וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: בוקו חראם חטף 500 ילדים בצפון המדינה

תושבי העיירה דמאסק סיפרו כי מאות ילדים בני 11 ופחות נעדרים. ככל הנראה אנשי הארגון הקיצוני לקחו איתם את הילדים כשנמלטו מהמקום. העיירה שנפלה לידי הארגון לפני כארבעה חודשים שוחררה לאחרונה על ידי חיילים מצבא צ'אד וניז'ר

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

(עשרות גופות מרקיבות נמצאו בעיירה בסוף השבוע)

אנשי בוקו חראם חטפו 500 ילדים מהעיירה דמאסק שבצפון-מזרח ניגריה. תושב העיירה לשעבר סיפר לרשת BBC כי מדובר בילדים בני 11 ומטה. תושבי המקום סיפרו שהילדים נעדרים כשבועיים. ככל הנראה, אנשי הארגון לקחו איתם את הילדים כשנמלטו מהעיירה.

דמאסק נפלה לידי בוקו חראם בחודש נובמבר האחרון. העיירה שוחררה מידי הארגון לפני כשבועיים על ידי כוחות מצבא צ'אד וצבא ניז'ר. גורם בצבא צ'אד סיפר כי במתקפה המשולבת של שני הצבאות שנמשכה יומיים נהרגו 200 לוחמים מהארגון הקיצוני. כמו כן, במהלך הלחימה נהרגו עשרה חיילים מצבא צ'אד ו-20 נוספים נפצעו.

בסוף השבוע האחרון חשפו חיילי צ'אד וניז'ר קבר אחים מתחת לגשר בעיירה ובו עשרות גופות מרקיבות. ככל הנראה, היה זה אתר הוצאה להרוג של הארגון האיסלאמי הקיצוני, שכבש שטחים נרחבים בצפון-מזרח המדינה.

לקריאה נוספת:
לוחמי בוקו חראם טבחו בנשותיהם כדי ש"לא יינשאו לכופרים"
המון זועם רצח ושרף נערה - שנחשדה בטעות כמחבלת מתאבדת
כמו דאעש: בוקו חראם ערף את ראשם של שני "מרגלים"

חיילים צ'אדים גילו קבר אחים בעיירה דמאסק שבצפון-מזרח ניגריה שהשאירו לוחמי בוקו חראם. רויטרס
חיילים מצבא צ'אד וניז'ר בקבר האחים שהתגלה בעיירה/רויטרס

כתב של רויטרס שהתלווה לכוחות בסיור בעיר סיפר על ריח של ריקבון שאופף את העיירה, מה שמרמז על כך שייתכן שגופות רבות עוד פזורות במקום. גרונותיהם של הקורבנות היו משוספים וראשו של אחד מהם נערף. כמו כן, עשב כבר החל לצמוח סביב הגופות – סימן לכך שהרצח ההמוני בעיירה התבצע כבר לפני זמן רב.

בעיירה, שבעבר הייתה ביתם של כ-13 אלף איש, נותרו כ-50 תושבים בלבד. אלו שנותרו היו ברובם אנשים זקנים או חולים, שלא יכלו להימלט מכוחות בוקו חראם. "אנשים היו בעיירה כשהם (בוקו חראם) תקפו. הם ירו עלינו ואנחנו נמלטנו ליער, אבל הם המשיכו לירות לעברו ולרדוף אחרי כמה אנשים עד שהרגו אותם", סיפר אחד התושבים.

בוקו חראם, שנשבע לאחרונה אמונים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), הרג אלפי בני אדם מאז החל בהתקוממות החמושה בשנת 2009 במטרה להקים מדינת הלכה איסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully