וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער התלונן: היכו אותי בחקירה כי סירבתי להוריד את הקפוצ'ון

12.3.2015 / 0:20

קטין שנעצר בחשד שתקף שוטר, הגיש תלונה במח"ש בטענה שהותקף במהלך חקירתו. לטענתו, אחד החוקרים נתן לו אגרוף בעורפו רק משום שסירב להוריד את מעילו כשהלך לשירותים. "אני אתן לך בוקס בפנים, ואז באמת יהיה לך על מה להתלונן"

שוטרים , דצמבר 2011. עומר מירון, עומר מירון
"אנחנו עוד ניפגש בחוץ ואני אזיין אותך"/עומר מירון, עומר מירון

נער מאשדוד שנעצר לפני כשבועיים באשקלון בחשד שתקף שוטר, הגיש בשבוע שעבר תלונה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בטענה שהותקף באלימות כאשר נחקר במשטרה. לטענתו, באחת החקירות ניגש אליו אחד השוטרים ואמר לו, "אנחנו עוד ניפגש בחוץ ואני אזיין אותך". בחקירה נוספת, לדבריו, ביקש הנער לצאת לשירותים, ואז ביקש ממנו החוקר להוריד את הקפוצ'ון שלבש על ראשו. הקטין סירב והחוקר הוריד אותו ממנו בכוח, חנק אותו ונתן לו אגרוף בעורפו, כשבני משפחתו שוהים במסדרון ועדים לאירוע.

עוד על פלילים בוואלה חדשות:
"אנס סדרתי": הותר לפרסם את שם החשוד בפדופיליה מבני ברק
שוב התפרעות בטיסה: נוסע תקף וקילל, הצוות סירב להתלונן
תיעוד: בן 27 תוקף קשישה באגרוף לפניה בחנות בפתח תקווה

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
המחלקה לחקירות שוטרים/אורי לנץ

על פי החשד, הקטין וחברו תקפו את השוטרים שהגיעו לעצרם בחשד שתקפו נער אחר במהלך בילוי. לאחר המעצר הם הובאו בפני בית משפט השלום באשקלון, שם הוחלט לשחרר אותם למעצר בית. יום למחרת הגיעו שוטרים לביתו של הנער וביקשו ממנו ומאמו להתלוות אליהם לחקירה נוספת. על פי התלונה, החקירה השנייה אירעה למרות שכבר בחקירתו הראשונה בליל המעצר, מסר הנער גרסה מלאה לאירועים.

בתום החקירה השנייה נתבקש הנער לחתום על מסמכים, אך סירב בטענה כי הוא סובל מדיסלקציה קשה שמקשה עליו להבין את הכתוב. אמו אישרה את טענות בנה, אך השוטרים לחצו עליו וציינו כי אם לא יעשה זאת הוא לא ישוחרר לביתו. הנער נכנע ללחצים, חתם על המסמכים ושוחרר לביתו בשעה 12:30. בשעה 13:00 החוקרים התקשרו לביתו והזמינו אותו לחקירה נוספת בשעה 15:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חדר חקירות בתחנת משטרה, דצמבר 2011. עומר מירון
חדר חקירות/עומר מירון

בחקירתו השלישית אמרו החוקרים לנער כי בכוונתם לערוך עימות בינו לבין החבר שנעצר עמו בערב שבו בוצעה לכאורה התקיפה. לטענת הקטין, השניים סירבו לעימות אך החוקרים המשיכו בשלהם. בעת העימות סיפרו החוקרים לחברו של הנער, כי הוא דיבר בגנותו באחת החקירות. הנער שלל את הדברים ובתגובה כינה החוקר את השניים בשמות גנאי. בשלב זה הטיח בפניהם הקטין כי בכוונתו להתלונן על התנהלותם במח"ש.

הקטין נשאל שאלות נוספות וביקש מהשוטרים "לעזוב אותו בשקט". בשלב זה, אמר לו אחד מהם בתגובה, "אני אתן לך בוקס בפנים, ואז באמת יהיה לך על מה להתלונן במח"ש".

"התקיפה עלולה להוביל לבעיות נפשיות ארוכות טווח"

גורמים המעורים בחקירה מסרו כי החשוד שינה את גרסתו כמה פעמים במהלך החקירה במטרה להימנע מעונש. "טענות החשוד או מקורביו בקשר להתנהלות החוקרים מגוחכות שכן החוקרים ניהלו חקירה מקצועית ועניינית במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את החקירה. אין ספק כי מדובר בניסיון ציני של החשוד או מקורביו להרחיק ממנו את האש כדי לחמוק מעונש על מעשיו", הם הוסיפו.

עורכת הדין מלי אטיאס, שמייצגת את הנער מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה בתגובה: "האלימות הפיזית והמילולית של השוטרים כנגד קטין ללא עבר פלילי מהווה פגיעה חמורה בזכויותיו ועלולה להוביל לבעיות נפשיות ארוכות טווח. לאור זאת, פנינו בבקשה דחופה למח"ש שיבצעו בדיקה מקיפה של האירוע. חוקרי נוער חייבים לפעול בהתאם לחוק תוך רגישות ושמירה על זכויותיהם של קטינים. ההתנהגות המתוארת במקרה זה גורמת לפגיעה ישירה באמון הציבור במשטרה".

ממשטרת לכיש נמסר בתגובה כי הטענות "ייבדקו על ידי המחלקה לחקירות שוטרים האמונה על בדיקת אירועים אלו".

(עדכון ראשון: 23:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully