וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: עשרות גופות מרקיבות נמצאו בעיירה ששוחררה מבוקו חראם

21.3.2015 / 23:43

כוחות מצבא צ'אד ומצבא ניז'ר חשפו קבר אחים בעיירה בצפון-מזרח המדינה, שממנה גירשו את לוחמי הארגון שנשבע לאחרונה אמונים לדאעש. ככל הנראה, גופות רבות עוד פזורות בעיירה, שבה נותרו 50 תושבים בלבד

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

חיילים מצבא צ'אד ומצבא ניז'ר חשפו קבר אחים ובו עשרות גופות מרקיבות מתחת לגשר בעיירה דמאסק שבצפון-מזרח ניגריה, ששוחרה מידי ארגון בוקו חראם. ככל הנראה, היה זה אתר הוצאה להרוג של הארגון האיסלאמי הקיצוני, שכבש שטחים נרחבים בצפון-מזרח המדינה. לאחרונה הוא ספג מפלות בעקבות מבצע משותף של שכנותיה של ניגריה.

כתב של רויטרס שהתלווה לכוחות בסיור בעיר סיפר על ריח של ריקבון שאופף את העיירה, מה שמרמז על כך שייתכן שגופות רבות עוד פזורות במקום. גרונותיהם של הקורבנות היו משוספים וראשו של אחד מהם נערף. כמו כן, עשב כבר החל לצמוח סביב הגופות – סימן לכך שהרצח ההמוני בעיירה התבצע כבר לפני זמן רב.

בוקו חראם, שנשבע לאחרונה אמונים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), הרג אלפי בני אדם מאז החל בהתקוממות החמושה בשנת 2009 במטרה להקים מדינת הלכה איסלאמית. העיירה נכבשה עוד בחודש נובמבר אשתקד, אולם שוחררה לאחרונה על ידי צ'אד וניז'ר במסגרת המאבק המשותף נגד הארגון.

חיילים צ'אדים גילו קבר אחים בעיירה דמאסק שבצפון-מזרח ניגריה שהשאירו לוחמי בוקו חראם. רויטרס
גופות בקבר שנחשף בעיירה דמאסק/רויטרס

בעיר, שבעבר הייתה ביתם של כ-13 אלף איש, נותרו כ-50 תושבים בלבד. אלו שנותרו היו ברובם אנשים זקנים או חולים, שלא יכלו להימלט מכוחות בוקו חראם. "אנשים היו בעיירה כשהם (בוקו חראם) תקפו. הם ירו עלינו ואנחנו נמלטנו ליער, אבל הם המשיכו לירות לעברו ולרדוף אחרי כמה אנשים עד שהרגו אותם", סיפר אחד התושבים.

דובר צבא צ'אד, קולונל אזם ברמנדואה, אמר כי החיילים הצ'אדים פנו לצבא ניגריה כדי שיאייש את העיירה, השוכנת בסמוך לגבול עם ניז'ר. הוא הוסיף כי הכוחות יישארו שם עד להגעת החיילים המקומיים. המלחמה האזורית בבוקו חראם החלה השנה כשצ'אד, ניז'ר וקמרון מסייעות לכוחות הביטחון של ניגריה להדוף את לוחמי הארגון. בתחילת השנה עוד שלט בוקו חראם על 20 ממשלות אזוריות, בשטח שווה ערך לגודלה של בלגיה, אולם בזכות שיתוף הפעולה האזורי הצטמקה הטריטוריה שלו. צבא ניגריה טוען כי הוא הארגון על סף קריסה, אך בעבר כבר הכריזה ממשלת ניגריה על התפתחויות בשטח שלא קרו בפועל. ביום שבת הבא ייערכו במדינה בחירות לנשיאות המדינה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
חיילים צ'אדים גילו קבר אחים בעיירה דמאסק שבצפון-מזרח ניגריה שהשאירו לוחמי בוקו חראם. רויטרס
חיילים מצבא צ'אד וניז'ר בקבר האחים שהתגלה בעיירה/רויטרס
חיילים צ'אדים גילו קבר אחים בעיירה דמאסק שבצפון-מזרח ניגריה שהשאירו לוחמי בוקו חראם. רויטרס
חיילים צ'אדים גילו קבר אחים בעיירה דמאסק שבצפון-מזרח ניגריה שהשאירו לוחמי בוקו חראם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully