וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות נגד מני נפתלי: "אמר: 'תראו איך אני מטריף את שרה'"

10.3.2015 / 16:46

עובדים במעון ראש הממשלה הציגו תמונה הפוכה מזו שסיפק אב הבית לשעבר בתביעתו נגד בני הזוג נתניהו. "זרק אוכל שהכנתי, והיה אומר להם שלא בישלתי", סיפרה עובדת בתצהיר לבית המשפט. עובד נוסף: היה בלתי נסבל איתו, העדפתי להתפטר. שרה נתניהו לא הגישה תצהיר, אף שנתבעה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

(מני נפתלי מוסר עדות במשטרה)

"לא פעם בכיתי בגללו, ובגלל היחס שלו כלפיי" - כך טענה עובדת במעון ראש הממשלה נגד אב הבית לשעבר מני נפתלי. הדברים הללו ואחרים הוצגו היום (שלישי) בתצהירים שהגישה לבית המשפט הפרקליטות, אשר מייצגת את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ואת מעון ראש הממשלה בתביעה שהגיש נפתלי בחודש שעבר.

הפרקליטות, שביקשה לדחות את המשפט למועד אחרי הבחירות ונענתה, נדרשה להגיש גם את התצהירים של בני הזוג נתניהו, אולם באופן תמוה, אלה לא צורפו.

אחד התצהירים כוללים את דבריו של עזרא סיידוף, סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, אשר נתבע באופן אישי בתיק. הוא בחר לתקוף ישירות את התובע ולהשחיר את שמו בכך שטען שלנפתלי היו יחסי אנוש בעייתיים עם העובדים האחרים במעון. לטענתו, בניגוד לנאמר בכתב התביעה שהגיש נפתלי בחודש הקודם, הוא מעולם לא היה עד להתעמרות בעובדים או להערות גזעניות של שרה נתניהו כלפי עובדי המעון. להיפך, הוא הוסיף כי היו תלונות של עובדים נגד מני נפתלי, וכי עובד אחד אף התפטר בשל כך.

עוד בנושא
מיהו אב הבית שתובע את משפחת נתניהו?
מני נפתלי פנה לווינשטיין: ספק הגנה לי ולמשפחתי
וינשטיין החליט: בדיקה על הוצאות מעון נתניהו - לאחר הבחירות

אחת העובדות במעון טענה בתצהיר כי נפתלי התנכל לה, זלזל בה ואף הפריע לעבודתה. "במספר הזדמנויות שונות, לאחר שהכנתי ארוחת ערב לבני הזוג נתניהו, נודע לי שהתובע זרק את האוכל שהכנתי לפח, ושהוא טען בפני בני הזוג נתניהו שלא הכנתי ארוחה כלל. לאחר מכן הוא הציע להם להזמין אוכל מבחוץ", לשון התצהיר.

מני נפתלי אב הבית לשעבר בבית משפחת נתניהו בכניסה ללהב 433. פברואר 2015. ניב אהרונסון
מני נפתלי/ניב אהרונסון

עובד נוסף חיזק את דבריה, ואישר את המקרה. "זכור לי כי באחת ההזדמנויות, לאחר שהיא הכינה ארוחת ערב למשפחת נתניהו, נפתלי זרק את הארוחה לפח האשפה ואמר שהיא לא הכינה. למחרת, כאשר המבשלת שאלה אותו מדוע זרק את האוכל השיב 'יש לנו הסכם מסגרת ותקציב גדול ואני יכול להזמין מה שאני רוצה'".

"רק כדי להרגיז את שרה"

העובדת סיפרה אף היא על התנהגות גסה ומזלזלת של נפתלי. "הוא דחף עובדים, היכה אותם באגרופים וזרק חפצים בבית", אמרה העובדת ואף ידעה לומר שלעומת דבריו של נפלתי, לפיהם שרה נתניהו היא שהשליטה אימה במעון, דווקא הוא היה הבעייתי בסיפור. "הוא התנהג בזלזול גם כלפי שרה נתניהו, ונהג להרגיז ולהכעיס אותה בכוונה. הוא עיכב את ביצוע המטלות שהגברת נתניהו הטילה עליו, ולעתים אף לא ביצע אותן - כדי להרגיז אותה. הוא גם לא ענה לקריאות של בני הזוג נתניהו באינטרקום.

במספר הזדמנויות, כך לפי התצהיר של הפרקליטות, אמר נפתלי לעובדים: "בואו תראו איך אני מטריף את גברת נתניהו". כמו כן, על פי המסמך המשפטי, בכמה מקרים הוא שפך מים במסדרון הבית, בידיעה שנתניהו אמורה לעבור שם, והיה אומר לעובדים: "אני מת שתחליק". "הוא גם נהג ללכלך את המטבח או להניח קרטונים במקום שבו היא הייתה אמורה לעבור", סיפרה.

נושא נוסף שעלה מן התצהירים היה סידור העבודה במעון, שעליו היה אחראי מני נפתלי. אותה עובדת טענה שגם בעניין זה היא סבלה מהתנהלותו של נפתלי, שלדבריה פגע בה בשיבוץ המשמרות והעדיף מקורבים אליו. "הוא מנע ממני לבצע שעות נוספות, והפחית את שעות העבודה בשבתות ובחגים, אז התמורה גבוהה יותר. לעומת זאת הוא העדיף לשבץ במקרים כאלה דווקא את המקורבים". עוד אשמה שהיא הטיחה בו הייתה שהוא סירב לחתום לה על דוח הנוכחות, ולאשר את שעות העבודה הנוספות. "הוא אף מחק לי שעות נוספות מהדוח, ולאחר שכלל לא עבדו הוא הוסיף אותן".

טענות נוספות שעולות בתצהיר נוגעות לטענת נפתלי כי נאלץ להעתיק את מקום מגוריו מעפולה למודיעין בשל דרישת גברת נתניהו. "לאחר תחילת העבודה סיפר לי התובע שהוא החליט לעבור לגור במודיעין ושהוא סידר לאשתו עבודה בשדה התעופה", אמר אחד העובדים בתצהיר. "מעולם התובע לא טען בפני הגברת נתניהו, או גורם אחר במשרד, שנדרש ממנו להעתיק את מקום מגוריו". אותו עובד אף סיפר שעזב את מקום עבודתו בשל התנהגותו של נפתלי. "במשך כל תקופת עבודתי בבית ראש הממשלה זכיתי ליחס הוגן ומכובד ולא קיבלתי יחס מזלזל או משפיל מצד אשת ראש הממשלה", אמר.

תגובת נפתלי: מכפישים אותי על לא עוול בכפי

תגובת עורכות הדין של מני נפתלי: "ההחלטה לזלזל בהחלטות בית הדין, ולהימנע מהגשת התצהיר של שרה נתניהו, כפי שקבע בית הדין לעבודה, מהווה יום עצוב מאוד לדמוקרטיה הישראלית. תוהות אנו מה יש לגברת נתניהו להסתיר וממה היא חוששת, שבחרה כך באופן בוטה ומופגן, להתעלם מהחלטת בית הדין ולא להגיש תצהיר.

"כאזרחיות אנחנו מוטרדות מאוד מכך שראש הממשלה ורעייתו רואים כעומדים מעל לחוק, עד כדי התעלמות גסה מהחלטת בית הדין, ולא פחות מוטרדות משיתוף הפעולה של הפרקליטות עם מהלך שכזה. תמוהה לא פחות היא הפרקטיקה המשפטית שבה בחרה משפחת נתניהו: במקום להתמודד עם הטענות החמורות של עובד על אי-כיבוד חוקי העבודה במעון רה"מ, על אי-תשלום עבור מלוא שעות העבודה, ועל התעמרות והתנכלות תעסוקתית, בחרו הנתבעים לעשות דין לעצמם, ולהכפיש את התובע על לא עוול בכפו, תוך המשך הפגיעה בו".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully