וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדם נהדר": הלך לעולמו מאבטחם האישי של גולדה ורבין

7.4.2015 / 16:38

נתן עובד, שעבד לצד שלושה ראשי ממשלה ובכירי שלטון, מת מדום לב והוא בן 72. חבריו הקרובים נזכרים בסיפורים מרגשים ובחוויות מילדותו ועד השנים ביחידה לאבטחת אישים. "אף פעם לא שיעמם בחברתו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פשוט היה כיף להיות לידו". עובד בצעירותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתן עובד, מאבטחם של שלושה ראשי ממשלה ובכירי שלטון, הלך אמש (שני) לעולמו והוא בן 72. הוא מת בבית החולים וולפסון שבחולון לאחר שלבו נדם. הלווייתו החלה היום בשעה 16:00 בקיבוץ תל יוסף שבעמק חרוד, שם גדל.

"היינו שכנים, הוא היה ענק ואני קטנטונת. אנו מדברים על ישראל של 1962", סיפרה ארנה קוגל מרגון, חברתו בגיל הנעורים. "הוא עלה מעיראק והיה חלק מחברת הנוער 'שיבולת', קבוצה של נערים שהגיעו ללא הוריהם. היינו חבורה של חברים טובים והוא הרשים אותי במיוחד, הוא היה אדם נהדר. הכרנו בקיבוץ והיינו זוג לא מעט שנים. הוא היה שולח לי תמונות שלו שמאחוריהם כתב 'לנצח נצחים'".

לקריאה נוספת:
הטעות שעלולה להוביל לקריסת אימפריית הפשע של האחים מוסלי
מיוחד: פרטים מיומן המבצעים מאסון הנגמ"ש בשג'אעיה נחשפים
אובמה מודה: זמן הפריצה של איראן לפצצה בתום ההסכם יהיה אפסי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היינו זוג לא מעט שנים, הוא נהג לשלוח לי תמונות עם כיתובים אישיים". הקדשתו של עובד לקוגל מרגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

קוגל מרגון כינתה את עובד מסמר הערב, מי שתמיד עמד במרכז העניינים. "הוא היה מתופף ממדרגה ראשונה, נגן גיטרה מוכשר ורקדן מעולה. היה פשוט כיף להיות לידו. הוא היה גבר מצחיק, אף פעם לא שיעמם בחברתו", אמרה. היא הופתעה לגלות כי התגייס למשטרה צבאית. "כנער, הוא לא לקח את עצמו ברצינות יותר מדי. היינו זוג, אבל ידעתי שלא יצאה מזה כלום. נשארנו חברים טובים. מאז שהתגייס התרחקנו, אבל נשארנו עדיין בקשר", הוסיפה.

לפני שנה הם שוחחו בפעם האחרונה. "כבר אז הוא היה במצב מאוד לא טוב, כאב לי לשמוע אותו. הוא התלונן על בעיות בנשימה, הייתה לו בעיה קשה עם המשקל והוא שהה תקופות ארוכות בבית חולים. אני מעדיפה לזכור אותו בזמנים טובים יותר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מעדיפה לזכור אותו בזמנים טובים יותר". נתן עובד בצעירותו/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הוא הביע שנאה אמתית למשה דיין, על כך ששיקר לגולדה על המוכנות למלחמה והסיכויים להצלחה בה. הוא מעולם לא מחל לו על כך"

משה רוזובסקי, אחד מחבריו הקרובים, סיפר כיצד עובד הגניב לו עדשה מיוחדת למצלמה מפגישה ממלכתית בין הרמטכ"ל השמיני חיים בר-לב לראש ממשלת יפן – מבלי לשלם עליה מכס. "כשהוא חזר הוא סיפר לי: 'מה אתה חושב, שאותי לא בודקים?', וסיפר לי איך הוא התחמק – הוא תלה את המצלמה על בר לב בעצמו", סיפר.

עובד היה מאבטחם האישי של לוי אשכול, גולדה מאיר ויצחק רבין. הוא נולד בירושלים וגדל בקיבוץ תל יוסף. לאחר השירות הצבאי ניגן בלהקות סטודנטים, ובאמצע שנות ה-60' גויס ליחידת המודיעין 504. בהמשך, ב-1969, נכנס לתפקידו ביחידה לאבטחת אישים.

לדברי רוזובסקי, ראשת הממשלה לשעבר אהבה את עובד אהבת אמת, ובין השניים התפתח קשר אישי מיוחד. "באחד הפעמים היא חשה ברע, וכדי להעביר אותה לבית החולים מבלי שאיש לא ישים לב הוא הבריח אותה דרך המטבח למכוניתו הפרטית. הייתה לו פולקסווגן ישנה ככה שאף אחד לא שם לב", הוא נזכר. הוא הוסיף כי עד יומו האחרון לא סלח לשר הביטחון במלחמת יום הכיפורים: "הוא הביע שנאה אמיתית למשה דיין, על כך ששיקר לגולדה על המוכנות למלחמה והסיכויים להצלחה בה. הוא מעולם לא מחל לו על כך".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully