וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות שעלולה להוביל לקריסת אימפריית הפשע של האחים מוסלי

7.4.2015 / 14:16

בתום שנה וחצי של חקירה סמויה, באישון ליל, פשטו בלשי ימ"ר תל אביב על מפגש הפסגה של אנשי הארגון של אלי ויוסי מוסלי במלון באילת. הם לא שיערו שהאקדח והמכונית שבהם השתמשו כביכול ברצח כפול בראשון לציון יימצא – ויוביל לתפיסתם. צפו בפאנל באולפן וואלה

מערכת וואלה!

יום שני, מלון רימונים באילת, ארבע לפנות בוקר. בלובי של המלון יושבת חבורה אנשים המתארחים במקום. סמוך לשם, בטיילת, נמצא כלי רכב מסחרי של המשטרה ובו כמה קצינים מהיחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב. מסביב למלון חונים עוד כמה כלי רכב משטרתיים של היחידה. כולם מחכים לשעת הכושר, להוראה להיכנס ולעצור את אנשי ארגון הפשיעה של האחים מוסלי, בהם גם בכירים בו.

בשלב זה מבחין אחד הבלשים במקום כי בלובי נמצאים כל ששת היעדים שסומנו על ידי המשטרה ככאלו שיש לעצור אותם. האות ניתן: אל המלון שבו נערך מפגש הפסגה מגיעות ניידות משטרה סמויות והבלשים יורדים במהירות. לכל בלש ניתנה הוראה מדויקת מבעוד מועד את מי לעצור, ובלשים נוספים הונחו להיצמד לבני המשפחה ולנשים של החשודים כדי למנוע פרובוקציות וניסיונות למנוע את המעצרים. הפשיטה נמשכה ארבע דקות בלבד. העצורים, כמו גם בני משפחותיהם, נותרו המומים. חקירה סמויה שארכה שנה וחצי הפכה לגלויה במעצרם של בכירים באחד מארגוני הפשיעה העשירים ביותר בישראל.

לקריאה נוספת:
החקירה נגד רונאל פישר תקועה - בגלל הקוד של האייפון
דני דנקנר השתחרר מהכלא לאחר חצי שנת מאסר בלבד
"8200 של עולם הפשע הישראלי" נעצר

הארכת מעצר לניר דבח אחד מאנשיו של אלי מוסלי, בית המשפט השלום ראשון לציון. אפריל 2015. יותם רונן
חשוד ברצח כפול בראשון לציון. ניר דבח מובא להארכת מעצר/יותם רונן

החקירה המאומצת ידעה עליות ומורדות. קו פרשת המים היה גיוס עד מדינה, איש ביצוע בכיר בארגון של אלי ויוסי מוסלי. לפי המשטרה, עד המדינה סיפק לחוקרי ימ"ר תל אביב ומרכז מידע רב על הנעשה בתוככי הארגון, לרבות על מעשי הרצח המיוחסים לאנשיו. בארגון הבינו כבר בשנה שעברה כי החקירה בעיצומה. שי מוסלי, אחיהם הצעיר של השניים שעמד בצמרת הארגון, עזב את הארץ לדרום אפריקה וספק אם ישוב לכאן. קרוב משפחתו של עד המדינה אף חוסל בחו"ל, מה שהוביל את המשטרה להדק את האבטחה סביבו ולהכניסו לתכנית להגנת עדים.

עם זאת, בארגון גילו כי המשטרה מתקשה לבסס ראיות נגדם, ואט אט הם החלו לשוב לארץ לקראת החג. אחד מהם הוא ניר דבח, החשוד במעורבות ברצח הכפול של אוהד פרנקו ודניאל סמרה ב-2012, ברחוב האיריס בראשון לציון. אולם הם לא לקחו בחשבון כי בשנה וחצי האחרונות המשטרה עבדה במרץ ואספה ראיות נגד כל אחד מהם, ואף בנתה פרופילים של כל החשודים כדי למצוא חיזוקים לעדותו של עד המדינה.

תיעוד: השוטר סוחר במידע רגיש עם ארגון הפשע של אלי מוסלי. צילום מסך
אחד מארגוני הפשע העשירים ביותר בישראל. אלי מוסלי/צילום מסך

והטעות, כך לפי המשטרה, אכן התגלתה. ברצח הכפול בראשון לציון ביצעו הרוצחים כמה טעויות במהלך הימלטותם מהזירה. כך, לטענת המשטרה, החשודים השליכו ברחוב סמוך את האקדח שבאמצעותו ביצעו את הרצח, הסתירו את המכונית מסוג גולף שבו נסעו בשדה סמוך ואף ניסו להציתו באש, יחד עם בגדיהם בעת המעשה. במשטרה הצליחו לשים את ידם על האקדח, המכונית והבגדים וינסו להפיק מהם ממצאים פורנזיים. אם תימצא טביעת אצבע או דגימת די-אן-איי שאכן תביא לזיהוי החשודים במעשה, הם יוכלו לזקוף לזכותם ניצחון משמעותי במלחמתם בפשע המאורגן בישראל.

בשנים האחרונות ניהל הארגון מאבק אלים נגד ארגון הפשיעה של אברג'יל, שנשלט כיום על ידי מוטי חסין – היעד מספר אחת של המשטרה. על פי החשד, בין העצורים גם כאלו המעורבים בשלושה מקרי רצח ובתכנון לחסל את חסין. המאבק בין הארגונים התפתח מזמן ממאבקי שליטה על שוק ההימורים וההלוואות למלחמת נקם רצחנית, שהחלה עם הירצחו של אבי דוד במסעדת גריל בשרים בבת ים, לפני ארבע שנים. הרצח יוחס אז לחסין ופגע קשות בארגון של מוסלי. לפי המשטרה, המקרה הוביל לגל רציחות של אנשי חסין בראשון לציון ובבת ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully