וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המון זועם רצח ושרף נערה - שנחשדה בטעות כמחבלת מתאבדת

3.3.2015 / 13:19

על פי הדיווחים מניגריה, הנערה סירבה לעבור בידוק ביטחוני ובקבוקים נמצאו על גופה. במשטרה אומרים שמדובר בחפה מפשע, שנפלה קורבן למעשיו של "אספסוף שחשב שמדובר במחבלת בשליחות בוקו חראם"

עריכה: שניר דבוש

(אתמול: בוקו חראם פרסם סרטון המתעד עריפת ראשים של שני "מרגלים")

השימוש של ארגון בוקו חראם הניגרי בילדות ובנערות בתור מחבלות מתאבדות גרם למותם ולפציעתם של עשרות בני אדם בשנה האחרונה הולך וגובר, ושלשום (ראשון) גבה קורבן מכיוון לא צפוי. על פי עדי ראייה, נערה הוכתה למוות בשוק במדינת באוצ'י שבצפון-מזרח בניגריה בידי המון זועם, שחשב שמדובר במחבלת מתאבדת. לאחר מכן שפכו התוקפים נפט על ראשה של הנערה והציתו את גופתה. במשטרה המקומית מעריכים כי הנערה הייתה חפה מפשע.

האירוע החל כאשר שתי נערות סירבו לעבור בידוק ביטחוני בגלאי מתכות כשהגיעו לשוק ירקות. סירובן גרם לאנשים רבים להתגודד סביבן. האירוע הפך אלים כשהתגלה כי אחת מהן נושאת על גופה שני בקבוקים עם נוזל לא מזוהה, אותם החביאה בכיסוי הראש שלה. לאחר מכן הוכתה באמצעות אלות והוצתה.

"מדובר בקורבן של אספסוף זועם", מסר לתקשורת המקומית קצין משטרה בשם רב-פקד מוחמד הארונה, שהוסיף כי אם היה מדובר במחבלת מתאבדת, היא הייתה מפוצצת את עצמה כשהותקפה. המשטרה לא ביצעה מעצרים.

לקריאה נוספת:
ניגריה: ילדה בת 7 ביצעה פיגוע התאבדות בשוק הומה אדם
המחיר הגבוה שמשלמות מדינות אפריקה במלחמתן בבוקו חראם
כמו דאעש: בוקו חראם ערף את ראשם של שני "מרגלים"

ילדה בת 13 מניגריה שנעצרה ועליה חגורת נפץ בעיר קאנו, דצמבר 2014. AP
ילדה בת 13 שנעצרה בשנה שעברה בעיר קאנו בניגריה כשעליה חגורת נפץ/AP

השימוש בנשים ובילדות בתור מחבלות מתאבדות הפך לטקטיקה נפוצה של בוקו חראם מאז השנה שעברה כדרך לפגוע באזרחים בזמן שהארגון נתון במגננה. רק לפני שבוע ביצעה ילדה בת שבע פיגוע התאבדות במחסום ביטחוני בסמוך לשוק בעיירה פוטיסקום שבצפון-מזרח ניגריה שגרם למותם של חמישה ולפציעתם של עשרות. לפיגוע אחראי ככל הנראה הארגון הקיצוני, נגדו התאגדו לאחרונה שכנותיה של ניגריה - קמרון, צ'אד וניז'ר - שהחלו לתקוף במשותף את מעוזי הארגון. על פי מומחים, לפחות 28 נשים ביצעו פיגועי התאבדות בשנה האחרונה בשליחות הארגון, רבות מהן ילדות ונערות.

אתמול פרסם בוקו סרטון שבו נראות שתי גופות כרותות ראש של שני אנשים שהואשמו בריגול. הסרטון, שזכה לשם "קציר המרגלים" פורסם בטוויטר בידי זרוע התקשורת של הארגון. אחד מהאנשים שראשם נערף מוצג כתושב העיירה באגה, שם ביצעו בחודש ינואר כוחות בוקו חראם טבח המוני בתושבי המקום ומאז הם נהדפו משם. הסרטון לא תיעד את העריפות עצמן, אלא הראה רק את ראשיהם הכרותים על גופותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully