וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אין חילוקי דעות עם איראן בנוגע להסכם הגרעין

שר האנרגיה ארנסט מוניז, שהוביל את המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין, הבהיר כי "הבדלי הגרסאות" נובעים מהסוגיות שכל צד בחר להדגיש, ולא מתוכן ההסכמות. רוסיה: "איראן תהיה המדינה הפוקחת ביותר בעולם"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארצות הברית ואיראן רואות עין בעין את ההבנות שאליהן הגיעו נציגי איראן והמעצמות – כך הצהיר היום (שני) שר האנרגיה של ארצות הברית, ארנסט מוניז. זאת, על רקע דיווחים בנוגע לחילוקי דעות בין טהראן למערב בנוגע להסכמות בין הצדדים, בתום סבב השיחות בעיר לוזאן שבשוויץ. בדברים שאמר לכתבים בבית הלבן, הבהיר מוניז כי ההבדלים נובעים מהסוגיות שכל צד בחר להדגיש, ולא מתוכן ההסכמות.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הוסיף כי הפרטים הנוגעים למועד ולאופן הסרת הסנקציות יובהרו בסבבי המשא ומתן הבאים. לדבריו, הממשל האמריקני הביע התנגדות להסרת הסנקציות מיד עם חתימת הסכם הקבע. "טרם הגענו להסכמה בנוגע להסרת הסנקציות", אמר. "אנו סבורים כי זה לא יהיה חכם פשוט להסיר את הסנקציות ברגע הראשון".

עוד בוואלה חדשות:
יריבתה הגדולה של איראן "מברכת על הסכם הגרעין"
בטהראן חוגגים את "הפירוזי": ניצחון העם האיראני על המערב
נתניהו על הסכם הגרעין: "אובמה עושה מה שטוב לארצו"

שר האנרגיה של ארצות הברית ודובר הבית הלבן ג'וש ארנסט, וושינגטון, אפריל 2015. רויטרס
מוניז וארנסט, היום/רויטרס

שר האנרגיה חיזק את דבריו, והבהיר כי הנשיא ברק אובמה מעוניין ב"הסכם עד" עם איראן, ואין זה מדויק לתאר אותו כהסכם לעשר שנים בלבד. מוניז, מדען גרעין בהשכלתו שליווה מקרוב את שיחות הגרעין, הבהיר כי ההסכם הסופי יבטיח "שקיפות וגישה ברמות חסרות תקדים" למתקני הגרעין באיראן.

כמו כן, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, שנציגיו השתתפו אף הם בשיחות הגרעין, הביע אף הוא תמיכה בהסכם המסתמן, וטען כי הוא לא יוביל למרוץ חימוש. "אין שום סיבה" שיתפתח מרוץ חימוש, טען לברוב בריאיון לסוכנות הידיעות הרוסית "רוסיה סגודניה". לדבריו, "איראן תהיה המדינה הפוקחת ביותר בעולם, אם העקרונות שעליהם הסכמנו בלוזאן יופיעו בנוסח ההסכם הסופי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרכז הבדלי הגרסאות בין הצדדים, עומדת סוגיית הסרת הסנקציות. על פי מידע שהפיצה ארצות הברית, "איראן תקבל הקלה בסנקציות, אם תעמוד בהתחייבויותיה". מעצמות המערב הזהירו כי הסנקציות יוכלו "לחזור תוך רגע", אם בביקורת של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יתגלה כי איראן לא עומדת בפרטי ההסכם. לטענת ארצות הברית, תהליך הסרת הסנקציות יארך עד שנה, בהתאם לתהליך הפיקוח.

האיראנים, מנגד, טענו כי הסנקציות יוסרו באחת, עם החתימה עם ההסכם הסופי. שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הודה כי קיימים חילוקי דעות בעניין זה בינו לבין מקבילו האמריקני, ג'ון קרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully