וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרסקות באלפים: הטייס חיפש באינטרנט שיטות התאבדות

החוקרים שפשטו על ביתו של טייס המשנה מצאו כי לפני ההתרסקות, שהביאה למותם של 150 בני אדם, הוא חיפש מידע על שיטות התאבדות ועל אבטחת דלת המטוס. מהחקירה עולה שהוא שיקר לרופאיו, כי "ממש פחד" לאבד את רשיונו. הצוותים באלפים הצרפתיים איתרו את הקופסה השחורה השנייה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הקופסה השחורה השנייה של מטוס איירבאס A320 של חברת ג'רמנווינגס, שהתרסק בשבוע שעבר באלפים הצרפתיים, נמצאה היום (חמישי) באתר ההתרסקות – כך הודיע בצהריים לכלי התקשורת המקומיים התובע הכללי של מרסיי, בריס רובן, המנהל את חקירת ההתרסקות. מציאת הקופסה עשויה לשפוך אור על פרטי ההתרסקות, אשר על פי ההערכות נגרמה בכוונה תחילה של טייס המשנה אנדריאס לוביץ, ממניעים שטרם התבהרו.

בהמשך היום, הוסיף רובן כי צוותי החיפוש הצליחו לבודד 150 דוגמיות דנ"א. לדבריו, בידוד הדוגמיות אינו אומר בשלב זה כי כל 150 קורבנות התרסקות המטוס זוהו. "נותר לנו להשוות בין הדנ"א לדוגמיות שהעבירו משפחות הנוסעים ואנשי הצוות", אמר. "נתחיל בעבודה הזאת בהקדם האפשרי, ונעשה הכול על מנת שהתהליך יהיה מהיר ככל הניתן". כמו כן, רובן הוסיף כי הקופסה השחורה השנייה של המטוס נמצאה על ידי שוטרת המשתתפת במאמצי החיפוש. הקופסה תועבר לעיר רואסי, שם תיבדק על ידי חוקרי תעופה.

בתוך כך, העיתון הגרמני "בילד" דיווח היום כי לוביץ, בן 27, החשוד בכך שריסק בכוונה את המטוס והביא למותם של 150 הנוסעים ואנשי הצוות שעל סיפונו, כולל לוביץ עצמו, שיקר לרופאיו והסווה את העובדה כי הוא עדיין עובד כטייס מסחרי, כי "ממש פחד" לאבד את רישיון הטייס שלו. גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו כי לוביץ עבר טיפול רפואי בתקופה האחרונה בשל בעיה בעיניו.

עוד בוואלה חדשות:
הטייס שריסק את המטוס באלפים קיבל טיפול לנטיות אובדניות
הקברניט הסתער עם גרזן וצעק: "פתח את הדלת הארורה"
טייס המשנה סבל מבעיות ראייה, "שאולי היו פסיכוסומטיות"

מהתביעה בדיסלדורף, עיר מגוריו של לוביץ, נמסר כי בימים שלפני ההתרסקות, טייס המשנה התעניין בשיטות לבצע התאבדות, כמו גם באמצעי הבטיחות המותקנים על דלת תא הטייס. החוקרים מצאו מחשב נייד בדירתו, ובחנו את החיפושים שנעשו בו בין 16 ל-23 במרץ. דובר התביעה, ראלף הרנברוק, מסר כי לוביץ חיפש מידע בנוגע לשיטות טיפול ולדרכי התאבדות. עם זאת, הרנברוק הוסיף כי רק בעוד כמה ימים לכל הפחות תפרסם המשטרה הערכה רשמית בנושא.

טייס חברת ג'רמנווינגס אנדראס לוביץ - 2010. GettyImages
לוביץ/GettyImages

המידע החדש עלה במקביל להקמת כוח משימה חדש בגרמניה, במטרה להשלים את תמונת פרטי ההתרסקות ולקבוע נהלי בטיחות מתאימים. חברות התעופה "אייר פראנס" ו-KLM ההולנדית הצטרפו אתמול לשורה הולכת וגדלה של חברות שקבעו כי שני בני אדם מחויבים לשהות בתא הטייס בכל זמן שהוא, על מנת למנוע אפשרות של סכנה לנוסעים מצד אחד הטייסים, כפי שקרה עם טיסת ג'רמנווינגס.

משרד התחבורה הגרמני מסר כי אחד מהנושאים שיעמדו במרכז הבדיקה של כוח המשימה יהיה בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות לטייסים. מידע שנחשף בימים האחרונים העלה כי לוביץ נטל תרופות נגד דיכאון ונגד חרדה, וסבל בעבר מהתקפים. אם לוביץ היה חושף בפני רופאיו כי הוא עדיין טייס פעיל, הם ככל הנראה היו מחויבים לחשוף את פרטי טיפולו הרפואי בפני מעסיקיו, למרות החיסיון הרפואי. זאת, בשל הסכנה הפוטנציאלית שהוא היה עלול להוות לאחרים.

באתר ההתרסקות, החוקרים איתרו היום טלפונים סלולריים שנמצאו בין הריסות המטוס. לדברי ז'אן-מארק מניצ'יני, המוביל את מאמצי החיפוש, עד כה המכשירים לא סייעו בחקירת המקרה, אולם הם יועברו לבדיקה מקיפה.

(עדכון ראשון: 17:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully