וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצור בקניה: א-שבאב תקפו אוניברסיטה, 147 סטודנטים נהרגו

ארבעה חמושים מהארגון הסומלי הסתערו על מתחם האוניברסיטה בעיירה גאריסה שבצפון-מזרח המדינה, והחזיקו בבני ערובה במשך כ-15 שעות. כוחות הביטחון חיסלו אותם, ושר הפנים הכריז כי הושגה שליטה על הזירה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארבעה חמושים לקחו היום (חמישי) בני ערובה והרגו לפחות 147 בני אדם, במתקפה באוניברסיטה בעיירה גאריסה שבצפון-מזרח קניה. שר הפנים של קניה, ג'ו נקייסרי, אמר בריאיון לרשת הקנייתית KBC כי לפחות 79 בני אדם נוספים נפצעו בתקרית. ארגון א-שבאב הסומלי קיבל אחריות על המתקפה. כוחות הביטחון כיתרו את המתחם וניהלו חילופי אש עם החמושים, בסיומם הם נהרגו. במקום היו 815 סטודנטים.

מתקפת טרור על אוניברסיטת גאריסה, קניה, אפריל 2015. רויטרס
כוחות צבא קניה, היום/רויטרס

"ליווינו אנשים החוצה ושחררנו את המוסלמים", מסר לרויטרס דובר אגף המבצעים של א-שבאב, שייח עבדיסיס אבו מוסעב. "יש גופות רבות של נוצרים במבנה. אנחנו עדיין מחזיקים בנוצרים רבים בחיים. הלחימה עדיין נמשכת". הארגון, ששלט בעבר על חלקים נרחבים מסומליה והחיל בהם את חוקי השריעה, הגביר לאחרונה את תקיפותיו נגד קניה השכנה. העיירה גריסה נמצאת במרחק של 200 קילומטרים מהגבול הפרוץ בין המדינות. המתקפה היום הייתה החמורה ביותר על אדמת קניה מאז המתקפה על שגרירות ארה"ב בשנת 1998, אז נהרגו 224 בני אדם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חיילים מצבא קניה באזור האוניברסיטה שהותקפה בידי ארגון א-שבאב, 02 באפריל 2015. רויטרס
חיילים מצבא קניה באזור האוניברסיטה, היום/רויטרס

לדברי עדי ראייה, החמושים ירו ללא אבחנה באנשים ומספר ההרוגים יכול עוד לעלות. שוטר שנכח בזירה מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי חמישה רעולי פנים הסתערו על האוניברסיטה ולקחו כמה בני ערובה. "אנחנו לא יודעים כמה סטודנטים היו שם, אבל לאור העובדה שהתקיימו לימודים, היו שם רבים", מסר השוטר.

ממשלת קניה טוענת כי מוחמד קונו, בכיר בא-שבאב, עומד מאחורי הפיגוע. המשרד לביטחון הפנים הוציא פרס של 53 אלף דולר על ראשו. ככל הנראה, קונו עמד בראשו של בית ספר איסלאמי בגאריסה, עד שהתפטר בשנת 2007 כדי להצטרף לאיגוד בתי הדין האסלאמיים בסומליה (UIC). עם התפרקות האיגוד הצטרף קונו לארגון הטרור וכיהן בו בתפקיד בכיר.

העיירה שבה נמצאת האוניברסיטה

(עדכון ראשון: 15:27)

מתקפת טרור על אוניברסיטת גאריסה, קניה, אפריל 2015. רויטרס
מתקפת טרור על אוניברסיטת גאריסה, קניה, אפריל 2015/רויטרס
מתקפת טרור על אוניברסיטת גאריסה, קניה, אפריל 2015. רויטרס
מתקפת טרור על אוניברסיטת גאריסה, קניה, אפריל 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully