וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחיי צעיר באזור חברון; הערכה: הרקע להיעלמות - פלילי

שני צעירים עצרו בצד הדרך ליד קריית ארבע. אחד מהם יצא לכפר סמוך ומאז נעלמו עקבותיו. גורם במשטרה: סתירות בעדות חברו של הנעדר. נבדק חשד שסופו של האירוע - לאומני. כוחות הביטחון בחיפושים נרחבים

עריכה: מתן חדד צילום: זוהר גואטה

צעיר מדרום הארץ נעדר משעות הצהריים (חמישי) באזור קריית ארבע, הצעיר נסע עם חברו בין קריית ארבע לכפר בית ענון ומסיבה שאינה ברורה, הם עצרו בצד הדרך והצעיר יצא לכיוון הכפרים הסמוכים לבקש עזרה, כשהוא ללא טלפון נייד. בשעה 16:17, כחצי שעה לאחר שיצא הצעיר לבקש עזרה, התקשר חברו למוקד 100 של המשטרה ודיווח על היעדרותו. כוחות משטרה וצבא סורקים את השטח. גורמים פלסטיניים טוענים כי יש חשש לחייו.

מתחזקת הערכה כי האירוע החל על רקע פלילי, וסופו על רקע לאומני. חברו של הצעיר שהיה עמו הועבר לחקירה במחוז ש"י של המשטרה. גורם במשטרה טען כי ישנן סתירות בעדותו. תחילה, טען בפני החוקרים כי השניים היו בדרכם למערת המכפלה. כעבור כמה דקות, טען שהיה תקר באחד מגלגלי הרכב. שתי הגרסאות נמצאו לא נכונות.

עוד בוואלה חדשות:
ההתרסקות באלפים: הטייס חיפש באינטרנט שיטות התאבדות
הותר לפרסום: חייל צה"ל מעורב בפרשת הריגול למען סוריה
בעקבות פציעת החיילת: מועדון הפורום ייסגר למשך 30 יום

גורם ביטחוני בכיר אמר: "בנקודת הזמן הזו אנו מתייחסים אל האירוע כאל חטיפה. כל עוד לא הוכח אחרת מבחינתנו מדובר בחטיפה, וכוחות צה"ל, מג"ב, משטרת ישראל ושב"כ עוסקים בשעה זו בחיפוש אחר הנעדר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחידות מיוחדות של צה"ל הוקפצו לגזרת חטיבת יהודה כדי לסייע בחיפושים ובמקביל הקפיץ מפקד החטיבה סיירים אזרחים על מנת לנסות ולהתחקות אחר המסלול שבו צעד הנעדר. גם אזרחים בעלי רכבי שטח נקראו להשתתף בחיפושים ונעשתה פנייה על ידי קציני המנהל האזרחי לבכירים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים בדרישה לבדוק את העניין ולסייע באיתור הנעדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפה בית ענון חלחול ומקום מציאת גופות שלושת הנערים. google maps, עיבוד תמונה
מפה בית ענון חלחול ומקום מציאת גופות שלושת הנערים/עיבוד תמונה, google maps

במסגרת החיפושים, צה"ל מכתר את אזור העיירה חלחול. הכוחות עוברים מבית לבית והאזור סגור. כמו כן, כלי רכב על צירי התנועה מעוכבים לחקירה.

גורמי ביטחון שהצטרפו לחיפושים אמרו: "אנחנו לוקחים את הדיווחים בשיא הרצינות ומפעילים מאמצים כבירים. ישנה אפשרות שמדובר באירוע על רקע פח"עי – כל האפשרויות נבדקות".

חשש לחטיפת ישראלי: מחסום בבית ענון, 2 אפריל 2015. מתוך "קודס.נט", צילום מסך
מחסום בבית ענון, הערב/צילום מסך, מתוך "קודס.נט"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון קיים הערב הערכת מצב עם גורמי צה"ל ושירות הביטחון הכללי. בהערכת המצב השתתפו, בין היתר, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפקד פיקוד המרכז. שר הביטחון יעלון קיבל עדכון בנוגע לתמונת המצב ולחיפושים אחר הנעדר.

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס לאירוע ואמר: "אנחנו למודי ניסיון ביהודה ושומרון בכל מיני סוגים. צריך למצות מאמץ מודיעיני. הנחת העבודה היא שהוא בחיים". הוא אמר כי לא נכון להשוות את המקרה הזה לחטיפת שלושת הנערים והסביר: "אז הטיפול היה 14 שעות אחרי. לכן, לא נכון להשוות את סדר הפעולות. הכוחות בשטח סגרו מיד את השטח הקרוב. בתוך הכפרים יש פעילויות. ככל שעובר זמן, עולים עוד נתונים. השעות שחולפות הן קריטיות. ככל שעובר הזמן, נכנסים אליך עוד נתונים שאתה צריך לבדוק אותם".

חיפוש אחר צעיר שנעדר, מרץ 2015. אתר פלסטיני "חדשות עזה",
החיפושים באזור קריית ארבע/אתר פלסטיני "חדשות עזה"
חיפוש אחר צעיר שנעדר, מרץ 2015. אתר פלסטיני "חדשות עזה",
חיפוש אחר צעיר שנעדר, מרץ 2015/אתר פלסטיני "חדשות עזה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully