וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי אשכנזי מרגיע: "חיזבאללה לא יכול לכבוש את הגליל"

1.4.2015 / 20:26

הרמטכ"ל לשעבר אמר כי על אף שאינו מזלזל בכוחם של ארגוני הטרור, גם חמאס אינו יכול לכבוש את הנגב. בכנס בתל אביב, הוא הבהיר כי על מנת לנצח במלחמה הבאה, על חיל האוויר וכוחות היבשה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק

צילום: טל אנגלנדר עריכה: ניב פוקס

(צפו בניסויים מוצלחים של מערכת ההגנה מפני טילים שתיכנס לפעולה בשנה הבאה)

על רקע ההערכות שלפיהן במלחמה הבאה חיזבאללה ישגר כאלף טילים ביום לעבר מדינת ישראל, הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי טוען כי הארגון השיעי בלבנון עדיין אינו משתווה בכוחו לצה"ל. "חמאס לא יכול לכבוש את הנגב וחיזבאללה לא יכול לכבוש את הגליל", אמר היום (רביעי) אשכנזי בכנס של המכללה האקדמית כנרת שהוקדש לפועלו של הנשיא לשעבר עזר ויצמן, למבצע "מוקד" במלחמת ששת הימים ולאתגרי צה"ל וחיל האוויר כיום ובעתיד.

בכנס, שנערך בבית בן גוריון בתל אביב, הסביר אשכנזי כי אויביה הנוכחיים של ישראל חלשים מאלה שהיו לה ב-1967. "היום צה"ל מתמודד עם איומים שהמשקל שלהם פחת", ציין. "זה לא כמו צבא סורי או מצרי שעובר אותך ברמת הגולן. אני לא מזלזל בהם (בחמאס ובחיזבאללה). מצד שני, יש בעיה כי אי אפשר לתכנן. הכול השתנה".

עוד בנושא צבא וביטחון:
מערכת ההגנה מפני טילי חיזבאללה תיכנס לפעולה כבר ב-2016
הקשר הסורי: מה מרוויחה ישראל מהסיוע ההומניטרי למורדים?
תרחיש האימים בצה"ל למלחמה עם חיזבאללה: כאלף טילים ביום

גבי אשכנזי. יותם רונן
"עזה לא תשתנה יותר מדי, גם לא הצפון". גבי אשכנזי/יותם רונן

הרמטכ"ל לשעבר ציין גם את אחד היתרונות של צה"ל על פני צבאות מערביים אחרים. "אחד היתרונות שלנו בהשוואה לחיל האוויר האמריקני, הוא שהם צריכים להיות מוכנים כמעט לכל הגלובוס, הם פעם יילחמו בקוסבו או באפגניסטן. לנו זה ברור איפה נילחם, אנחנו יודעים מהן זרועות הלחימה ולאסוף עליהן מודיעין", אמר והוסיף: "זה ציווי המלחמה. עזה לא תשתנה יותר מדי, גם לא הצפון".

בכנס נכח גם מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל. "חיל האוויר היום במקום אחר, מקום טוב מאוד בראייה שלי. הוא עבר תהליך יחד איתנו", אמר אשכנזי. "...במלחמה האחרונה, החיל שאמיר אשל פיקד פוצץ מטרה כמה מאות מטרים מהצנחנים. זה קרה כי האויב השתנה, זה לא הכול בשליטה מרכזית. חיל האוויר היום יותר משולב, יותר משותף משלבי התכנון, מהרמה המרכזית והטקטית".

אלוף אמיר אשל לשעבר מפקד חיל אוויר, 17.04.12. ראובן קסטרו
החיל שלו "מבין את היתרונות ואת המגבלות שלו". מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל/ראובן קסטרו

עם זאת, הוא הבהיר כי ניצחון במערכה אינו יכול להתבסס על תקיפות אוויריות בלבד. "הסיכון או האתגר היום הוא להבין שלצד כל היכולות המרשימות שיש לחיל האוויר, אל מול האתגרים שבהם אנחנו נמצאים אי אפשר לעשות הכול עם חיל האוויר, זה שילוב של הפעלת כוח אווירי וכוח יבשתי", אמר והוסיף: "חיל האוויר מבין את היתרונות שלו ואת המגבלות".

אלוף אשל אמר שאם בעבר חיל האוויר היה צריך להיות ממוקד במטרה אחת, אז היום הוא צריך להתכונן בשלוש זירות: טרור פנימי, גבולות מדינת ישראל והזירות הרחוקות. בכך, רמז לאיראן. עוד אמר: "זה לא סוד שבסיסי חיל האוויר זו מטרה מספר אחת של חיזבאללה ברגע שיהיה עימות".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully