וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס שריסק את המטוס באלפים קיבל טיפול לנטיות אובדניות

התביעה בדיסלדורף, אשר מנהלת את חקירת התרסקות הטיסה שגבתה את חייהם של 150 איש, מסרה כי כמה שנים לפני שקיבל את רישיון הטייס שלו, קיבל אנדריאס לוביץ טיפול פסיכותרפי. בביקורות רפואיות מאוחרות יותר, לא נמצאו סימנים לנטיות אובדניות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אנדריאס לוביץ, טייס המשנה של טיסה 9529 של חברת ג'רמנווינגס, שעל פי ההערכות ריסק בכוונה את מטוס האיירבאס A320 בהרי האלפים הצרפתיים בשבוע שעבר והביא למותם של 150 הנוסעים ואנשי הצוות שעל סיפונו, קיבל בעבר טיפול בעקבות נטיות אובדניות – כך נמסר היום (שני) מהתביעה בגרמניה. בהודעה רשמית מטעמה נמסר כי "לפני כמה שנים, בטרם השיג את רישיון הטייס שלו, טייס המשנה עבר טיפול פסיכותרפי מתמשך בעקבות נטיות אובדניות ניכרות".

עוד נמסר מלשכת התובע הכללי של דיסלדורף, שם מתנהלת חקירת המקרה, כי מאז אותו טיפול, טייס המשנה לא הפגין סימנים נוספים לנטיות אובדניות או לנטיות אגרסיביות כלפי אחרים בביקורות רפואיות שעבר. לוביץ התגורר בסמוך לדיסלדורף, והעיר הייתה יעד הטיסה שיצאה מברצלונה ביום שלישי האחרון.

עוד בוואלה חדשות:
הקברניט הסתער עם גרזן וצעק: "פתח את הדלת הארורה"
טייס המשנה סבל מבעיות ראייה, "שאולי היו פסיכוסומטיות"
חלקי גופות חולצו מהמטוס שהתרסק באלפים; "אין גופה אחת שלמה"

חוקרי משטרה בביתו של טייס חברת ג'רמנווינגס אנדראס לוביץ – מונטבאור, 28 במרץ 2015. GettyImages
חוקרי המשטרה הגרמנית בביתו של לוביץ, מונטבאור/GettyImages

ביום שבת, מסרו גורמים המעורים בפרטי החקירה ל"ניו יורק טיימס" כי לוביץ ביקש לקבל טיפול עבור בעיות ראייה אשר היו עלולות לסכן את המשך עיסוקו כטייס. טרם התברר עד כמה רציניות היו בעיות הראייה או אם היו קשורות למצבו הנפשי. גורם נוסף המעורה בפרטי החקירה אמר כי הוא לא שולל את האפשרות שהבעיות היו פסיכוסומטיות.

בסוף השבוע נמסר מהתביעה בגרמניה כי טייס המשנה הסתיר ממעסיקיו את העובדה שהוא חולה. התובעים אמרו כי החרימו מסמכים רפואיים מביתו של לוביץ שמוכיחים "קיומה של מחלה וטיפול רפואי הולם". לדבריהם, בביתו של לוביץ נמצא אישור מחלה קרוע, אשר יועד לאותו היום שבו אירעה ההתרסקות, והוסתר מהנהלת חברת התעופה. עם זאת, בבית לא נמצאו מכתב התאבדות או רמז אחר לכך שהמניע למעשה היה אידיאולוגי או דתי.

בעיתון הגרמני "בילד", דווח לראשונה בסוף השבוע האחרון כי לוביץ קיבל טיפל פסיכיאטרי בשל "דיכאון רציני" לפני כשש שנים. על פי הדיווח, שציטט מסמכים פנימיים ומקורות של לופטהאנזה, חברת האם של ג'רמנווינגס, הטיפול הפסיכיאטרי נמשך שנה וחצי. כתב ה"גרדיאן", לוק הרדינג, אף צייץ בטוויטר כי בית הספר לטיסה של חברת הדגל הגרמנית הגדיר את לוביץ כמי ש"אינו כשיר לטיסה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שרידי המטוס הגרמני שהתרסק באלפים בצרפת. מרץ 2015. רויטרס
כוחות חילוץ באזור התרסקות המטוס בדרום צרפת/רויטרס

חברתו לשעבר של לוביץ, מארי, סיפרה מוקדם יותר לעיתון הגרמני "בילד" כי לוביץ אמר לה בשנה שעברה שברצונו לעשות "מעשה בלתי נשכח". "יום אחד אני אעשה משהו שישנה את כל המערכת ואז כולם ידעו את השם שלי ויזכרו אותו", טענה שאמר לה. היא הוסיפה כי לוביץ סבל מסיוטים שבמהלכם היה מתעורר וזועק: "אנחנו מתרסקים". לדבריה, הוא ידע להסתיר היטב מהסביבה את "מה שהתחולל אצלו בפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully