וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אני נפגע באופן אישי כשאומרים שאני אנטי ישראלי"

נשיא ארה"ב אמר בריאיון לניו יורק טיימס כי ההבנות שהושגו עם איראן היו "הזדמנות של פעם בחיים", והדגיש שוושינגטון תוודא שהיתרון הצבאי של ישראל באזור לא ייפגע. "אם ישראל תותקף - ארצות הברית תעמוד לצידה", הדגיש

צילום: אתר הניו יורק טיימס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגן על ההבנות שהושגו בשבוע שעבר בין איראן ושש המעצמות בלוזאן שבשוויץ וכינה אותן "הזדמנות של פעם בחיים למנוע מאיראן נשק גרעיני ולהביא לתחושת ביטחון במזרח התיכון". אובמה אמר את הדברים בריאיון שהעניק לתומס פרידמן ופורסם הלילה (שני) ב"ניו יורק טיימס".

במהלך הריאיון התייחס הנשיא האמריקני לאפשרות שהסכם הקבע שייחתם עם איראן יאיים על ישראל והבהיר כי ארצות הברית תוודא שהוא לא יאיים על היתרון הצבאי של ישראל באזור. לדבריו, אם ישראל תותקף, וושינגטון תעמוד לצדה. "אנחנו מאחוריהם", אמר אובמה והוסיף: "אנחנו מחוייבים לחלוטין לביטחון ישראל ולכן אם היא תותקף – ארצות הברית תעמוד לצדה".

עוד בנושא:
שטייניץ לוואלה: "כשאתה מכין אופציה צבאית זה למקרה שתצטרך להשתמש בה"
נתניהו על הסכם הגרעין: "אובמה עושה מה שטוב לארצו"
נתניהו: "העסקה המסתמנת - סכנה לעולם"; רוחאני: "נקיים הבטחותינו"

אובמה מתייחס להסכמים על תכנית הגרעין של איראן. רויטרס
"צריך שתהיה לי את היכולת לא להסכים עם המדיניות של ישראל". ברק אובמה/רויטרס

אובמה ציין כי הוא רואה חשיבות רבה בקשרים בין ארצות הברית וישראל והביע דאגה מהמתיחות שחווה מערכת היחסים בין שתי המדינות."זו הייתה תקופה קשה", אמר. הוא פנה לאזרחי ישראל ואמר: "אין נוסחה אחרת ואין דרך אחרת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני פרט לערוץ הדיפלומטי והמסגרת שהנחנו". הוא הבהיר כי ההסכם רחוק מלהיות חתום: "לא סיימנו עוד. יש עדיין פרטים רבים לעבוד עליהם וייתכנו מורדות וחזרות לאחור וקשיים פוליטיים אמתיים - הן באיראן ובוודאי בקונגרס".

אובמה הוסיף כי הוא נפגע באופן אישי כשמאשימים אותו בהיותו "אנטי ישראלי" והדגיש כי יש להבין שישנם חילוקי דעות בין המדינות, אך אין זה הופך אותו למתנגד לישראל. "אני צריך שתהיה לי את היכולת לא להסכים עם המדיניות של ישראל, למשל בנושא ההתנחלויות, מבלי שאצטייר כמתנגד לה", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הריאיון המלא עם אובמה

אובמה התייחס גם לתפקיד הקונגרס במשא ומתן עם טהראן. הוא אמר כי הוא מתעקש לשמור על הזכות הנשיאותית לחתום על הסכמים עם מדינות זרות מבלי לקבל את אישור הקונגרס. אובמה הוסיף כי למחקוקים אכן יש זכות להביע את דעתם ביחס לנושא, אולם הוא הביע תקווה שלא תהיה חקיקה חדש שתפגע ביכולות הנשיא ליישם את ההסכם העתידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully