וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג החות'ים בתימן: "הסעודים הם עבדים של ישראל וארה"ב"

עבד אל-מלכ אל-חות'י נשא נאום טלוויזיוני שבו הגיב לראשונה לתקיפות האוויריות שבהן פתחו לפנות בוקר כמה ממדינות ערב בהובלת ערב הסעודית. בממלכה השכנה הבהירו: "בשלב זה, אין תכניות לפעולה קרקעית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

מנהיג המורדים החות'ים בתימן הגיב הערב (חמישי) לראשונה לתקיפות האוויריות נגד כוחותיו אשר החלו לפניות בוקר בהובלת ערב הסעודית והפנה אצבע מאשימה, איך לא, גם לישראל. "התוקפנות האכזרית והפלילית היא בלתי צודקת לחלוטין", אמר עבד אל-מלכ אל-חות'י בנאום טלוויזיוני. לדבריו, "הסעודים הם העבדים של ארצות הברית וישראל. לישראל ולמשטר הסעודי יש יסודות משותפים. ישראל שואפת לגרום לפיצול בכל הצורות".

אל-חות'י האשים את הממלכה הסעודית בהתערבות בענייני הפנים של תימן וכינה אותה "שכנה מרושעת". הוא הוסיף כי אזרחי תימן נחושים להגן על עצמם, להגן על חירותם ולהגן על כבודם". הנאום שודר בערוץ אל-מסירה, המזוהה עם המורדים החות'ים, הנתמכים בידי איראן.

מבצע "סופה נחרצת" - סיקור מיוחד:
מצרים וערב הסעודית נערכות לפלוש לתימן: "עוד מדינות יצטרפו"
הקשר בין מבצע "סופה נחרצת" בתימן לגרעין האיראני
בעקבות תקיפות סעודיה בתימן: הנפט מזנק בכ-4%

מנהיג המורדים החות'ים בתימן, עבד אל-מלכ אל-חות'י, בנאום טלוויזיוני, 26 במרץ 2015. טוויטר, צילום מסך
"ערב הסעודית שכנה מרושעת". אל-חות'י בנאום הטלוויזיוני, הערב/צילום מסך, טוויטר

במקביל, דחה הערב דובר צבא ערב הסעודית את הדיווחים על כוונות לתקיפה קרקעית לכאורה. "בשלב זה, אין תכניות לפעולות של כוחות קרקעיים, אך אם יעלה הצורך, הכוחות הקרקעיים של ערב הסעודית ושל ידידותיה מוכנים ויהדפו כל תוקפנות", הבהיר אחמד אסרי במסיבת עיתונאים שכינס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי נחת בריאד, בירת ערב הסעודית, לאחר שהוברח מעדן, 26 במרץ 2015. רויטרס
נשיא תימן האדי נוחת בריאד, הערב/רויטרס

לפנות בוקר פתחו ערב הסעודית וקואליציה של מדינות ערב במבצע "סופה נחרצת" בשטח תימן, להדיפת המורדים החות'ים מהערים שכבשו. על תחילת המבצע הודיע שגריר ערב הסעודית בוושינגטון, עאדל אל-ג'ובייר. ארה"ב אינה משתפת במבצע באופן פעיל, אך הבית הלבן הודיע כי הוא תומך במבצע ומספק למדינות המשתתפות "תמיכה לוגיסטית ומודיעינית". השגריר סירב לפרט היכן בדיוק תקפו הכוחות האוויריים, אולם מסר כי התקיפות "אינן מוגבלות לעיר אחת או לאזור אחד".

מורדים שיעים במהלך עצרת נגד תקיפות אוויריות בצנעא, תימן. מרץ 2015. רויטרס
מורדים חות'ים במהלך עצרת נגד התקיפות האוויריות, היום בצנעא/רויטרס

היום טענו גורמים בכירים בקהיר כי מצרים וערב הסעודית לא יסתפקו בתקיפות האוויריות ויובילו מבצע צבאי יבשתי נגד החות'ים. לדברי המקורות המצריים, המבצע היבשתי יחל רק לאחר שכוחן של מיליציות המורדים ייחלש בעקבות התקיפות האוויריות. מלבד מצרים וערב הסעודית, הגורמים ציינו כי "מדינות נוספות" ישתתפו במבצע שיתחיל בכניסה לתימן דרך ערב הסעודית ודרך הים הערבי וים סוף. עם זאת, טרם התברר באילו מדינות מדובר.

נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי נחת בריאד, בירת ערב הסעודית, לאחר שהוברח מעדן, ונפגש עם שר ההגנה הסעודי הנסיך מוחמד בי סלמאן, 26 במרץ 2015. טוויטר, רויטרס
האדי מתקבל על ידי שר ההגנה הסעודי בריאד/רויטרס, טוויטר

בצל הקרבות, הוברח היום נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי מהעיר עדן לריאד, בירת ערב הסעודית, תחת אבטחה כבדה. בתמונות שפורסמו בכלי תקשורת ערביים הוא תועד בשדה התעופה בבירה הסעודית לאחר נחיתתו. הוא התקבל על ידי שר ההגנה הסעודי, הנסיך מוחמד בי סלמאן. הוא צפוי ככל הנראה להשתתף בוועידת הליגה הערבית בשארם א-שייח, ולשאת דברים. על פי דיווחים שטרם זכו לאימות, האדי יוחזר לעדן בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully