וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות מעון נתניהו: מני נפתלי הגיע ללהב 433 להשלמת עדות

אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה טוען כי חשף פרשות שבהן יש חשד אפשרי לפלילים, ועליהן טרם דובר במסגרת התביעה נגד הזוג נתניהו. היום יכנס היועמ"ש דיון מיוחד בנושא עם בכירי הפרקליטות

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

(צפו במני נפתלי מוסר הצהרה לתקשורת לאחר עדותו לפני כשבוע)

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, נכנס הבוקר (חמישי) למשרדי יחידת להב 433 לצורך השלמת עדותו על ההוצאות במעון נתניהו, שממנה עולה לכאורה חשד לפלילים. זוהי הפעם השלישית שמגיע נפתלי למסור עדות בנושא, לאחר שקיבל בשבוע שעבר חסינות מפני הפללה עצמית מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. במסגרת העדויות עד כה מסר נפתלי פרטים שעליהם טרם דובר בתביעה שהוא מנהל נגד מעון ראש הממשלה, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה ונגד סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, בבית הדין לעבודה.

עוד בנושא:
הוצאות נתניהו: וינשטיין מכנס את בכירי הפרקליטות לדיון מיוחד
עדות מני נפתלי: הקלטות, מסמכים ומידע על פרשת "מתנות" חדשה
עדות אב הבית: איש אמונו של נתניהו ש"מצפצף על הנהלים"

מני נפתלי אב הבית לשעבר בבית משפחת נתניהו בכניסה ללהב 433. פברואר 2015. ניב אהרונסון
"שרה ביקשה ממני להעביר מתנות מהמעון לביתם הפרטי". נפתלי/ניב אהרונסון

בעדויותיו עד כה טען נפתלי, בין היתר, כי שרה נתניהו דרשה ממנו להעביר מתנות שקיבלו בני הזוג ממנהיגי העולם ממעון ראש הממשלה לביתם הפרטי. לטענת נפתלי, הוא סירב לשתף פעולה עם הדרישה. הראיות לכאורה שסיפק נפתלי, שאותן גיבה במסמכים, ייבדקו, והן עשויות לשפוך אור חדש על ההתנהלות במעון ראש הממשלה. הדברים הללו יצטרפו למכלול הדברים שנבחנים כרגע בפרקליטות בנושא - דוח המבקר בעניין ההוצאות המופרזות, הטענות שהגיעו למבקר אולם לא נכללו בדוח, התצהירים שהגיש לבית הדין לעבודה המסגרת התביעה נגד המעון וכן עדויותיו הקודמות.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
ידון במכלול החומרים שהגיעו לידיו. וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

היום צפוי היועץ וינשטיין לכנס בשעות הבוקר פגישה מיוחדת שתעסוק במכלול החומרים שהגיעו לידיו בנוגע להוצאות במעון ראש הממשלה. בפגישה עם היועץ ינכחו ככל הנראה אנשי הפרקליטות שבדקו את החומרים - הפרקליטה הראשית תמר בורנשטיין ופרקליטים נוספים מפרקליטות המדינה בראשות המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, עו"ד אלי אברבאנל.

כמו כן, צפויים להשתתף בפגישה פרקליטים מפרקליטות מחוז ירושלים-אזרחי, המייצגים את מעון ראש הממשלה בתביעה שהגיש נפתלי לבית הדין לעבודה. הם אלו שנתקלו לראשונה בטענותיו של נפתלי, המעלות חשד לפלילים בהתנהלות במעון, בתצהירים שהגיש לבית המשפט. בין הפרשות שנחשפו בתצהירים, פרשת החשמלאי והקופה הקטנה, המופיעים בדוח המבקר, פרשות שנוגעות לתשלומים מנופחים לנותני שירותים וחשבוניות כוזבות, פרשת הבקבוקים ופרשת רהיטי הגן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ארח את חוג התנ"ך, במעון הרשמי בירושלים. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
יזומנו לתת עדות? שרה ובנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

ייתכן שלכל פרשה בנפרד יוכלו פרקליטיו של נתניהו, עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד, לתת הסבר משפטי מניח את הדעת, ועל ידי כך להוכיח שהן לא חוצות את הרף הפלילי. עם זאת, התמונה הכוללת מעלה חשד לקיומה של שיטה מסודרת, שעלול לדבוק בה חשד לפלילים. עבור וינשטיין, ההחלטה המרכזית שיצטרך לקבל היא אם לזמן את ראש הממשלה נתניהו ואת רעייתו שרה לחקירה באזהרה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully