וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מתכונן להסכם: מגעים להסרת הסנקציות על איראן

לקראת סבב נוסף וגורלי של שיחות בין נציגי המעצמות לאיראן, דיפלומטים מערביים חשפו כי חברות מועצת הביטחון של האו"ם מכינות הצעת החלטה ליום שאחרי ההסכם. "אם יש הסכם, וזה מוטל בספק רב, נרצה להתקדם במהירות"

(קרי לרפובליקנים: "כמעט מעליב שאתם חושבים שאיראן תשיג נשק גרעיני")

המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם מקיימות מגעים חשאיים במטרה להגיע להחלטה בנוגע להסרת הסנקציות נגד איראן, אם יושג הסכם גרעין – כך מסרו הערב (חמישי) גורמים דיפלומטיים מערביים. החלטה כזאת, אם תתממש, תקשה על הקונגרס האמריקני לבטל הסכם כזה, כפי שהצהירו שינסו לעשות חלק מחברי הסנאט בימים האחרונים.

בתחילת השבוע הקרוב, ייפגשו נציגי המעצמות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין – עם הנציגים האיראניים לסבב שיחות נוסף. אתמול הבהיר שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפני הקונגרס כי הסכם גרעין עם איראן יהיה מחייב מבחינה חוקית, כך שממשלים עתידיים לא יוכלו לבטלו.

עוד בוואלה חדשות:
200 אלף בני אדם: הסנאטורים המתנגדים להסכם עם איראן - "בוגדים"
קרי תקף את הרפובליקנים: הקונגרס לא יוכל לבטל הסכם עם איראן
המניע הנסתר של מתנגדי ההסכם עם איראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משלחת סנאטורים בראשות הסנאטור ג'ון מקיין. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"המסר צריך לעבור". מקיין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

דבריו נוגעים בעיקר למכתב שעליו חתמו 47 מתוך 54 הסנאטורים, לפיו יפעלו לביטול ההסכם בסיום כהונתו של הנשיא ברק אובמה. עם זאת, החלטה של מועצת הביטחון תקשה מאוד על צעד כזה מצד המחוקקים בוושינגטון.

הצדדים מקווים להגיע להסכם מסגרת עד לסוף החודש, ולהסכם סופי עד ל-30 ביוני. עד כה, השיחות התמקדו בסנקציות שהטילו ארצות הברית והאיחוד האירופי על מגזרי האנרגיה והפיננסים של איראן, אולם הצעה מחייבת של מועצת הביטחון צפויה לכלול את סנקציות האו"ם, שהוטלו החל מסוף שנת 2006. "אם יש הסכם גרעין, וזה עדיין מוטל בספק רב, נרצה להתקדם במהירות בכל הנוגע לסנקציות האו"ם", הבהיר אחד הגורמים הדיפלומטיים.

בתוך כך, הסנאטור ג'ון מקיין הבהיר הערב כי הרפובליקנים עומדים מאחורי מכתב הסנאטורים שנשלח להנהגה האיראנית, וזכה לביקורת חריפה מהסנאטורים הדמוקרטים, מהבית הלבן, ומגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית. "אולי היינו צריכים לקחת יותר זמן לדון בכך, אבל אני בהחלט חושב שהיינו צריכים לחתום על זה", אמר. "המסר חייב לעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully