וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ליקויים ברשות התעופה הגרמנית זוהו כבר בנובמבר

5.4.2015 / 4:27

האם ליקויים בהתנהלות הרשויות תרמו להתרסקות המטוס באלפים? על פי "וול סטריט ג'ורנל", הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה התריעה לרשות התעופה הגרמנית על מחסור בכוח אדם, שעלול היה להגביל את יכולתה של הרשות לפקח אחר אנשי הצוות במטוסים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה, EASA, מצאה "בעיות" בהתנהלות רשות התעופה הגרמנית, במהלך ביקורת שגרתית – כך נמסר אמש (שבת) מנציבות האיחוד האירופי. בהצהרת הנציבות, לא נמסר מתי נערכה הבדיקה, אולם בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" דווח כי כבר בחודש נובמבר, הרשות הגרמנית התבקשה "לתקן את הבעיות הקיימות". זאת, חודשים רבים לפני התרסקות מטוס ג'רמנווינגס באלפים הצרפתיים בשבוע שעבר, שהביאה למותם של 150 הנוסעים ואנשי הצוות.

שני גורמים המעורים בפרטי הבדיקה מסרו כי בכירים באיחוד האירופי התריעו על מחסור בכוח אדם ברשות התעופה הגרמנית, Luftfahrtbundesamt (LBA). מחסור זה הגביל את יכולתה של ה-LBA לבצע בדיקות במטוסים ולשמור על מעקב על אנשי צוות, כולל בדיקות רפואיות. גורמים רבים קראו למעקב רפואי ופסיכולוגי אחר אנשי צוות, לאחר ההתרסקות, שנגרמה בכוונה על ידי טייס המשנה, אנדריאס לוביץ, מסיבות שטרם התבררו במלואן.

עוד בוואלה חדשות:
ממצאים חדשים: טייס המשנה האיץ בכוונה לקראת ההתרסקות
ההתרסקות באלפים: הטייס חיפש באינטרנט שיטות התאבדות
הקברניט הסתער עם גרזן וצעק: "פתח את הדלת הארורה"

טייס חברת ג'רמנווינגס אנדראס לוביץ - 2010. GettyImages
טייס המשנה לוביץ/GettyImages

"על בסיס המלצות ה-EASA, הנציבות הפנתה את הסוגיות לגרמניה ודרשה לענות להן", נמסר מהאיחוד האירופי. "מדובר בחלק ממערכת מתמשכת של בקרה". עם זאת, לא נמסר בפירוט מה היו הליקויים שזוהו ברשות התעופה הגרמנית.

דוברת מטעם ה-LBA מסרה כי הביקורת של סוכנות התעופה האירופית נערכת כמה פעמים בכל שעה, והוסיפה כי הרשות הגרמנית הגיבה למספר מועט של ליקויים שהוצגו בפניה. לדבריה, ה-EASA בוחנת כעת את התגובות מצד גרמניה. מה-LBA נמסר לעיתון הגרמני "וולט אם סונטג" כי "לא היה קיים כל מידע" בנוגע לרקע הרפואי של לוביץ, אלא לאחר ההתרסקות.

לופטהנזה, חברת האם של ג'רמנווינגס, מסרה כי לוביץ אמר לממונים עליו בבית הספר לטיסה כי הוא עבר כמה תקופות של דיכאון בעבר. מהרשות הצרפתית לבחינת תאונות אוויריות, BEA, נמסר כי במסגרת חקירת התרסקות המטוס, ייבחנו "חולשות שיטתיות" לכאורה, שהיו עלולות להוביל למקרה. בין היתר, תיבחן מדיניות הבקרה הפסיכולוגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully