאז 26 במרץ. "מדובר בהערכות שמרניות, ולהערכתנו המספר הכולל של ילדים שנהרגו גבוה בהרבה", נמסר. לטענת נציג הסוכנות בתימן, ז'וליאן ארנס, הילדים משלמים מחיר "בלתי-נסבל", ועל הקהילה הבינלאומית לעשות יותר על מנת להגן עליהם.

גורמים בתימן מסרו כי כ-16 מיליון תימנים החיים באזורים שבשליטת החות'ים נותרו ללא חשמל, ולרבים אין גישה למי שתייה. כמעט כל האזרחים הזרים בתימן הוברחו על ידי מדינותיהם במהרה, ויותר מ-100 אלף אזרחי תימן נמלטו מבתיהם בעקבות ההפצצות האוויריות של הקואליציה הסעודית.

היום, ארגון הצלב האדום אישר רשמית כי המטוס הראשון שנשלח מטעמו, הנושא ציוד רפואי ואנשי סיוע, הצליח אמש להגיע לבירה צנעא. דוברת הארגון, סיטארה ג'אבין, מסרה כי מדובר במטוס נוסעים קטן, אולם מטוס תובלה גדול יותר, הממתין בשדה התעופה של עמאן, בירת ירדן, צפוי להגיע לצנעא מחר. זאת, כמובן, בתנאי שהמצב בשטח יאפשר זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפצצה אווירית בכפר אוקש, סמוך לצנעא, תימן, אפריל 2015. רויטרס
כפר אוקש, בפאתי צנעא, שנפגע מתקיפה אווירית/רויטרס
הפצצה אווירית בכפר אוקש, סמוך לצנעא, תימן, אפריל 2015. רויטרס
"על הקהילה הבינלאומית לעשות יותר על מנת להגן על הילדים"/רויטרס

המטוס הראשון חיכה כמה ימים עד שניתן היה להגיע לצנעא מבלי לסכן את המטוס ואת הצוות שעל סיפונו. הארגון מתכנן להעביר סיוע נוסף, ככל הנראה באניות, אולם לשם כך יידרש תיאום עם הגורמים השונים המעורבים בלחימה בשטח. מועצת הביטחון של האו"ם דנה בהצעה רוסית להפסקת אש הומניטרית.

בתוך כך, סגן שר ההגנה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, מסר כי וושינגטון תגביר את קצב העברות הנשק לקואליציה הסעודית המובילה את המאבק בחות'ים, במסגרת מבצע "סופה נחרצת". בביקור בערב הסעודית, בלינקן הוסיף כי ארצות הברית תגביר גם את העברת המודיעין לקואליציה האנטי-חות'ית.

חיילים סעודים בגבול תימן, אפריל 2015. רויטרס
עמדה של צבא ערב הסעודית על גבול תימן/רויטרס

"ערב הסעודית מעבירה מסר ברור לחות'ים ולבעלי בריתם, כי הם לא יכולים להשתלט על תימן בכוח הזרוע", אמר. "כחלק ממאמץ זה, הגברנו את משלוחי הנשק ואת השיתוף המודיעיני, והקמנו תא מבצעי משותף במרכז המבצעים הסעודי".

בגבול תימן-ערב הסעודית, לוחמים חמושים של אל-קאעדה השתלטו של מוצב של הצבא הסעודי, והרגו לפחות שני חיילים של משמר הגבול. לדברי גורמים במחוז חצרמוות, החמושים השתלטו על הבסיס, באזור מנוואח, כ-440 קילומטרים מצפון-מזרח לצנעא. בשבוע שעבר, לוחמי אל-קאעדה, הנאבקים אף הם על שליטה בחלקים בתימן, תקפו את נמל מוכלא, אולם קבוצת מיליציות שבטיות הדפו אותם.

חיילים סעודים בגבול עם תימן, 06 באפריל. רויטרס
חיילים סעודים בגבול עם תימן, 06 באפריל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully