וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מני נפתלי: הקלטות, מסמכים ומידע על פרשת "מתנות" חדשה

לוואלה חדשות נודע כי בחקירתו, סיפק אב הבית לשעבר לחוקרים גם ראיות למעשים בלתי-חוקיים לכאורה במעון: "שרה ביקשה ממני להעביר מתנות מהמעון לביתם הפרטי". טענה על אופן קבלת מתנות הועברה למבקר בעבר - אך לא נבדקה

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

(צפו במסיבת העיתונאים שכינס מני נפתלי)

אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, נכנס אתמול (חמישי) למשרדי להב 433, שם נחקר עד השעות הקטנות של הלילה. טענותיו של נפתלי, שפוטר ממעון ראש הממשלה, גובו בראיות לכאורה שסיפק על ידי הקלטות ומסמכים שהביא עמו. לדבריו, חשף פרשות שבהן יש חשד אפשרי לפלילים, שטרם דובר בהן בתצהיריו הקודמים לבית הדין לעבודה במסגרת התביעה שהוא מנהל נגד מעון ראש הממשלה, ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשתו שרה וסמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף.

בין היתר, נפתלי טען כי נדרש על ידי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, להעביר מתנות שקיבלו בני הזוג ממנהיגי העולם - ממעון ראש הממשלה לביתם הפרטי. לטענת נפתלי, הוא סירב לשתף פעולה עם הדרישה. הראיות לכאורה שסיפק נפתלי ייבדקו והן עשויות לשפוך אור חדש על ההתנהלות במעון ראש הממשלה. הדברים הללו יצטרפו למכלול הדברים שנבחנים כרגע בפרקליטות בנושא - דוח המבקר בעניין ההוצאות המפורזות, הטענות שהגיעו למבקר אולם לא נכללו בדוח, התצהירים שהגיש כאמור לבית הדין לעבודה וכן עדותו הקודמת.

לוואלה חדשות נודע כי אחת הטענות שהגיעו למבקר המדינה נגעה באופן קבלת המתנות במעון ראש הממשלה, אולם הדברים לא נבדקו והועברו כפי שהם לפרקליטות. בפרקליטות דווקא גילו עניין בדברים - על אף שמדובר היה בקצה חוט בלבד - ובין היתר זה אחד הדברים שהוצגו אתמול ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, מה שהביא אותו לזמן את מני נפתלי למשרדי להב ולתת לו חסינות מפני הפללה עצמית.

עוד בפרשה
אב הבית לשעבר של נתניהו: "אני ממש-ממש פגוע"
מני נפתלי מאיים בתביעת דיבה נגד הזוג נתניהו: "עברו כל גבול"
סרטון של המחנה הציוני שלועג לנתניהו: מני נפתלי אשם בכל

מני נפתלי אב הבית לשעבר בבית משפחת נתניהו בכניסה ללהב 433. פברואר 2015. ניב אהרונסון
אב הבית לשעבר, מני נפתלי/ניב אהרונסון

בתצהיר שהגיש לבית הדין לעבודה כתב נפתלי: "עניין אחר שעורר מחלוקות ביני לבין גברת נתניהו הוא רישום ואחסון המתנות במעון ראש הממשלה. כאשר הגעתי למעון ראש הממשלה הוזהרתי שעלי להקפיד בנושא הרישום והאחסון של מתנות שמקבל ראש הממשלה באירועים רשמיים, וכי קיימת רגישות אצל בני הזוג נתניהו עקב פרשה קודמת בה נטען כי נהגו שלא כראוי בעניין זה. ואומנם תוך זמן קצר נוכחתי לדעת שגב' נתניהו אינה מרוצה מכך שאני מקפיד על הנהלים, רושם ומאחסן כל מתנה שמקבל ראש הממשלה, והיא אף הודיעה לי שהמתנות צריכות להגיע אליה. על מנת להרחיק עצמי מחשד לעבירה, הודעתי לגב' נתניהו כי אני מסרב לטפל ברישום ואחסון המתנות במעון ראש הממשלה. גב' נתניהו לא התעקשה בעניין הזה, וככל שידוע לי הנושא לא טופל יותר על ידי איש במעון ראש הממשלה".

בסקירה שסיפקה הפרקליטות לווינשטיין, מעבר לפרשיות המוכרות - הבקבוקים ורהיטי הגן, הטענות בתצהיריו של מני נפתלי על פברוק חשבוניות, פרשת החשמלאי וכן הלאה - הועברו חומרים נוספים שהגיעו למשרד המבקר אולם לא נבחנו עד תום. למשל, טענה כי עובדת נקיון במעון ראש הממשלה ובמעון הפרטי הוסבה למטפלת עבור אביה של שרה נתניהו. רוב הטענות מדברות על הסבת כספי ציבור לכיסוי שימושים פרטיים. וינשטיין החליט כי מני נפתלי לא יופלל בדברים שימסור על הזוג נתניהו שבהם הוא עצמו היה מעורב.

לא ברור עד כמה כל עבירה בנפרד היא עבירה שמצדיקה חקירה פלילית, אולם במקרים האלה ייתכן שהתמונה הכוללת אכן תראה שיש מקום לחקירה וכי , מדובר בשיטה של השמת ההוצאות האישיות על חשבון המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מארחים בבית ראש הממשלה בירושלים את נשיא צרפת פרנסואה הולנד וזוגתו. נובמבר 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו מארחים את נשיא צרפת הולנד בבית ראש הממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully