וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברי הסיכום במשפט המחבל מבוסטון: "רצה להעניש את אמריקה"

6.4.2015 / 23:54

לקראת החלטת חבר המושבעים, צוות ההגנה לא הכחיש כי ג'וחר צארנייב השתתף בפיגוע, אולם טען כי הוא "לא פעל מרצונו החופשי". התביעה טענה: "הוא רצה להטיל טרור על המדינה. זו הייתה הצהרה, 'עין תחת עין'"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ג'וחר צארנייב, המחבל מהפיגוע במרתון בבוסטון לפני כשנתיים, "רצה להעניש את אמריקה" – כך טענה היום (שני) התביעה במשפטו. בדברי הסיכום של שני הצדדים לפני החלטת חבר המושבעים, צוות ההגנה חזר על הטענה כי צארנייב, לא פעל מרצונו החופשי והלך בעקבות אחיו, טאמרלן בן ה-26, שנהרג בחילופי אש עם המשטרה במהלך המרדף אחר השניים בעקבות המתקפה, באפריל 2013.

פרקליטת ההגנה, ג'ודית קלארק, הבהירה: "אין תירוץ, ואף אחד לא מנסה להמציא כזה. הטמנת פצצות במרתון בוסטון הייתה מעשה חסר כל היגיון". עם זאת, היא טענה כי האח שנהרג היה זה שתכנן את המתקפה והרכיב את המטענים. "חייבים להבין מי הוביל, ומי רק הלך בעקבותיו".

עוד בוואלה חדשות:
המחבל מבוסטון במכתב לפני שנתפס: "לא אוהב להרוג חפים מפשע"
משפט המחבל מבוסטון: העדות המצמררת של אביו של אחד הנרצחים
המחבל מבוסטון הודה בפתח משפטו: "מעשים חסרי היגיון"

משטרת בוסטון: מצבו של המחבל עדיין שברירי. רויטרס
צארנייב/רויטרס

בכך, מקווים עורכי הדין המייצגים את הנאשם לשכנע את חבר המושבעים, שככל הנראה יקבע כי צארנייב אשם, לגזור עליו מאסר עולם ללא חנינה, במקום עונש המוות הצפוי לו. חבר המושבעים חזר וצפה היום במהלך הדיון בסרטון, שבו נראה הנאשם עומד בקו הסיום של המרתון, דקות ספורות לפני הפיגוע, שהביא למותם של שלושה בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפרקליטים במשפט המחבל מבוסטון בכניסה לבית המשפט, אפריל 2015. רויטרס
צוות ההגנה במשפט, היום/רויטרס

מצד התביעה, נטען כי צארנייב חלק את אותה אידאולוגיה אלימה עם אחיו. "הוא רצה לעורר את לוחמי הקודש, ולהטיל טרור על המדינה", טען התובע אלוק צ'אקרברטי. "הוא רצה להעניש את אמריקה על מה שהיא עושה לעמו". צארנייב, ממוצא צ'צ'ני, עבר לארצות הברית מרוסיה כעשר שנים לפני המתקפה. "זו הייתה הצהרה, 'עין תחת עין'", הוסיף התובע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully