וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממצאים חדשים: טייס המשנה האיץ בכוונה לקראת ההתרסקות

הקופסה השחורה השנייה שנמצאה ביום חמישי האחרון הובילה לממצא חדש שמאשר את שידענו קודם - אנדראס לוביץ ריסק את המטוס, ועליו 150 נוסעים, בכוונה. לוביץ שינה את מערכת הטייס האוטומטי כדי להגביר מהירות בעת הנמכת הגובה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חוקרים צרפתיים אישרו אתמול (שישי) כי אנדראס לוביץ, טייס המשנה בטיסת ג'רמנווינגס שרוסקה באלפים לפני כשבועיים, האיץ בכוונה בעת הנמכת גובהו של המטוס. זאת, לאחר ניתוח ממצאי הקופסה השחורה השנייה שנמצאה ביום חמישי האחרון. מממצאי החקירה עולה כי לוביץ שינה את מערכת הטייס האוטומטי כמה פעמים על מנת להגביר מהירות. הממצאים החדשים מאשרים את מה שהיה ידוע עוד קודם לכן – לוביץ ריסק את המטוס, ועליו 150 נוסעים, בכוונה.

עוד בוואלה חדשות:
מאחורי הסורגים: עשרת האסירים המסוכנים ביותר בישראל
מפרו ועד קטמנדו: כך חוגגים סדר פסח ברחבי הגלובוס
ארה"ב: לא נחתום על עסקה עם איראן שתאיים על ישראל

המידע החדש שהתקבל, התווסף למידע הישן לפיו לוביץ נעל עצמו לבד בתוך תא הטייס, כשהטייס נותר בחוץ. מתמלול ההקלטות מהקופסה השחורה נחשף עימות בין קברניט הטיסה, לבין לוביץ. הקברניט, פטריק סונדרהיימר, ביקש לצאת לשירותים, אחרי שהתלונן כי "לא הספיק להשתין" לפני שהמטוס המריא מברצלונה. במשך כ-20 דקות נשמע לוביץ משוחח עם הקברניט, ואומר לו כי הוא "יכול לצאת לשירותים מתי שירצה", וכי הוא יאחוז בינתיים בהגאי המטוס. כשיצא סונדרהיימר לשירותים נעל עצמו לוביץ בתא הטייס. לפי הדיווח, הקברניט צעק: "למען השם, פתח את הדלת הארורה". ברקע, נשמעו צעקותיהם של כמה מהנוסעים. כמה דקות לפני ההתרסקות, נשמע סונדרהיימר מנסה לשבור את הדלת.

טייס חברת ג'רמנווינגס אנדראס לוביץ - 2010. GettyImages
סבל מסיוטים שבמהלכם היה מתעורר וזועק: "אנחנו מתרסקים". אנדראס לוביץ/GettyImages

עוד נודע כי לוביץ סבל מדיכאון חמור ואף דיווח על כך בשנת 2009. כמו כן, דווח כי לוביץ קיבל טיפל פסיכיאטרי בשל "דיכאון רציני" לפני שש שנים. על פי הדיווח, שציטט מסמכים פנימיים ומקורות של לופטהאנזה, חברת האם של ג'רמנווינגס, הטיפול הפסיכיאטרי נמשך שנה וחצי.

נוסף על כך, חברתו לשעבר של לוביץ, מארי, סיפרה לעיתון הגרמני "בילד" כי לוביץ אמר לה בשנה שעברה שברצונו לעשות "מעשה בלתי נשכח". "יום אחד אני אעשה משהו שישנה את כל המערכת ואז כולם ידעו את השם שלי ויזכרו אותו", טענה שאמר לה. היא הוסיפה כי לוביץ סבל מסיוטים שבמהלכם היה מתעורר וזועק: "אנחנו מתרסקים". לדבריה, הוא ידע להסתיר היטב מהסביבה את "מה שהתחולל אצלו בפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully