וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: הסכם הגרעין יחזק את איראן וימנע מלחמה אזורית

בריאיון שהעניק מזכ"ל חיזבאללה לרשת אל-אחבאריה, טען כי הסכם גרעין יהפוך את איראן למשפיעה יותר ועשירה יותר. כמו כן, טען שהתנגדות ישראל להסכם "חושפת את חשיבות השיחות"

חסן נסראללה בריאיון לרשת "אל-אחבריה", אפריל 2014. טוויטר, צילום מסך
"איראן תהיה מסוגלת לעמוד לצד הפלסטינים". נסראללה בריאיון/צילום מסך, טוויטר

"הסכם הגרעין ישלול אפשרות למלחמה אזורית או למלחמת עולם" – כך אמר אתמול (שני) מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בריאיון שהעניק לרשת אל-אחבאריה. בריאיון, התייחס נסראללה להבנות שאליהן הגיעו המעצמות ואיראן בסבב שיחות הגרעין האחרון בלוזאן, אשר יהוו תשתית להסכם מסגרת בעתיד. "איראן תהפוך לעשירה יותר ולמשפיעה יותר. הדבר יחזק גם את המעמד של בעלות בריתה", הוסיף. "איראן תהיה מסוגלת לעמוד לצדן, ובמיוחד לצד ההתנגדות הפלסטינית, יותר מאשר בכל זמן בהיסטוריה".

עוד בנושא:
בטהראן חוגגים את "הפירוזי": ניצחון העם האיראני על המערב
ארה"ב: אין חילוקי דעות עם איראן בנוגע להסכם הגרעין
יריבתה הגדולה של איראן "מברכת על הסכם הגרעין"

חסן נסראללה בריאיון לרשת "אל-אחבריה", אפריל 2014. טוויטר, צילום מסך
"להסכם יהיו השלכות על האזור"/צילום מסך, טוויטר

לדבריו של נסראללה, התנגדותה של ישראל להסכם דווקא "חושפת את חשיבות השיחות". נסראללה הוסיף כי "אין ספק שלהסכם יהיו השלכות על האזור", והסביר כי הראשונה שבהן תהיה מניעת האפשרות למלחמה אזורית, היות שלהערכתו, ישראל לא תתקוף מתקני גרעין שקיומם אושר בידי המעצמות. השלכה נוספת על האזור, לדבריו, תהיה סיום הבידוד הבינלאומי אליו נקלעה איראן בשנים האחרונות.

כמו כן, נסראללה התייחס בריאיון לשהותם של אנשי חיזבאללה בסוריה, ואמר כי הם ממוקמים רק באזורים שבהם זקוקים להם, וכי המקומות מותאמים ליכולות של הלוחמים. "היכן שיצטרכו אותנו, אנחנו נהיה", הוסיף. לטענתו, נוכחות חיזבאללה בשטח סוריה מגובה ואף נקבעת בידי ההנהגה בסוריה. עם זאת, טען, "אין נוכחות איראנית בסוריה". נסראללה התייחס גם להאשמות לפיהן סוריה אחראית לרצח רפיק אל-חרירי, ואמר כי אין בהן אלא ניסיון לערער את שלטונו של הנשיא בשאר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully