וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: חרף תקיפות הקואליציה, החות'ים הגיעו למרכז העיר עדן

כוחות שריון של המורדים השיעים ובעלי בריתם מהצבא חדרו למחוז אסטרטגי במעוזו האחרון של הנשיא הנמלט האדי, על אף ההפצצות המתמשכות של סעודיה ומדינות ערב. יוניצ"ף: עשרות ילדים נהרגו בשבוע האחרון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כוחות שריון של המורדים החות'ים ובעלתי בריתם מהצבא נכנסו היום (רביעי) למרכז העיר עדן, מעוזו האחרון של נשיא תימן המודח עבד רבו מנסור האדי. זאת, חרף הפצצות הקואליציה הסעודית שנמשכות זה שבוע במטרה לעצור את המורדים הנתמכים בידי איראן.

לדברי תושבים מקומיים, קבוצה גדולה של המורדים שיעים וחיילים הנאמנים לנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח, שנשאו רקטות נ"ט והגיעו בליווי טנקים ומשאיות ועליהן מכונות ירייה, הגיעו לרובע חורמכסר. אנשים רבים נמלטו מהאזור וחלקם ניסו לברוח בספינה שעזבה את נמל העיר.

במהלך היום נהרגו עשרות לוחמים בעימותים באזור עדן ובמקומות נוספים בדרום תימן בין החות'ים ונאמני סלאח, לבין לוחמי מיליציות ושבטים סוניים המתנגדים להם. לדברי עד ראייה בעדן, שמונה גופות של לוחמים חות'ים ושלושה גופות של נאמני האדי היו פזורות ברחבי חורמכסר.

בעיר דליה, שנמצאת כמאה קילומטרים מצפון לעדן, כוחות הקואליציה הסעודית סייעו ללוחמי המיליציות בקרבות רחוב נגד החות'ים. לדברי התושבים, עשרה מלוחמי המיליציות נהרגו, אולם כוחות המורדים השיעיים נסוגו מהעיר. החות'ים ספגו אבידות כבדות יותר בקרבות עם לוחמי שבטים בבסיס צבא גדול במחוז שבווה, שבצפון-מזרח המדינה. 35 מורדים וחיילי צבא נהרגו בקרבות, לצד 20 לוחמי שבטים.

מבצע סופה נחרצת - כותרות אחרונות
המלחמה בתימן: קרבות ארטילריה בין החות'ים לסעודיה
לערבים נמאס, והם החליטו לעצור את טהראן - גם במחיר מלחמה

עשן מיתמר משדה תעופה צבאי של המורדים החות'ים במחוז סעדה, צפון תימן, אחרי הפצצה של הקואליציה הסעודית, 01 באפריל 2015. רויטרס
עשן מיתמר משדה תעופה צבאי במחוז סעדה, שבצפון המדינה/רויטרס

במהלך הלילה נהרגו 35 פועלים בפיצוץ במפעל חלב בעיר הנמל אל-חודיידה, שבמערב המדינה, אולם ישנם דיווחים סותרים לגבי הסיבה לתקרית. עדי ראייה טענו כי כלי טיס של הקואליציה פגעו במחסנים הסמוכים למפעל ואש נ"מ נורתה לעברם. לדברי גורמים בקואליציה הסעודית, המפעל אחסן תחמושת ששימשה את המורדים והוא נהרס רק בחלקו במהלך התקפיה. לכן, הם טענו, כי הוא נחרב במהלך הפצצה של הכוחות החות'ים.

על אף שריאד מצהירה כי היא נמנעת מפגיעה בחפים משפע, ארגון "אמנסטי אינטרנשיונול" האשים את הקואליציה "בעצימת עיניים לנוכח מותם של אזרחים". כמו כן, קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים (יוניצ"ף) דיווחה כי לפחות 62 ילדים נהרגו ועוד 30 נפגעו במהלך שבוע הלחימה האחרון בתימן. נציבות זכויות האדם של האו"ם אף הזהירה כי תימן נמצאת על "סף קריסה מוחלטת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנות נגד ההפגנות של סעודיה על תימן, אפריל  2015. רויטרס
הפגנה של המורדים החות'ים בצנעא, בירת תימו, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully