וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש רשות מקרקעי ישראל

12.3.2015 / 15:05

החקירה במשטרה בעניינם של בנצי ליברמן, החשוד בהפרת אמונים בשל אישור עסקאות נדל"ן תוך ניגוד עניינים, ושל מקורבו עו"ד נחום לנגנטל ששיתף עמו פעולה, הסתיימה. התיק הועבר לפרקליטות המדינה להכרעה

בנצי ליברמן. ראובן קסטרו
הפרקליטות תחליט אם להעמידו לדין. בנצי ליברמן/ראובן קסטרו

היחידה הארצית לחקירות הונאה ביחידת להב 433 במשטרה סיימה היום (חמישי) את החקירה בעניינו של ראש רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, החשוד שאישר עסקת נדל"ן בשווי מיליוני שקלים לחברה שעמה היה בשיתוף פעולה עסקי, ושל מקורבו עו"ד נחום לנגנטל, ששימש יו"ר הדירקטוריון בחברת בת של החברה. ראש אגף החקירות והמודיעין קיבל את עמדת היחידה, שלפיה יש די ראיות להעמיד את השניים לדין בגין הפרת אמונים.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
וינשטיין למשטרה: מדוע האישום נגד מרזל הוגש בסמוך לבחירות?
עו"ד מירושלים חשוד שסייע לאסירי חמאס בכלא בישראל
נער התלונן: היכו אותי בחקירה כי סירבתי להוריד את הקפוצ'ון

על פי החשד, ליברמן פעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו בכך שקיבל החלטות וקידם עניינים הנוגעים לחברות שונות, בעוד המייצג שפעל מול ליברמן מטעם אותן חברות הוא מקורבו עו"ד לנגנטל. בין היתר, ליברמן חשוד כי פעל לזירוז הטיפול בעסקאות נדל"ן של חברן "קרדן", שבה שימש יועץ חיצוני בטרם מונה לראש הרשות, ובמסגרת זו גם בפרויקט שבנתה החברה בלוד. זאת בניגוד להסדר למניעת ניגוד עניינים שעליה חתם עם כניסתו לתפקיד ב-2011, שבו התחייב שלא לעסוק בנושאים הקשורים לחברה, ובפרט בפרויקט בלוד.

מהחקירה עלה עוד כי עו"ד לנגנטל פעל כבעל עניין בפרויקט של "קרדן" בלוד וכמי שצפוי היה להרוויח מקידום העסקה. כמו כן, הוא ייצג שורת חברות נוספות בהתנהלות מול רשות מקרקעי ישראל, תוך שהשתמש בקשריו הקרובים עם ליברמן והפיק מכך רווח כספי.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שליוותה את החקירה. זו תחליט אם להעמיד את השניים לדין הגין הפרת אמונים.

פרקליטיו של ליברמן, עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד מסרו: "יש לזכור שהחקירה החלה בחשש לעבירות שחיתות ובחשש כי מדובר היה בשוחד ממש. מתברר כי לא מדובר בשוחד וכי לא היה שוחד. טענת המשטרה היא כי מר ליברמן פעל בניגוד לעניינים נוכח העובדה שחברות מסוימות שפנו אליו היו מיוצגות על ידי חבר שלו. הטענה הזו היא טענה שתופרח לחלוטין בשימוע שייערך בפני הפרקליטות ואני נבקש שימוע מהר ככל האפשר".

עורכות הדין שמייצגות את עו"ד נחום לנגנטל, נוית נגב ואיריס ניב סבאג, מסרו בתגובה: "נחום לנגנטל פעל ללא רבב, הן בתפקידיו הציבוריים בעבר והן כאדם פרטי בשנים האחרונות. אנחנו מאמינות כי בתום בדיקת הפרקליטות יתברר כי לנגנטל, אשר בתקופה הנדונה היה אדם פרטי ולא איש ציבור, פעל בתום לב ולא עבר כל עבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully