וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לאחר הקריאות להפסקת תיאום: גל מעצרים של הרשות בקרב פעילי חמאס

9.3.2015 / 21:15

הדרישות שעלו ברשות להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל לא מנעו ממנגנוני הביטחון לעצור כ-50 אנשי חמאס. בחמאס האשימו את הרשות בבגידה, וטענו כי זו עדות שהתיאום נמשך: "סכין בגב העם הפלסטיני"

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
שוטרים של הרשות הפלסטינית/רויטרס

הרשות הפלסטינית עצרה הלילה (שני) 50 פעילי חמאס בגדה המערבית וזימנה עשרה נוספים לתשאול - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא", על פי הודעת הארגון. גל המעצרים הוא, לדבריו, עדות להמשך התיאום הביטחוני עם ישראל. לטענת אנשי חמאס, נעצרו הלילה ברחבי הגדה פעילים בכירים, לצד פעילים זוטרים, ובהם אסירים משוחררים, קשישים, סטודנטים ועיתונאים.

אחד מראשי הארגון ברצועה, איסמעיל אל-אשקר, אמר כי יו"ר הרשות אבו מאזן וראש ממשלתו רמי חמדאללה "נושאים באחריות למעצרים". אל-אשקר הוסיף כי קריאת המועצה המרכזית של אש"ף בדבר הפסקת התיאום הביטחוני "נחלה כישלון חרוץ", וכי המנגנונים פועלים בניגוד לעמדת המועצה. לדבריו, "התיאום הביטחוני הוא בגידה לאומית וסכין בגב העם הפלסטיני. לא נשקוט".

עוד בוואלה חדשות:
האו"ם לחמאס: הפסקת אש ארוכת טווח בתמורה לשיקום הרצועה
הפיגוע במרכול בפריז: ארבעה נעצרו בחשד שסייעו למחבל
בנט באולפן וואלה: "לפיד בלם יוזמות שהצענו, והפך אותן למצע"

המועצה המרכזית של אש"ף קראה ביום חמישי האחרון להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. זאת, בתום יומיים של דיונים, שבמהלכם עסקו בכירי הארגון הפלסטיני בשורה של סוגיות, ובראשן זו הביטחונית.

גורם פלסטיני בכיר אמר אז לוואלה חדשות כי הקריאה נובעת מהצעדים הישראליים האחרונים, שכללו את הקפאת העברת הכספים לרשות הפלסטינית בינואר והמשך הבנייה בהתנחלויות. עם זאת, הגורם אמר כי לעת עתה לא צפויה עצירה של התיאום הביטחוני בפועל, עד להודעה רשמית של יו"ר הרשות אבו מאזן.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully