וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור הדמוקרטי שהתנגד לשיחות הגרעין הואשם בשוחד

2.4.2015 / 5:38

רוברט מננדז, ממובילי הצעת החוק הקוראת לממשל האמריקני להחריף את הסנקציות נגד איראן, הואשם בקבלת שוחד בשווי מיליון דולר מרופא שאליו הוא מקורב, תמורת קידום אינטרסים עסקיים. מננדז: "מנסים להשתיק אותי"

ראש ועדת יחסי החוץ של הסנאט רוברט מננדז ב-27.3.2014. AP
"זוהי לא הדרך שבה הקריירה שלי עומדת להיגמר". מננדז/AP

הסנטור הדמוקרטי רוברט מננדז, ממובילי הצעת החוק הקוראת לממשל האמריקני להחריף את הסנקציות נגד איראן, הואשם אתמול (רביעי) בקבלת מתנות ו"תרומות" בשווי מיליון דולר בתמורה לקידום אינטרסים עסקיים של חבר ותיק. בכתב האישום שהוגש נגדו 14 סעיפים של קבלת שוחד וקשירת קשר בגין קשריו ד"ר סלומון מלגן, רופא עיניים הנאשם שתרם ישירות לסנטור ולוועדות שונות שבהן הוא מכהן, בתמורה לטובות הנאה.

מננדז, המייצג את מדינת ניו ג'רזי, אמר בתגובה כי הוא זועם על ההחלטה וכי הוא נשבע שיזוכה. "אני זועם שהתובעים במשרד המשפטים שוכנעו להתחיל את החקירה הזאת לפני שלוש שנים על בסיס האשמות שווא של גורמים בעלי מניעים פוליטיים שמעוניינים להשתיק אותי", אמר אתמול לעיתונאים בניוארק, שבניו ג'רזי. "זוהי לא הדרך שבה הקריירה שלי עומדת להיגמר. אני לא הולך לשום מקום", הוא אמר והוסיף כי הוא "כועס ומוכן להילחם משום שהיום הזה סותר את מהות עבודתי כאיש ציבור, ואת כל החיים שלי".

עוד בנושא:
כתב האישום שעשוי להפיל את הסנקציות נגד איראן
אובמה מחייך: אחרי נאום נתניהו - הדמוקרטים נגד סנקציות על איראן
מכה לנתניהו: הקונגרס השעה הטלת סנקציות חדשות על איראן

שחות הגרעין בלוזן, שווייץ, מרץ 2015. רויטרס
קידם הצעת חוק שנועדה להטיל סנקציות נוספות על איראן. שר החוץ האיראני זריף/רויטרס

לפי כתב האישום, ד"ר מלגן שלח את מננדז, בנם של מהגרים מקובה, לחופשות יוקרתיות וטיולי גולף, לצד העברה של מאות אלפי דולרים לקרן הגנה משפטית בבעלותו. אחד מהמקרים המרכזיים שעלו בחקירה ומופיעים כעת בכתב האישום הוא ביקורו של מננדז ברפובליקה הדומיניקנית בשנת 2010, כאורח של מלגן. לפני כשנתיים, כשדווח לראשונה על החקירה נגדו, החזיר מננדז את שווי הטיסה, 58 אלף הדולרים, וטען כי מקורו של חוסר הדיווח על כך ב"טעות".

מננדז הודה בעבר כי ערך כמה טיולים במטוס היוקרה של מלגן לרפובליקה הדומיניקנית, אך כתב האישום בן 68 העמודים חושף קיומן של מתנות נוספות שקיבל לכאורה. בהן שהות בבית מלון בפריס וגישה לשמורה ברפובליקה הדומיניקנית, שלטענת התובעים מעולם לא דווחו באופן רשמי.
בתמורה למתנות הללו, ומתנות נוספות, כך טוענים התובעים, מננדז פעל לזירוז בקשות לוויזה של חברותיו הזרות של ד"ר מלגן, והתערב במחלוקת משפטית שבה היה מעורב, אשר עמדה על מיליוני דולרים. מננדז אף ניסה לשדל סנטורים נוספים כדי לסייע לעסקיו של ד"ר מלגן, כך מציין כתב האישום.

מננדז כיהן בעבר כיו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, ולאחרונה הגיח כמתנגד חריף לנשיא ברק אובמה בנוגע למדיניות החוץ. הוא הביע התנגדות חריפה להסרת האמברגו האמריקני על קובה, כמו גם למשא ומתן הישיר עם איראן בנוגע לתכנית הגרעין שלה. לאחרונה, קידם יחד עם הסנאטור הרפובליקני מארק קירק הצעת חוק שנועדה להטיל סנקציות נוספות על איראן בשל תכנית הגרעין שלה. אולם לאור האישומים הפליליים, לא ברור מה יעלה בגורלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully