וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמכים מוכיחים: טייס המשנה הסתיר מג'רמנווינגס שהיה חולה

התביעה בגרמניה הודיעה כי מצאה בביתו של אנדראס לוביץ מסמכים רפואיים שמעידים כי הוא היה חולה ואף נטל טיפול תרופתי. כמו כן, נמצא אישור מחלה קרוע שיועד לאותו היום שבו אירעה ההתרסקות. עם זאת, בבית לא נמצא מכתב התאבדות או רמז לכך שהמניע היה אידיאולוגי או דתי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריסק במכוון את המטוס של חברת ג'רמנווינגס בהרי האלפים, הסתיר ממעסיקיו את העובדה שהוא חולה – כך הודיעה בצהריים (שישי) התביעה בגרמניה. תובעים מהעיר דיסלדורף שבמערב המדינה, ואשר אליה היה אמור המטוס להגיע, אמרו כי החרימו מסמכים רפואיים מביתו של לוביץ שמוכיחים "קיומה של מחלה וטיפול רפואי הולם". עם זאת, בבית לא נמצאו מכתב התאבדות או רמז אחר לכך שהמניע למעשה היה אידיאולוגי או דתי.

כמו כן, התובעים הודיעו כי בביתו של לוביץ נמצא אישור מחלה קרוע. לטענתם, אישור המחלה יועד לאותו היום שבו אירעה ההתרסקות, והוסתר מהנהלת חברת התעופה.

ההתרסקות באלפים - סיקור מיוחד:
"ממצא משמעותי" בביתו של טייס המשנה
חברות תעופה מפיקות לקחים
מומחים: "כשטייס משתגע, גם אלוהים לא יעזור"

מוקדם יותר דיווח ה"גרדיאן" הבריטי כי כמה מטוסי קרב של צרפת הוקפצו לאוויר על מנת ליצור קשר עין עם המטוס דקות לפני שהתרסק. את מטוסי הקרב הקפיצו אנשי רשות התעופה האזרחית של צרפת שהכריזו על מצב חירום כנדרש במקרה של דממת אלחוט מוחלטת בקשר עם מטוס שנמצא בסכנה מידית.

שרידי המטוס הגרמני שהתרסק באלפים בצרפת. מרץ 2015. רויטרס
שברי המטוס באזור ההתרסקות/רויטרס

לפי הדיווח, כמעט מיד לאחר שהטייס פטריק סונדרהיימר יצא לשירותים, הגביר טייס המשנה אנדראס לוביץ את המהירות וכיוון את הטייס האוטומטי לגובה נמוך במיוחד. שתי דקות אחר כך הטייס ניסה לחזור לתא הטייס. הוא הזין את הקוד ואף ניסה להיכנס באמצעות מזהה קולי, אך לוביץ לא פתח.

כשהבחין שסונדרהיימר מנסה להיכנס, החליט לוביץ בן ה-27 להפעיל אמצעי שהוכנס לשימוש הטייסים אחרי פיגועי התאומים ב-2001 כדי לשמור על ביטחונם מפני טרוריסטים. מדובר בנעילה ידנית של הדלת גם מפני מי שיודעים את קוד הכניסה, לפחות לחמש דקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הטייס דפק על הדלת, טייס המשנה לא הגיב

בשלב זה, החל סונדרהיימר לדפוק על דלת תא הטייס באינטנסיביות. לוביץ, שישב בפנים, לא הגיב למרות שעל פי ההקלטות הוא עדיין היה חי: נשימותיו הרגועות נשמעו בבירור עד הסוף. גם קריאות מצד מגדל הפיקוח במרסיי, שהורה לו להעביר את המשדר למצב חירום, לא נענו.

דקות אחדות חלפו וכמה חברי צוות נוספים, ואולי גם כמה נוסעים, הצטרפו לסונדרהיימר בניסיונות לפתוח את הדלת. הם ניסו לפרוץ אותה בכל הכוח – ועם כל אמצעי שמצאו. הדלת, כידוע, לא נפתחה – ולוביץ נותר נעול בפנים. בשלב זה, החלה להישמע אזעקה במטוס. בתוך פחות מדקה, המטוס התנגש בקרקע.

ביתו של טייס המשנה של טיסת ג'רמנווינגס, אנדראס לוביץ – מרץ 2015. אנגראס ליביץ, רויטרס
ניידת משטרה מחוץ לביתו של לוביץ/רויטרס, אנגראס ליביץ

במקביל, נמשכים גם היום הדיווחים על מצבו הנפשי המעורער של לוביץ. הצהובון הגרמני "בילד" דיווח הבוקר כי לוביץ, שריסק את המטוס על כל 149 יושביו, קיבל טיפל פסיכיאטרי בשל "דיכאון רציני" לפני שש שנים. על פי הדיווח, שציטט מסמכים פנימיים ומקורות של לופטהנזה, חברת האם של ג'רמנווינגס, הטיפול הפסיכיאטרי נמשך שנה וחצי. כתב ה"גרדיאן", לוק הרדינג, אף צייץ בטוויטר כי בית הספר לטיסה של חברת הדגל הגרמנית הגדיר את לוביץ כמי ש"אינו כשיר לטיסה".

דוברת משטרת דיסלדורף, סוזנה האוזן, הכחישה כי נמצא "ממצא משמעותי" במהלך החיפושים בביתו של לוביץ. "לא נמצאה עדיין שום פיסת ראיה משמעותית", אמרה האוזן לסוכנות הידיעות אי-פי. עם זאת, המשטרה הודיעה כי לקחה חומרים מביתו של טייס המשנה, אשר ייבדקו בחקירה.

(עדכון ראשון: 12:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully