וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם היסטורי? תתפלאו, אבל גם באיראן יש מי שמתנגד להסכם

לאחר פריצת הדרך בשיחות, רבים באיראן בירכו על ההסכם המסתמן, בעיקר על רקע הסרת הסנקציות. עם זאת, אחרים מחו על הוויתורים שביצעה איראן: "יהיו לנו מספיק סרכזות כדי לייצר מיץ גזר"

ניב פוקס

כשרוזבח פירוז, מנהל קרן השקעות איראני בן 43, נחת בנמל התעופה שבפלמה דה מיורקה בספרד ביום חמישי בערב והתעדכן בפרטי ההבנות בין איראן לבין המעצמות בנושא פרויקט הגרעין, הוא התקשה להסתיר את תחושותיו. "קפצתי בלי הפסקה משמחה", שחזר. "אנשים בטרמינל בוודאי חשבו שאני משוגע".

עבור פירוז, החדשות המשמחות ביותר ביחס להבנות שהושגו הייתה כמובן זו שמדברת על כך שהסנקציות הכלכליות שהושתו על הרפובליקה האיסלאמית יוסרו, מה שאומר שהדבר יקל עליו לעבוד מול אנשי עסקים מערביים. "קיים כעת פוטנציאל גדול לכך שהרבה משקיעים זרים יגיעו למדינה", אמר פירוז, "אלה בהחלט זמנים מרגשים מאוד".

פירוז מייצג, במובנים רבים, את הקהילה הפרו-מערבית באיראן, שמצפה כעת לתחייה מחודשת של הכלכלה האיראנית אחרי תקופת חושך שארכה כמה שנים. "אם האינטרס הלאומי שלנו הוא כזה שבמסגרתו עלינו להגיע להבנות עם המערב - אנו צריכים לעשות זאת", אמר בסוף השבוע מושן עבדולחי, סטודנט באוניברסיטת טהראן.

עוד בנושא:
בזמן השיחות עם איראן: "ארה"ב שדרגה את הפצצה מפצחת הבונקרים"
נתניהו: "העסקה המסתמנת - סכנה לעולם"; רוחאני: "נקיים הבטחותינו"
ביום שאחרי ההבנות: האם עוד אפשר לסכל את ההסכם עם איראן?

אזרחי איראן חוגגים בטהראן את ההבנות בין המעצמות למדינה. AP
אזרחי איראן חוגגים את פריצת הדרך בשיחות/AP

עם זאת, למרות צהלות השמחה שנשמעות מכיוונם של חוגים שונים באיראן, ישנם רבים שעבורם הצהרתו של הנשיא רוחאני על כך שמדובר ב"הישג היסטורי" עבור העם האיראני, מהווה לא יותר מאשר סיסמה חלולה, שאינה מבטאת כלל את נטיות לבם. מאז ההודעה על ההבנות שהושגו בלוזאן, נשמעים קולות רבים שמביאים שאט נפש בולט מהן.

"נתנו סוס עם אוכף וקיבלנו רסן קרוע", אמר אתמול חוסיין שאריאטמדארי, עורך העיתון קייהאן, לסוכנות הידיעות "פרס". לביקורת הצטרף עלירזא מטאג'י, סטודנט איראני בן 26 שנודע כמארגן הפגנות נגד שיחות הגרעין. מטאג'י התייחס בציוץ בטוויטר לכך שאיראן תורשה להפעיל 5,000 סרכזות בלבד, על פי הודעת מחלקת המדינה האמריקנית. "יהיו לנו מספיק סרכזות כדי לייצר מיץ גזר", כתב.

(עדכון ראשון: 22:50)

עוד באותו נושא

באיראן מתכוננים ל"בום" הכלכלי הגדול

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully