וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב ההמון: תמונות מרגעיו האחרונים של האברך שנמחץ למוות

6.4.2015 / 13:48

מרדכי גרבר, שנהרג בהלוויית הרב וואזנר בבני ברק, צולם זמן קצר לפני שנרמס והתמוטט. בתמונות נראה האברך בן ה-27, שנקבר אתמול בבית העלמין סגולה, כשהוא עומד מאחורי רב מאלעד, כשהוא מנסה למנוע מהנוכחים לדחוף את הרב

צילום: יהודה פרקוביץ', יותם רונן, שלומי כהן – כיכר השבת, קובי הר צבי – בחדרי חרדים; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מרדכי גרבר, שנמחץ למוות בהלווייתו של הרב שמואל הלוי וואזנר בבני ברק, תועד זמן קצר לפני שנרמס והתמוטט. בתמונות שמתפרסמות היום (שני) נראה האברך בן ה-27, שנקבר אתמול בבית העלמין סגולה, עומד מאחורי הרב זושא הורביץ מאלעד, כשהוא מנסה למנוע מהנוכחים לדחוף את הרב.

ההמשך הטראגי ידוע, וכעבור שעה קלה, בשל הלחץ הקיצוני והדוחק - הוא נמחץ למוות וחמישה נפצעו. נתן צבי גרבר, אחיו של מרדכי, שהיה יחד עמו בהלוויה וניצל מהאירוע הקשה, עלה הבוקר לתורה וברך ברכת הגומל.

בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה עדיין מאושפזים צעיר בן 18 במצב אנוש וגבר בן 36 במצב קשה, שנפצעו באסון. בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפז נער במצב קשה, מורדם ומונשם.

עוד בנושא
האברך שנמחץ נטמן: "הרב ששמר עליו ממעל - גם גרם לו לעזוב את העולם"
במשטרה בודקים חשד לרשלנות בהלוויה; "נמצה את הדין עם האחראים"
הרב שמואל וואזנר; רב השכונה שהפך לפורץ דרך בעידן הטכנולוגי

מרדכי גרבר דקות לפני מותו בלוויית הרב וואזנר, בני ברק, אפריל 2015. יהודה פרקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מרדכי גרבר, מסומן בעיגול, רגעים לפני מותו/מערכת וואלה! NEWS, יהודה פרקוביץ
מרדכי גרבר דקות לפני מותו בלוויית הרב וואזנר, בני ברק, אפריל 2015. יהודה פרקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מרדכי גרבר דקות לפני מותו בלוויית הרב וואזנר, בני ברק, אפריל 2015/מערכת וואלה! NEWS, יהודה פרקוביץ

אתמול, יממה אחרי ההלוויה של וואזנר בישיבת חכמי לובלין שבבני ברק, שבו למקום מאות בני אדם כדי להשתתף במסע הלוויה של גרבר. האנשים שהגיעו ללוות את האברך בדרכו האחרונה, המשיכו לבית העלמין סגולה שבפתח תקווה, שם נקבר. מסע ההלוויה נפתח בעיר מגוריו אלעד.

אמנם לא נהוג להספיד אדם בחול המועד, אך הנוכחים חרגו מהנוהל והרב חיים וואזנר, בנו של הרב שמואל הלוי וואזנר, הספיד את גרבר יחד עם הרב שמואל אליעזר שטרן, שמכהן כרב מערב בני ברק. השניים סיפרו שגרבר היה יתום מהוריו, ושמאז הרב שמואל הלוי וואזנר היה לו כמו אב. במילותיהם האחרונות אמרו כי בחייהם ובמותם לא נפרדו השניים, והרב אשר שמר עליו ממעל – גם גרם לו לעזוב את העולם בעצמו. כמו כן, התייחסו השניים לדוחק הקטלני ולאמצעי הזהירות שיש לנקוט באירועים כאלה בעתיד. לדבריהם, האדמו"רים מהחסידות פועלים בימים אלה על מנת לחוקק תקנות שימנעו אסונות מהסוג הזה בעתיד.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

הלווייתו של מרדכי גרבר שנהרג בהלווייתו של הרב וואזנר, בני ברק. אפריל 2015. ראובן קסטרו
משתתפים בהלוויית גרבר, אתמול/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully