וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: הנשיא פיטר את ראשי הצבא ש"השתתפו בהפיכה נגדו"

מפקד הצבא, סגנו וראש שירות הביטחון המיוחד יועברו לחקירה, בהוראתו של הנשיא עבד רבו מנסור האדי, שאיבד את השליטה על מרבית המדינה. העימותים בעדן נמשכים, וארגונים בינלאומיים קוראים להפסקת אש הומניטרית: "הצלפים יורים בכל מי שזז"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי הכריז אתמול (ראשון) על פיטורי רמטכ"ל הצבא התימני חוסיין חיראן, סגנו זכריא שאמי, וראש שירות הביטחון המיוחד, חמוד א-סופי. על פי הדיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית, השלושה יועברו לחקירה בגין בגידה והשתתפות בהפיכה. זאת, על רקע מאבקו של האדי ושל תומכיו להדוף את כוחות המורדים החות'ים, שהשתלטו על חלקים נרחבים במדינה, כולל הבירה צנעא, וקוראים להפלתו.

בתוך כך, העימותים החריפים בין הלוחמים החות'ים לכוחותיו של הנשיא, המסתייעים במיליציות מקומיות, נמשכו בעיר הדרומית עדן, לשם נמלט האדי לאחר השתלטות המורדים על הבירה. עדי ראייה דיווחו על קרבות ירי עזים, שלוו בהפצצות לעבר אזור הנמל בעדן. הקואליציה הבינלאומית שמובילה ערב הסעודית פתחה לפני 12 ימים בתקיפות אוויריות בשטחים שבשליטות החות'ים.

עוד בוואלה חדשות:
דיווח בתימן: החות'ים השתלטו על ארמון הנשיאות בעדן
תימן: חרף תקיפות הקואליציה, החות'ים הגיעו למרכז העיר עדן
פרשנות | תנו לסעודים לנצח

מפגינים פרו-חות'ים בצנעא, תימן, אפריל 2015. רויטרס
מפגינים פרו-חות'ים בצנעא, שלשום/רויטרס

אתמול דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית כי המורדים כבשו את מבני הממשל המרכזיים בעדן. עם זאת, בהמשך הצליחו כוחות הממשל להדוף את מתקפתם. על פי גורם באחת מהמיליציות התומכות בנשיא, 36 לוחמים חות'ים נהרגו אתמול בלחימה ברובע מואללה שבמרכז העיר, כמו גם מהלוחמים בכוחותיו של הנשיא.

גורם רפואי בעדן סיפר: "יש גופות ברחובות, ואי אפשר להתקרב לזירה, כי צלפים חות'ים מחכים על גגות הבתים. הם יורים בכל מי שמתקרב, ללא הבחנה". גורמים רפואיים וגורמים באו"ם מסרו כי יותר מ-500 בני אדם נהרגו בלחימה במדינה עד לסוף השבוע האחרון, מהם אזרחים רבים. בעדן לבדה, נהרגו כ-200 בני אדם ומאות נפצעו.

שלשום הציגה רוסיה למועצת הביטחון של האו"ם טיוטת החלטה הקוראת להפקת אש הומניטרית במבצע "סופה נחרצת", שבמסגרתו תוקפות מדינות ערב יעדים של המורדים. שגרירת ירדן באו"ם, דינא קוואר, המכהנת כנשיאת מועצת הביטחון, מסרה כי המשלחות זקוקות לזמן על מנת להגיע להחלטה בנושא, וזו צפויה להתקבל בימים הקרובים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי נחת בריאד, בירת ערב הסעודית, לאחר שהוברח מעדן, ונפגש עם שר ההגנה הסעודי הנסיך מוחמד בי סלמאן, 26 במרץ 2015. טוויטר, רויטרס
האדי/רויטרס, טוויטר

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום קרא להפסקת אש הומניטרית למשך 24 שעות, במטרה לשלוח למדינה ציוד מציל חיים. "כל הדרכים בים, באוויר וביבשה צריכות להיפתח ללא עיכוב למשך 24 שעות לפחות על מנת שניתן יהיה להגיע לאנשים שנותקו לאחר יותר משבוע של לחימה", נכתב בהצהרת הארגון. דובר הארגון אמר כי בשעה זו מתקיימים מגעים עם כל הצדדים הלוחמים.

בתגובה לדברים, מסר סאלח א-סמאד, בכיר חות'י ויועצו לשעבר של הנשיא האדי כי המורדים מוכנים לפתוח בשיחות שלום, בתנאי שההפצצות האוויריות של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ערב הסעודית יופסקו ובתנאי שהפיקוח על המשא ומתן יהיה של גורמים בלתי-מעורבים. סמאד הדגיש כי החות'ים מתנגדים לחזרתו של האדי למדינה, אולם הבהיר: "עמדתנו בנוגע לשיח לא השתנתה, ואנו דורשים את המשך המו"מ, למרות כל מה שקרה, על בסיס כבוד והכרה הדדית". הוא הוסיף כי הוא מעוניין שהדיונים משיחות השלום ישודרו לעם התימני, "כדי שכולם יוכלו לדעת מי מעכב אותן".

לצד כל זאת, הלחימה בעיר החוף מוכלא, שבמזרח תימן, נמשכת בניסיון להניס מהעיר את לוחמי אל-קאעדה שהשתלטו עליה. בנוסף, מדינות רבות פינו בימים האחרונים את אזרחיהן מתימן, בסדרת מבצעים ימיים ואוויריים.

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully