וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס המשנה סבל מבעיות ראייה, "שאולי היו פסיכוסומטיות"

על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" מפי גורמים המעורים בפרטי החקירה, אנדראס לוביץ שריסק את המטוס באלפים סבל מבעיות ראייה אשר היו עלולות לסכן את רשיון הטיס שלו. לדבריהם, לא מן הנמנע שהן היו קשורות למצבו הנפשי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריסק במכוון את המטוס של חברת ג'רמנווינגס בהרי האלפים, ביקש לקבל טיפול עבור בעיות ראייה אשר היו עלולות לסכן את המשך עיסוקו כטייס – כך מסרו היום (שבת) שני גורמים המעורים בפרטי החקירה ל"ניו יורק טיימס". טרם התברר עד כמה רציניות היו בעיות הראייה או אם היו קשורות למצבו הנפשי. גורם נוסף המעורה בפרטי החקירה אמר ל"טיימס" כי הוא לא שולל את האפשרות שהבעיות היו פסיכוסומטיות. בהתרסקות טיסת 4U9525, שהמריאה מברצלונה שבספרד לדיסלדורף שבגרמניה, נהרגו 150 נוסעים ואנשי צוות, בהם הישראלי אייל באום.

ההתרסקות באלפים - כל הכותרות
המשטרה מצאה "ממצא משמעותי" בביתו של טייס המשנה
חלקי גופות חולצו מהמטוס שהתרסק באלפים; "אין גופה אחת שלמה"
חברות תעופה מפיקות לקחים: "הטייס המתאבד לא היה מתקבל אלינו"

אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריס את טיסת ג'רמנווינגס באלפים הצרפתים. טוויטר, צילום מסך
הסתיר את מצבו הרפואי ממעסיקיו. לוביץ/צילום מסך, טוויטר

אתמול הודיעה התביעה בגרמניה כי לוביץ הסתיר ממעסיקיו את העובדה שהוא חולה. תובעים מהעיר דיסלדורף שבמערב המדינה, אשר הייתה יעד הטיסה המקורי, אמרו כי החרימו מסמכים רפואיים מביתו של לוביץ שמוכיחים "קיומה של מחלה וטיפול רפואי הולם". עם זאת, בבית לא נמצאו מכתב התאבדות או רמז אחר לכך שהמניע למעשה היה אידיאולוגי או דתי.

כמו כן, התובעים הודיעו כי בביתו של לוביץ נמצא אישור מחלה קרוע. לטענתם, אישור המחלה יועד לאותו היום שבו אירעה ההתרסקות, והוסתר מהנהלת חברת התעופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שרידי המטוס הגרמני שהתרסק באלפים בצרפת. מרץ 2015. רויטרס
לוביץ קיבל טיפול פסיכיאטרי בעבר בשל "דיכאון רציני". שרידי המטוס/רויטרס

בכלי התקשורת בעולם ממשיכים להתפרסם הדיווחים אודות מצבו הנפשי המעורער של לוביץ. "בילד" דיווח אתמול כי לוביץ קיבל טיפל פסיכיאטרי בשל "דיכאון רציני" לפני שש שנים. על פי הדיווח, שציטט מסמכים פנימיים ומקורות של לופטהאנזה, חברת האם של ג'רמנווינגס, הטיפול הפסיכיאטרי נמשך שנה וחצי. כתב ה"גרדיאן", לוק הרדינג, אף צייץ בטוויטר כי בית הספר לטיסה של חברת הדגל הגרמנית הגדיר את לוביץ כמי ש"אינו כשיר לטיסה".

חברתו לשעבר של לוביץ, מארי, סיפרה מוקדם יותר לעיתון הגרמני "בילד" כי לוביץ אמר לה בשנה שעברה שברצונו לעשות "מעשה בלתי נשכח". "יום אחד אני אעשה משהו שישנה את כל המערכת ואז כולם ידעו את השם שלי ויזכרו אותו", טענה שאמר לה. היא הוסיפה כי לוביץ סבל מסיוטים שבמהלכם היה מתעורר וזועק: "אנחנו מתרסקים". לדבריה, הוא ידע להסתיר היטב מהסביבה את "מה שהתחולל אצלו בפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully