וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין החליט: בדיקה על הוצאות מעון נתניהו - לאחר הבחירות

27.2.2015 / 0:08

היועמ"ש הורה לפתוח בבדיקה בנוגע להוצאות מעון ראש הממשלה, בסיומה יוחלט אם לפתוח בחקירה פלילית. מהראיות שנאספו עד כה עולה חשד לביצוע מעשים העלולים לעלות לכדי עבירות פליליות. עם זאת, כרגע אין ראיות המעלות חשד למעורבות של נתניהו במעשים

צילום: יותם רונן עריכה: ניב פוקס

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט אמש (חמישי) לפתוח בבדיקה לגבי כלל החומרים הנוגעים להוצאות מעון ראש הממשלה. עם זאת, הוא הבהיר כי הבדיקה תתקיים בעיקרה לאחר מועד הבחירות ב-17 במרץ. זאת, כיוון שלדבריו, הזמן הקצר שנותר עד לבחירות לא יאפשר לסיים את הבדיקה ולהגיע למיצוי הנושא לפני מועד הבחירות. בסיום הבדיקה יוחלט אם יש מקום לפתיחת חקירה פלילית.

בהודעתו של וינשטיין נכתב כי הראיות שנאספו במכלול הפרשות מעלות חשדות לביצוע מעשים העלולים לעלות לכדי עבירות פליליות. עם זאת, הוא הדגיש כי מדובר במעשים שחומרתם אינה גבוהה יחסית. עוד הוא הדגיש כי בחומר שנאסף עד כה אין ראיות המעלות חשד למעורבות של ראש הממשלה עצמו במעשים האמורים.

עוד באותו נושא:
דנינו: "אין כרגע דבר בחומר החקירה שקושר את ראש הממשלה לפרשה"
אב הבית הגיש תביעת דיבה: "שרה ניפחה את ההוצאות - לא אני"
הכוורת של מני נפתלי: חמישה עורכי דין ויועץ תקשורת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס הדלקת נר שביעי עם עולים חדשים בבית קנדה, ירושלים. צילום אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם רעייתו שרה/מערכת וואלה! NEWS, צילום אלכס קולומויסקי

בהתאם להחלטת היועמ"ש, החומר שהועבר ממבקר המדינה יועבר למשטרה על מנת שתלמד אותו ותוכל לנהל בהמשך לכך את הבדיקה הנדרשת על בסיס חומר זה וכן על בסיסו של החומר שכבר נמצא בידי המשטרה. הבדיקה תתקיים בעיקרה לאחר הבחירות, הן בגלל שהמידע שנאסף עד כה ידוע בעיקרו לציבור מדוח המבקר ומהפרסומים בתקשורת והן כיוון שהזמן הקצר שנותר עד הבחירות לא יאפשרו לסיים את הבדיקה לפני הבחירות. החקירה הוטלה על ראש יחידת להב 433, ניצב רוני ריטמן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

החלטתו של וינשטיין נמסרה בתום דיון שנמשך כמה שעות בלשכתו, בנוכחות פרקליט המדינה שי ניצן וגורמים נוספים בפרקליטות ובמשרד המשפטים. בפני היועמ"ש הונחה המלצת הפרקליטות בעניין הממצאים שעלו מדוח מבקר המדינה הנוגע להוצאות מעון ראש הממשלה, שפורסם בשבוע שעבר, וכן בעניין העדויות שמסר אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי.

בתצהירים שהגיש לבית הדין לעבודה, טען נפתלי, בין השאר, לניסיונות "לנפח" את הוצאות המזון והאירוח במעון בדרכים שונות, בהן חשבוניות שכללו סכומים גבוהים משהיו צריכות לכלול. טענותיו נוגעות בעיקר באופן ישיר לסמנכ"ל משאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף. טענות נוספות נוגעות לשיפוצים שערכה לכאורה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ללא אישור.

מני נפתלי אב הבית לשעבר בבית משפחת נתניהו בכניסה ללהב 433. פברואר 2015. ניב אהרונסון
נחקר היום בפעם הרביעית. מני נפתלי/ניב אהרונסון

במקביל, נבחנו בפרקליטות פרשת רהיטי הגן ופרשת הבקבוקים, לפיה לקחה לכאורה אשת ראש הממשלה במהלך ארבע השנים האחרונות אלפי שקלים מפדיון של בקבוקים ריקים, רכוש המדינה, אשר הוחזרו בהוראתה לכמה מרכולים בירושלים. בנוסף, נבחנו הפרשות שעולות מדוח המבקר, בהן הטענות לגבי החשמלאי שהוזעק למעון בשבתות וביום כיפור, ולגבי הקופה הקטנה, לפיהן עובדים נאלצו לשלם מכיסם עבור הוצאות קטנות של משפחת נתניהו.

נפתלי נחקר אתמול בפעם הרביעית ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) לאחר שנקרא להשלמת חקירה. ביום שלישי הוא הגיש תביעת דיבה נגד יועציו ומקורביו של ראש הממשלה לאחר שאלה האשימו אותו, לדבריו, בהוצאות המנופחות של המעון.

אתמול התייחס מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, להוצאות במעון ראש הממשלה ולעדותו של נפתלי. "אין כרגע דבר בחומרים שקושר את ראש הממשלה לפרשה", אמר דנינו בדברים שנשא בפני סטודנטים בקריה האקדמית אונו. "על פי החוק, ברגע שהמבקר חושד שיש עבירות פליליות, הוא מעביר את החומרים ליועץ המשפטי לממשלה, ואז מחליט אם לפתוח בחקירה. במקביל, מה שקרה זה שמני נפתלי ביקש למסור עדות, והיועמ"ש אישר את חקירתו והעברנו אליו את העדות", הסביר. "בפועל, אם הייתה רק את העדות של מני נפתלי ללא הדוח, על פניו זה היה מחייב בדיקה, אבל לא בהקשר של ראש הממשלה". דנינו הוסיף כי "נעשה את כל מה שצריך ברגע שתתקבל החלטה מוסמכת. אם נידרש לחקור – נעשה זאת בכל הנחישות".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 22:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully