וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרי אנשי חמאס: הרשות פעלה בתיאום עם ישראל

9.3.2015 / 23:24

חרף קריאות בתוך פתח להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, המעצרים האחרונים, שדווחו למערכת הביטחון בצינורות המקובלים, מעבירים לישראל מסר ברור בנושא. עם זאת, המהלך אינו מחווה כלפי ישראל כי אם משרת את צרכיו הפנימיים של אבו מאזן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – קהיר ינואר 2015. רויטרס
חמאס מעסיק אותו גם ברצועת עזה. אבו מאזן/רויטרס

גל המעצרים של אנשי חמאס הלילה (שני) בגדה המערבית הוא מסר כפול של אבו מאזן, המופנה בראש ובראשונה לחמאס ולאחר מכן לישראל. חמאס מצריך מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כוחות ומשאבים לא רק בגדה המערבית, אלא מעסיק אותו מאוד גם ברצועת עזה. בשבועיים האחרונים עצרו מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה אנשי פתח, ובהם פעיל בכיר בתנועה, ובעקבות זאת נכנסה הרשות הפלסטינית לפעולה בניסיון לייצר מאזן אימה. המסר של הרשות לחמאס הוא פשוט: אם לא תפחיתו את הלחץ על אנשינו בעזה נלחץ על פעילי חמאס בגדה.

בשונה ממבצעי המעצרים הקבועים של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים למניעת פעילות חתרנית נגד הרשות ולסיכול תאי טרור שמתכוונים לבצע פיגועים נגד ישראל, המבצע האחרון זכה להד תקשורתי משום שהרשות הפלסטינית דאגה לכך. גורמים במערכת הביטחון בישראל אישרו כי המידע בנוגע למבצע הנרחב הועבר לידיעתה בצינורות המקובלים בתום המבצע.

עוד בוואלה חדשות:
גם לאחר הקריאות להפסקת תיאום: גל מעצרים של הרשות בקרב פעילי חמאס
האו"ם לחמאס: הפסקת אש ארוכת טווח בתמורה לשיקום הרצועה
חשיפה: חמאס הציע לישראל הפסקת אש לחמש שנים

בישראל ברור - מה שהרשות לא תעשה צה"ל יעשה

המסר השני של הרשות הפלסטינית מכוון לצה"ל ולדרג המדיני בישראל, שבימים אלו עסוקים בדיון על תרחיש אפשרי של הפסקת התיאום הביטחוני בין הצדדים. אם יופסק התיאום, יהיה זה מהלך קיצוני שעשוי לדרדר את מערכת היחסים עד כדי אלימות. כבר עתה יש פעילים בכירים בתוך פתח שקוראים לאבו מאזן להכריז על הפסקת התיאום הביטחוני על רקע הקיפאון המדיני והגשת התלונות הצפויות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. עם זאת, נראה שיו"ר הרשות ממתין ליום שאחרי הבחירות בישראל כדי לקבל החלטות על צעדים קיצוניים בהתאם להכרזות בירושלים.

בזמן שהרשות הפלסטינית מראה את יכולותיה המבצעיים, בין היתר במעצרים ובחקירות, היא גם מסמנת את הפער שעשוי להיווצר ביהודה ושומרון ביום שבו היא תשלב ידיים ולא תפעיל את "מכסחת הטרור הפלסטינית" נגד ארגוני הטרור השונים שמרימים את ראשם מעת לעת. במערכת הביטחון בישראל הנושא ברור – את מה שלא תעשה הרשות הפלסטינית יידרשו לעשות חיילי צה"ל.

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
מנגנוני הביטחון הפלסטיניים/רויטרס

בין 50 פעילי חמאס שנעצרו הלילה בגדה המערבית גם אנשי דת, אנשי רוח, אקדמאים ופעילים פוליטיים. בין היתר, נעצרו המשורר עבד אל-שאפי אל-דחלה והסופר סלאח חמידה ברמאללה וכמה שייחים טולכרם, בג'נין ובבית לחם.

אחד מראשי חמאס ברצועה, איסמעיל אל-אשקר, הגיב על המעצרים ואמר כי אבו מאזן וראש ממשלתו רמי חמדאללה "נושאים באחריות למעצרים". אל-אשקר הוסיף כי החלטת המועצה המרכזית של אש"ף בדבר הפסקת התיאום הביטחוני "נחלה כישלון חרוץ", וכי המנגנונים פועלים בניגוד לעמדת המועצה. לדבריו, "התיאום הביטחוני הוא בגידה לאומית וסכין בגב העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully