וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הסכם הגרעין: "אובמה עושה מה שטוב לארצו"

בריאיון לרשת CNN, פנה נתניהו למחוקקים בוושינגטון: "אל תתנו לאיראן מסלול ישיר לפצצה". מסמך פנימי מלשכת ראש הממשלה שהגיע לידי סוכנות הידיעות אי-פי חושף קמפיין דיפלומטי, שיקרא לקהילה הבינלאומית לפעול נגד "מכונת הטרור האיראנית"

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

בריאיון לתכנית "מצב האומה" ברשת האמריקנית CNN, אמר היום (ראשון) ראש הממשלה כי ההבנות בין איראן למעצמות יובילו ל"הסכם גרוע מאוד, שיאפשר תכנית גרעין נרחבת". בריאיון ראשון בסדרת ריאיונות שהוא העניק היום לכלי התקשורת בארצות הברית, נתניהו אמר כי הוא יקרא למחוקקים האמריקנים שלא לאפשר לטהראן "מסלול ישיר לפצצה", והוסיף כי כבר שוחח עם חברים רבים בקונגרס ובסנאט.

עם זאת, הבהיר נתניהו: "אני בטוח שהנשיא אובמה עושה מה שהוא חושב לטוב עבור ארצות הברית". יחסיו של ראש הממשלה עם הנשיא ברק אובמה עמדו במרכז הפעילות המדינית של נתניהו בחודשים האחרונים, כולל נאומו של נתניהו בקונגרס, שנקבע ללא תיאום עם הבית הלבן. כשנשאל אם הוא סומך על אובמה, טען נתניהו: "זה לא עניין של אמון אישי".

בתגובה לכך, אמרה הסנאטורית הדמוקרטית דיאן פיינשטיין, שהשתתפה אף היא בתכנית: "עדיף שנתניהו ישלוט על עצמו". כמו כן, היא הבהירה שהסכם הגרעין "לא מאיים" על קיומה של ישראל. נתניהו הכחיש כי הוא פועל בתיאום עם יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר, שהיה בביקור בישראל בשבוע שעבר, ועם נציגים רפובליקנים נוספים. "עדיין יש זמן להשיג הסכם טוב, ולהפעיל לחץ על איראן להשיב לאחור את תכנית הגרעין שלה", סיכם.

עוד בוואלה חדשות:
איראן סותרת את ארה"ב: הסנקציות יוסרו מידית - ולא בהדרגה
הסכם היסטורי? תתפלאו, אבל גם באיראן יש מי שמתנגד להסכם
בזמן השיחות עם איראן: "ארה"ב שדרגה את הפצצה מפצחת הבונקרים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיונות לרשתות זרות, אפריל 20156. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בראיון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"לא הייתי שם כסף על הפיקוח הבינלאומי", הוסיף נתניהו בריאיון, וטען כי הסכם הגרעין יעניק לאיראן מיליארדי דולרים "שיתדלקו את מכונת הטרור העולמית שלה". לטענתו, "לא מדובר בעניין ישראלי בלבד, אלא בסוגיה עולמית. כולם יהיו תחת איום המדינה הטרוריסטית הגדולה של זמננו, שתשמור על התשתית להפקת לא פצצה גרעינית אחת, אלא פצצות רבות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דיאן פיינסטיין בסנאט האמריקני. רויטרס
"עדיף שנתניהו ישלוט על עצמו". פיינשטיין/רויטרס

בתוך כך, על פי מסמך פנימי של לשכת ראש הממשלה, שהגיע לידי סוכנות הידיעות האמריקנית אי-פי, בכירי לשכתו של נתניהו סימנו כמה חסרונות מרכזיים בהבנות שהושגו בשבוע שעבר בתום סבב שיחות אינטנסיבי בין איראן למעצמות בלוזאן, שוויץ. המסמך מציין את הפיקוח הבינלאומי, שלטענת ירושלים לא יהיה פולשני כפי שטענו נציגי המעצמות, את הניסוח המעומעם בנוגע למאגר האורניום המועשר שבידי טהראן ואת מדיניות ההטלה המחודשת של הסנקציות במקרה של הפרת ההסכם הסופי.

המסמך עוד קורא לקמפיין בינלאומי עד לתאריך היעד להסכם קבע, 30 ביוני, שיקרא לקהילה הבינלאומית לפעול גם נגד היבטים נוספים של הפעילות האיראנית, בראשם תכנית הטילים הבליסטיים של איראן ותמיכתה בארגונים חמושים ברחבי המזרח התיכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC, המשיך נתניהו את סבב הראיונות שלו, וחזר על קריאתו למחוקקים האמריקנים להתנגד להסכם הגרעין. "אני לא מנסה לחסל כל עסקה שהיא", אמר. "אני מנסה לחסל עסקה רעה". לדבריו, בניגוד לטענת מחלקת המדינה האמריקנית, "אף לא צנטריפוגה אחת תושמד".

לטענתו של נתניהו, הסרת הסנקציות "תצית מרוץ נשק בקרב המדינות הסוניות - מרוץ גרעיני במזרח התיכון - ומזרח תיכון גרעיני הוא סיוט לעולם. אני חושב שמדובר בהסכם חלומי עבור איראן, אולם בסיוט עבור העולם". בנוגע לדיווחים הזרים על הנשק הגרעיני שבידי ישראל, הוסיף: "במצב אידאלי, מדינות לא היו קוראות להשמיד את מדינת ישראל. לכן, הבעיה האמיתית במזרח התיכון היא לא הדמוקרטיה הישראלית, אלא מדינות כמו איראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully