וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטבח באוניברסיטה: א-שבאב מאיים בפיגועים נוספים בקניה

הארגון הסומלי פרסם הצהרה שבה טען כי הפיגוע שבו נרצחו כ-150 בני אדם בוצע כנקמה על היחס של ניירובי למוסלמים ועל הנוכחות הצבאית שלה בסומליה. "לא תוכלו למנוע מרחץ דמים נוסף"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארגון א-שבאב הסומלי איים היום (שבת) לבצע פיגועים נוספים על אדמת קניה אחרי שלוחמי הארגון רצחו כ-150 בני אדם כשתקפו אוניברסיטה בצפון-מזרח המדינה. הארגון, המזוהה עם אל-קאעדה, טען כי הפיגוע בוצע כנקמה על הנוכחות הצבאית של קניה על אדמת סומליה ועל היחס שלה למוסלמים במדינה.

"אף אמצעי זהירות לא יוכל להבטיח את ביטחונכם, לסכל מתקפה נוספת או למנוע מרחץ דמים נוסף להתרחש בערים שלכם", נכתב בהצהרה שנשלחה בדואר האלקטרוני. בהודעה, שכוונה לאזרחי קניה, הבטיח הארגון מלחמה ארוכה ואכזרית על אדמת קניה. ניירובי שלחה חיילים שהשתתפו בכוח אזורי שהצליח להדוף את ארגון א-שבאב משטחים נרחבים בסומליה, שעליהם שלט ובהם החיל את חוקי השריעה.

ידיעות נוספות בעולם
בזמן השיחות עם איראן: "ארה"ב שדרגה את הפצצה מפצחת הבונקרים"
ממצאים חדשים: טייס המשנה האיץ בכוונה לקראת ההתרסקות

חבר בצלב האדום מפנה גופה של סטודנט שנרצח בפיגוע של א-שבאב באוניברסיטה בקניה, 03 באפריל 2015. רויטרס
עובד הצלב האדום מפנה גופה מהאוניברסיטה, חמישי/רויטרס

ביום חמישי פשטו עם שחר ארבעה חמושים של א-שבאב על אוניברסיטה בעיירה גריסה, הנמצאת במרחק של 200 קילומטרים מהגבול עם סומליה. הם הוציאו להורג סטודנטים נוצרים ושחררו את המוסלמים שבהם, וחוסלו לאחר שעות ארוכות בידי כוחות הביטחון שכיתרו את המתחם. אתמול מסר משרד הפנים של קניה כי מניין ההרוגים בפיגוע עלה ל-148 וכי חמישה חשודים נחקרים בידי כוחות הביטחון בחשד למעורבות בטבח.

הפיגוע ביום חמישי היה הקטלני ביותר על אדמת קניה מאז 1998, אז פוצץ אל-קאעדה את שגרירות ארצות הברית בניירובי וכתוצאה מכך נהרגו יותר מ-200 בני אדם. ב-2013 תקפה קבוצת מחבלים מא-שבאב את קניון וסטגייט שבבירת קניה, רצחה יותר מ-60 בני אדם ולקחה בני ערובה, עד שחוסלה בידי כוחות הביטחון יממה לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully