וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלקי גופות חולצו מהמטוס שהתרסק באלפים; "אין גופה אחת שלמה"

27.3.2015 / 0:40

גורמים ממשטרת צרפת, הפועלים לחילוץ הגופות משברי מטוס ג'רמנווינגס, אמרו כי עד כה חולצו בין 400 ל-600 חלקי גופות. DNA מפריטים השייכים לקורבנות יסייע בזיהויים. בתוך כך, בית חולים בדיסלדורף מסר שטייס המשנה שריסק את המטוס אושפז שם לאחרונה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מאות חלקי גופות הוצאו מבין ההריסות של מטוס ג'רמנווינגס, שהתרסק בהרי האלפים בשלישי האחרון – כך מסרו אתמול (שישי) גורמים ממשטרת צרפת הפועלים לחילוץ גופותיהם של 150 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הטיסה. על פי הגורמים, נמצאו בין 400 ל-600 חלקי גופות.

"לא מצאנו גופה אחת שלמה", אמר קולונל פטריק טורון מהכוחות המתרכזים בעיירה סיין לה-אלפס, הסמוכה לאזור ההתרסקות. לדברי טורון, בני משפחותיהם של הקורבונות העבירו למשטרת צרפת פריטים השייכים להם על מנת שיוכלו לחלץ מהם דגימות DNA, אשר יסייעו להם בזיהוי הגופות.

התרסקות בהרי האלפים - סיקור מיוחד
המסמכים מוכיחים: טייס המשנה הסתיר מג'רמנווינגס שהיה חולה
ההתרסקות באלפים: "ממצא משמעותי" בביתו של טייס המשנה
חברות תעופה מפיקות לקחים: "הטייס המתאבד לא היה מתקבל אלינו"

שרידי המטוס הגרמני שהתרסק באלפים בצרפת. מרץ 2015. רויטרס
כוחות החילוץ ליד שברי המטוס באלפים/רויטרס

בתוך כך, בית חולים בדיסלדורף הודיע כי אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריסק במכוון את המטוס, אושפז במקום בחודשיים האחרונים. לפי הודעת בית החולים, לוביץ הגיע למקום ב-10 במרץ על מנת לעבור אבחון. בית החולים סירב לספק פרטים על מצבו של הטייס, אך בהודעה נכתב כי הדיווחים בכלי התקשורת על כך שהוא טופל בבית החולים נגד דיכאון אינם נכונים. כמו כן, נמסר כי בית החולים העביר את המסמכים הרפואיים של לוביץ לתביעה בעיר דיסלדורף שבמערב המדינה, שאליה היה אמור המטוס להגיע.

מוקדם יותר אתמול הודיעה התביעה בגרמניה כי לוביץ הסתיר ממעסיקיו את העובדה שהוא חולה. התובעים אמרו כי החרימו מסמכים רפואיים מביתו של לוביץ, המוכיחים את "קיומה של מחלה וטיפול רפואי הולם". עם זאת, בבית לא נמצאו מכתב התאבדות או רמז אחר לכך שהמניע למעשה היה אידיאולוגי או דתי.

כמו כן, התובעים הודיעו כי בביתו של לוביץ נמצא אישור מחלה קרוע. לטענתם, האישור יועד לאותו יום שבו אירעה ההתרסקות, והוסתר מהנהלת חברת התעופה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מסוקי החילוץ מעל אזור התרסקות המטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת, מרץ 2015. רויטרס
מסוקי החילוץ ליד אזור ההתרסקות/רויטרס

לפי דיווח ב"גרדיאן" הבריטי, כמעט מיד לאחר שיצא הטייס פטריק סונדרהיימר לשירותים, הגביר טייס המשנה לוביץ את המהירות וכיוון את הטייס האוטומטי לגובה נמוך במיוחד. שתי דקות אחר כך ניסה הטייס לחזור לתא הטייס. הוא הזין את הקוד ואף ניסה להיכנס באמצעות מזהה קולי, אך לוביץ לא אפשר לו להיכנס.

עוד נטען בדיווח כי כאשר הבחין לוביץ שסונדרהיימר מנסה להיכנס, הוא החליט להפעיל אמצעי שהוכנס לשימוש הטייסים אחרי פיגועי התאומים ב-2001 כדי לשמור על ביטחונם מפני טרוריסטים. מדובר בנעילה ידנית של הדלת גם מפני מי שיודעים את קוד הכניסה, לפחות לחמש דקות.

בשלב זה, על פי הדיווח, החל סונדרהיימר לדפוק על דלת תא הטייס באינטנסיביות. לוביץ, שישב בפנים, לא הגיב אף שעל פי ההקלטות הוא עדיין היה חי: נשימותיו הרגועות נשמעו בבירור עד הסוף. גם קריאות מצד מגדל הפיקוח במרסיי, שהורו לו להעביר את המשדר למצב חירום, לא נענו.
דקות אחדות חלפו וכמה חברי צוות נוספים, ואולי גם כמה נוסעים, הצטרפו לסונדרהיימר בניסיונות לפתוח את הדלת. הם ניסו לפרוץ אותה בכל הכוח – ועם כל אמצעי שמצאו. הדלת, כידוע, לא נפתחה, ולוביץ נותר נעול בפנים. בשלב זה החלה להישמע אזעקה במטוס. בתוך פחות מדקה, המטוס התנגש בקרקע.

(עדכון ראשון: 19:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully