וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף בתום הפגישה עם קרי: "סוף כל סוף נקבל משהו"

ימים של הכרעה: שרי החוץ של איראן ושל ארצות הברית נפגשו במשך ארבע שעות, וסבבי שיחות נוספים בהשתתפות המשלחות האירופיות ימשיכו מסביב לשעון עד לסוף השבוע. "בכל פגישה יש התקדמות מסוימת, וזה סימן טוב"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ומקבילו האיראני מוחמד ג'וואד זריף נפגשו היום (שני) בעיר לוזן שבשווייץ, לדיון שארך כארבע שעות שעות, בנוגע להסכם בין איראן למעצמות על תכנית הגרעין של טהראן. זריף המשיך משם ישירות לבריסל, שם ייפגש הערב עם שרי החוץ של מדינות אירופה המעורבות במגעים – בריטניה, גרמניה וצרפת.

שר החוץ האיראני הביע אופטימיות בתום הפגישה עם קרי, וטען: "סוף כל סוף נקבל משהו". על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", הבהיר זריף כי "קיים סיכוי לפתרון בכל הסוגיות". לדבריו, "אנחנו צריכים לדון עם כל הצדדים עד יום שישי, ונראה מה תהיה התוצאה בסוף. בנושאים מסוימים אנחנו קרובים יותר לפתרון, בעוד שבחלקם עדיין קיימים חילוקי דעות".

עוד בוואלה חדשות:
"טיים": נתניהו ניסה לבטל תדרוך של ראש המוסד לסנאטורים על שיחות הגרעין
האו"ם מתכונן להסכם: מגעים להסרת הסנקציות על איראן
200 אלף בני אדם: הסנאטורים המתנגדים להסכם עם איראן - "בוגדים"

ג'ון קרי ומוחמד ג'וואד זריף, לוזן, שווייץ, מרץ 2015. רויטרס
"בנושאים מסוימים אנחנו קרובים יותר לפתרון, בעוד שבחלקם עדיין קיימים חילוקי דעות". קרי וזריף, היום/רויטרס

זריף התייחס גם למכתב הסנאטורים הרפובליקנים, שהביעו התנגדות להסכם הגרעין המתגבש, והבהיר: "למרות שאנחנו מחשיבים זאת כפעולה פוליטית, העמדה של הממשל האמריקני ברורה". סגנו של זריף, עבאס עראקצ'י, הוסיף: "אני מקווה שהפתרונות בימים הקרובים יסייעו בצמצום הפערים".

עראקצ'י חשף מעט מידע על הדיונים שהתנהלו היום בלוזן. "השיחות היו בעיקר מעשיות ומבצעיות", אמר, "חילוקי הדעות הם בנוגע לסוגיות טכניות, אבל גם בתחום המדיני. הסוגיות הטכניות יכולות לסייע בדיונים המדיניים". עראקצ'י הוסיף כי הסכם המסגרת עד סוף החודש "אינו חשוב". לטענתו, "המטרה היחידה היא צמצום הפערים והגעה לפתרון".

ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית עלי אכבר סלאחי הבהיר: "בכל פעם שאנחנו נפגשים עם האמריקנים, יש התקדמות מסוימת, וזה סימן טוב. אנו מנסים להגיע להסכמה כללית הימים הקרובים". יו"ר הפרלמנט בטהראן, עלי לריג'אני, מיהר לציין כי "אין צורך להעביר את הסכם הגרעין בפרלמנט. המגעים מתקדמים בפיקוחו של המנהיג העליון (עלי חמינאי)".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חברי המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין בלוזן, שווייץ, מרץ 2015. רויטרס
"המטרה היחידה היא צמצום הפערים והגעה לפתרון". חברי המשלחת האיראנית בלוזן, היום/רויטרס

"מן הסתם, אנחנו בלוח זמנים לחוץ כרגע, והימים הקרובים עד סוף השבוע יהיו בעלי חשיבות מכרעת", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי לרשת CNN. "אנו מצפים שעד לסיום החודש, נוכל לקבוע אם ניתן להגיע להסכם ששני הצדדים יכולים לתמוך בו". סוף חודש מרץ נקבע כתאריך יעד להסכם ביניים, ו-30 ביוני הוא התאריך הסופי להשגת הסכם מלא.

שר החוץ הבריטי פיליפ המונד, שהגיע מוקדם יותר היום לבריסל, ביקש לצנן במעט את ההתלהבות. "יש כמה תחומים שבהם התקדמנו, אולם בתחומים אחרים עדיין לא הצלחנו להגיע לפריצת דרך", אמר.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בשיחות הגרעין בלוזן, שווייץ, מרץ 2015. רויטרס
"הימים הקרובים עד סוף השבוע יהיו בעלי חשיבות מכרעת". קרי בלוזן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully