וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין כרגע דבר בחומר החקירה שקושר את ראש הממשלה לפרשה"

26.2.2015 / 20:18

המפכ"ל דנינו התייחס לפרשת ההוצאות במעון ראש הממשלה ואמר שעדותו של אב הבית לשעבר הועברה ליועץ המשפטי לממשלה. לדבריו, ללא דוח המבקר, העדות הייתה מחייבת בדיקה, "אבל לא בהקשר של ראש הממשלה"

צילום: יותם רונן עריכה: ניב פוקס

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס הערב (חמישי) לפרשת ההוצאות במעון ראש הממשלה ולעדותו של אב הבית לשעבר במעון, מני נפתלי, נגד בכירים. "אין כרגע דבר בחומרים שקושר את ראש הממשלה לפרשה", אמר דנינו בדברים שנשא בפני סטודנטים בקריה האקדמית אונו. לדבריו, המשטרה עדיין לא קיבלה לידיה את דוח המבקר, יוסף שפירא, בנושא.

"על פי החוק, ברגע שהמבקר חושד שיש עבירות פליליות, הוא מעביר את החומרים ליועץ המשפטי לממשלה, ואז מחליט אם לפתוח בחקירה. במקביל, מה שקרה זה שמני נפתלי ביקש למסור עדות, והיועמ"ש אישר את חקירתו והעברנו אליו את העדות", הסביר. "בפועל, אם הייתה רק את העדות של מני נפתלי ללא הדוח, על פניו זה היה מחייב בדיקה, אבל לא בהקשר של ראש הממשלה". דנינו הוסיף כי "נעשה את כל מה שצריך ברגע שתתקבל החלטה מוסמכת. אם נידרש לחקור – נעשה זאת בכל הנחישות".

עוד על פרשת מעון ראש הממשלה:
הוצאות מעון נתניהו: מני נפתלי הגיע ללהב 433 להשלמת עדות
הוצאות נתניהו: וינשטיין מכנס את בכירי הפרקליטות לדיון מיוחד
המתלונן נגד מני נפתלי נחקר בחשד למסירת תצהיר כוזב

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה – 1 בפברואר 2015. רויטרס
דוח המבקר לא הגיע עדיין לידי המשטרה. בנימין נתניהו/רויטרס

בהמשך דבריו התייחס דנינו לשורת פרשות ההטרדות המיניות במשטרה ותקף את מבקריו. "אין אף גוף ששומר על הנורמות כמונו ולכן המקרים עולים", אמר. "השינוי אותו אנחנו עוברים יהיה דוגמה לארגונים אחרים. כל אלה שמטיפים לנו מוסר מארגונים אחרים, שיסתכלו במראה ויעזבו את המשטרה, שיחקרו את עצמם. אני מקבל את דוחות המודיעין והמצב שם לא יותר טוב".

לדברי דנינו, ריבוי מקרי ההטרדות הביא את המשטרה למשבר החמור ביותר שעבר על הארגון. "המשבר הוא משבר בצבר האירועים, בחיבור שלהם וברמה שזה הגיע אליו עד סגן המפכ"ל", אמר דנינו. "זה היה שבר בכל הרמות, ובעייני הקשה ביותר שהיה לי לאורך הקדנציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו בקריה האקדמית אונו. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"אם נידרש לחקור – נעשה זאת בכל הנחישות". המפכ"ל דנינו בקריה האקדמית אונו, הערב/ראובן קסטרו

"מאד כואב לשבת מול סגן מפכ"ל ולפטר אותו. ברמה האישית זה היה קשה, אבל ברמה הניהולית ההחלטה לא הייתה קשה כי היה לי ברור שאין לי אופציה אחרת, רציתי להמשיך עם הקו שהתחלתי בו ביום שנכנסתי לתפקיד", הוסיף. "כבר בהתחלה אמרתי שלא תהיה סובלנות למי שסוטה מן הדרך והתכוונתי לכל מילה. מאז, כמעט בכל שנה נתונה אני פיטרתי את הכי הרבה שוטרים, בכל הרמות, ואף אחד לא שמע על זה. כי הדרגות לאו דווקא היו גבוהות. אנשים שאני פיטרתי לא היו עוזבים במקומות אחרים דומים שנחשבים למאוד ערכיים".

"עודדתי את האפשרות להתלונן"

המפכ"ל התייחס לסקר שנערך בשנת 2010 בצה"ל וממנו עולה כי אחת מכל ארבע חיילות שח"מ הוטרדה מינית. לדברי דנינו, בבדיקה עלה כי מספר התלונות שהוגשו על הטרדה נמוך ממספר מקרי ההטרדות שהתגלו. בעקבות כך הוקמו שתי יחידות שמטרתן לטפל בנושא השוויון המגדרי ובהטרדות המיניות.

"מאז שהמדורים קמו, מדור ההטרדות המיניות ניסה לזהות איפה הייתה הבעיה, למה בסקר שערכנו ראינו שאחת מכל ארבע הוטרדה אך לא ראינו שום דיווח על כך והן אינן רוצות לפנות למפקדים", הוסיף. "אותן חיילות-שוטרות קיבלו בתוך תלוש השכר מספר שאליו הן יכולות להתקשר ולהתלונן. כל החומרים הועברו למח"ש.

"הכי מגוחך זה שאומרים לי 'המפכ"ל תיקח אחריות, אתה מינית את הניצבים האלה'. ואני אומר ודאי שאני אקח אחריות, אני לוקח אחריות על התהליך שאני התחלתי אותו", הוסיף דנינו. "אני עודדתי את האפשרות להתלונן ואני רציתי לטפל בזה בדרך הכי חמורה שיש. ללא השינוי שאני הכנסתי עם כניסתי לתפקיד לא היינו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully