וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בתימן: החות'ים השתלטו על ארמון הנשיאות בעדן

2.4.2015 / 16:26

גורמים ביטחוניים מסרו כי המורדים השיעים השתלטו על המתחם הנשיאותי בתום עימותים קשים בעיר החוף, שנותרה מעוזם האחרון של תומכי הנשיא. עדי ראייה מסרו כי חיילים זרים הגיעו לעיר דרך הים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המורדים החות'ים והמיליציות הלוחמות לצידם בעיר עדן שבדרום תימן השתלטו היום (חמישי) על הארמון הנשיאותי בעיר, בתום עימותים קשים במרכז המסחרי של העיר - כך מסרו גורמים ביטחוניים במדינה. העיר וסביבותיה נחשבו למעוזם האחרון של הכוחות התומכים בנשיא עבד רבו מנסור האדי, שנמלט לאחרונה מהבירה צנעא לעדן, והוברח ממנה לפני כשבוע על מנת להשתתף בפסגת הליגה הערבית בשארם א-שייח, סיני.

בתוך כך, עדי ראייה בעיר וגורמים בנמל עדן מסרו כי עשרות חיילים זרים הגיעו לנמל, בצעד שעשוי לסמן את מעבר מבצע "סופה נחרצת" לשלב הבא - לוחמה קרקעית של כוחות הקואליציה בהובלת ערב הסעודית. זהותם של החיילים לא ידועה, אולם ייתכן שמדובר בחיילים מכוחות הקואליציה, שתוקפת יעדים של המורדים החות'ים במדינה במהלך השבוע האחרון. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי מדובר בחיילים מצבא מצרים.

האדי ונאמניו מנסים בשבוע האחרון להדוף את המורדים השיעים, הנתמכים בידי איראן ומסתייעים בכוחות צבא הנאמנים לנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח. על פי גורמים רפואיים בעיר, לפחות 44 בני אדם, מהם לפחות 20 לוחמים, נהרגו היום בקרבות. אתמול הגיעו כוחות שריון של המורדים למרכז העיר וניהלו קרבות עזים עם נאמניו של האדי. הבוקר דווח כי הם נסוגו מהאזור בעקבות הפצצה נרחבת של הקואליציה הערבית.

עשן מיתמר ממצבור נשק שהופצץ בעיר עדן, תימן, 28 במרץ 2015. רויטרס
תומכי המורדים החות'ים בהפגנה בצנעא, תימן/רויטרס

כמו כן, ריאד הודיעה היום על הרוג ראשון בשורותיה מאז החל מבצע "סופה נחרצת" לפני שבוע. סוכנות הידיעות הרשמית של הממלכה מסרה כי לוחם במשמר הגבול נהרג בחילופי אש עם המורדים החות'ים במחזו עסיר, הגובל בתימן.

ברשת "פרס טי-וי" האיראנית, דווח כי הסעודים הסירו חלקים מגדר הגבול עם תימן, ככל הנראה כהכנה אפשרית לפלישה קרקעית למדינה. גורמים במחוז חג'ה שבצפון תימן דיווחו כי הכוחות הסעודים פתחו את הגדרות באזור. עוד דווח כי כוחות צבא גדולים החלו להתקדם לעבר האזור.

כמו כן, לוחמים מארגון אל-קאעדה הסתערו היום על בית כלא במחוז חדרמוות שבדרום-מזרח המדינה. לוחמי הארגון, שזרועה במדינה נחשבת לפעילה ביותר מכלל זרועות אל-קאעדה, שחררו 300 אסירים, בהם אחד ממנהיגיהם. שני סוהרים וחמישה אסירים נהרגו במהלך חילופי האש, שבסיומם נמלט חאליד בטרפי, שהוחזק במקום במשך יותר מארבע שנים. במערב חוששים שהארגון הקיצוני ינצל את מלחמת האזרחים במדינה כדי להעמיק את אחיזתו ולתכנן פיגועים נגד יעדים מערביים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנות נגד ההפגנות של סעודיה על תימן, אפריל  2015. רויטרס
תומכים של המורדים החות'ים בצנעא, בירת תימן, אתמול/רויטרס

אתמול נהרגו עשרות לוחמים בעימותים באזור עדן ובמקומות נוספים בדרום תימן בין החות'ים ונאמני סלאח, לבין לוחמי מיליציות ושבטים סוניים המתנגדים להם. בעיר דליה, שנמצאת כמאה קילומטרים מצפון לעדן, כוחות הקואליציה הסעודית סייעו ללוחמי המיליציות בקרבות רחוב נגד החות'ים. לדברי התושבים, עשרה מלוחמי המיליציות נהרגו, אולם כוחות המורדים השיעיים נסוגו מהעיר. החות'ים ספגו אבידות כבדות יותר בקרבות עם לוחמי שבטים בבסיס צבא גדול במחוז שבווה, שבצפון-מזרח המדינה. 35 מורדים וחיילי צבא נהרגו בקרבות, לצד 20 לוחמי שבטים.

במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי נהרגו 35 פועלים בפיצוץ במפעל חלב בעיר הנמל אל-חודיידה, שבמערב המדינה, אולם ישנם דיווחים סותרים לגבי הסיבה לתקרית. עדי ראייה טענו כי כלי טיס של הקואליציה פגעו במחסנים הסמוכים למפעל ואש נ"מ נורתה לעברם. לדברי גורמים בקואליציה הסעודית, המפעל אחסן תחמושת ששימשה את המורדים והוא נהרס רק בחלקו במהלך התקפיה. לכן, הם טענו, כי הוא נחרב במהלך הפצצה של הכוחות החות'ים.

(עדכון ראשון: 13:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully