וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנקנר השתחרר מהכלא לאחר חצי שנת מאסר בלבד

7.4.2015 / 12:53

יו"ר בנק הפועלים לשעבר נידון לשנת מאסר בגין הפרת אמונים ועבירה על חוק הבנקאות, אולם עונשו קוצר ולאחר מכן נוכה בשליש בשל התנהגות טובה. נוסף לכך הושת עליו קנס של מיליון שקל

צילום: מאיר וקנין, עריכה: גדי וינסטוק

דני דנקנר, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, השתחרר היום (שלישי) מכלא חרמון לאחר ניכוי שליש ממאסרו. דנקנר, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר בתחבולה ועבירה על חוק הבנקאות, הודה במעשיו ונידון לשנת מאסר שממנה הופחתו ארבעה חודשים בשל קיצור מנהלי. בסופו של דבר, ריצה דנקנר חצי שנת מאסר בלבד אחרי שוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר ניכתה שליש מעונשו בשל התנהגות טובה.

דנקנר הורשע בדצמבר 2013 בבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין עסקאות שערך בין בנק הפועלים לגופים שהיו קשורים אל עסקי משפחתו מבלי ליידע את הבנק, וכן בקבלת אשראי על בסיס הצהרת הון כוזבת. נוסף על עונש המאסר, נגזר עליו קנס של מיליון שקלים.

דני דנקנר משתחרר מכלא חרמון, מרץ 2015. מאיר וקנין, צילום מסך
דנקנר ביציאתו מכלא חרמון, היום/צילום מסך, מאיר וקנין

השופט צבי גורפינקל, שהיה בהרכב השופטים שדן את דנקנר למאסר והטיל עליו קנס כספי, לא חסך במלים קשות בגזר הדין בעניינו. "מעשים כגון אלה שביצע דנקנר פוגעים באמון הציבור במערכת הבנקאית. בנק שמאבד את אמון הציבור עלול להתמוטט. התנהלות דנקנר היא תהליך הידרדרות משמעותי בממשל התאגידי בבנק הפועלים. את התנהגותו יש להוקיע למען יראו וייראו דירקטורים בתאגידים", כתב.

לפני כארבעה חודשים, הובהל דנקנר מבית הסוהר חרמון לבית החולים זיו שבצפת מאחר שחש ברע. הוא עבר סדרת בדיקות שבסופן הוחלט לאשפזו.

לקריאה נוספת:
"הסתכלו עליי כעוף מוזר": כשחרדים רוצים לעבוד, וכל הדלתות נסגרות
מכת אנונימוס: "תקפנו אלפי אתרים ועשרות חשבונות פייסבוק ישראליים"
החקירה נגד רונאל פישר תקועה - בגלל הקוד של האייפון

  • עוד באותו נושא:
  • דני דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully