וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טייס המשנה הכניס חומר משתן לקפה של הקברניט

כלי תקשורת בגרמניה דיווחו כי אנדראס לוביץ החדיר לכוס הקפה של הקברניט חומר משתן כדי לגרום לו לצאת מתא הטייס. חוקרים מצאו במחשבו האישי ראיות לכך שחיפש מידע אודות חומרים המגבירים את קצב הפרשת השתן. כשנשאר לבד נעל את עצמו מבפנים וריסק את המטוס

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כלי תקשורת בגרמניה דיווחו הבוקר (חמישי) כי ייתכן שאנדראס לוביץ, טייס המשנה בטיסת ג'רמנווינגס שרוסקה באלפים לפני כשלושה שבועות, החדיר לכוס הקפה של הקברניט חומר משתן כדי לגרום לו לצאת מתא הטייס. בבדיקה שביצעו חוקרים במחשבו האישי של לוביץ נמצאו ראיות לכך שהוא חיפש מידע אודות חומרים המגבירים את קצב הפרשת השתן.

החוקרים מעריכים כי לוביץ השתמש בחומר המשתן ולאחר מכן שכנע את הקברניט, פטריק סונדרהיימר, ללכת לשירותים כחצי שעה לאחר ההמראה. לאחר שיצא הטייס נעל את עצמו לוביץ וריסק את מטוס חברת ג'רמנווינגס עם 150 נוסעים ואנשי הצוות.

לקריאה נוספת:
דיווח: ליקויים ברשות התעופה הגרמנית זוהו כבר בנובמבר
ההתרסקות באלפים: הטייס חיפש באינטרנט שיטות התאבדות
לופטהנזה מודה: טייס המשנה דיווח בעבר על כך שסבל מדיכאון

אנדראס לוביץ', טייס המשנה של ג'רמן ווינגז שהתרסק בהרי האלפים. GettyImages
שכנע את הקברניט לצאת לשירותים. אנדרס לוביץ/GettyImages

בשבוע שעבר נמצאו שתי הקופסאות השחורות של המטוס. מתמלולי ההקלטות בקופסאות עלה כי הקברניט ביקש לצאת לשירותים, אחרי שהתלונן כי "לא הספיק להשתין" לפני שהמטוס המריא מברצלונה. במשך כ-20 דקות נשמע לוביץ משוחח עם הקברניט, ואומר לו כי הוא "יכול לצאת לשירותים מתי שירצה", וכי הוא יאחוז בינתיים בהגאי המטוס. כשיצא סונדרהיימר לשירותים נעל עצמו לוביץ בתא הטייס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חוקרי משטרה בביתו של טייס חברת ג'רמנווינגס אנדראס לוביץ – מונטבאור, 28 במרץ 2015. GettyImages
חוקרי משטרה אוספים ראיות מביתו של לוביץ/GettyImages

עוד עלה מהחקירה כי לאחר שנשאר לבדו בתא הטייס שינה לוביץ את מערכת הטייס האוטומטי כמה פעמים על מנת להגביר מהירות וכי האיץ בכוונה בעת הנמכת גובהו של המטוס. בתמלולי הקופסאות השחורות נשמע הקברניט צועק: "למען השם, פתח את הדלת הארורה". ברקע, נשמעו צעקותיהם של כמה מהנוסעים. כמה דקות לפני ההתרסקות, נשמע סונדרהיימר מנסה לשבור את הדלת.

לוביץ סבל בעבר מדיכאון חמור ואף דיווח על כך בשנת 2009. לפני שש שנים הוא קיבל טיפל פסיכיאטרי בשל "דיכאון רציני". על פי מסמכים פנימיים ומקורות של לופטהאנזה, חברת האם של ג'רמנווינגס, הטיפול הפסיכיאטרי נמשך שנה וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully