וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע במרכול בפריז: ארבעה נעצרו בחשד שסייעו למחבל

אחת מהחשודות שנעצרו על ידי כוחות הביטחון בצרפת היא שוטרת, אשר על פי החשד העניקה לבן זוגה - מקורבו של אמדי קוליבאלי - גישה לתחנת המשטרה שבה הוצבה. טרם התברר חלקם במתקפה, וחקירתם נמשכת

צילום: הדיילי מייל, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

ארבעה בני אדם נעצרו היום (שני) בחשד שסייעו לאמדי קוליבאלי, שרצח ארבעה בני אדם במרכול "היפר כשר" שבמזרח פריז בתחילת חודש ינואר - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. גורמים רשמיים בכוחות הביטחון בצרפת מסרו כי חקירתם של החשודים - שלושה גברים ואישה - נמשכת, וזהותם נאסרה לפרסום לפי שעה.

עם זאת, תחנת הרדיו "אירופה 1" דיווחה כי בין החשודים, שוטרת שהוצבה בעיירה רוסני-סו-בואה, שממזרח לפריז. על פי הדיווח, היא המירה את דתה לאיסלאם לפני כשנתיים, ובחודש שעבר הושעתה מתפקידה במשטרה. חשוד נוסף הוא ככל הנראה בן זוגה של השוטרת, אשר ככל הנראה היה מקורב לקוליבאלי. בנוסף לחשד הנוכחי, הוא מבוקש על ידי הרשויות הצרפתיות בגין עבירות סמים.

עוד בוואלה חדשות:
האם האישה המבוקשת ביותר בצרפת מופיעה בסרטון חדש של דאעש?
המחבל מהמרכול הכשר תיעד את מסע הרצח בווידאו
צרפת: המחבל מהמרכול עוכב ושוחרר ימים לפני הפיגוע

תיעוד: המחבל מהפיגוע במרכול בפריז נשבע אמונים לדאעש. צילום מסך
קוליבאלי, בסרטון שהופץ לאחר המתקפה/צילום מסך

שני החשודים נעצרו לאחר שנתוני תקשורת העלו כי הם שוחחו בטלפון עם קוליבאלי זמן קצר לפני ההשתלטות על המרכול הכשר ולקיחת בני הערובה במקום. בדיווח נוסף נטען כי השוטרת סיפקה לבן זוגה גישה לתחנת המשטרה ברוסני-סו-בואה. טרם פורסמו פרטים בנוגע לנסיבות מעצרם של שני החשודים הנוספים.

בסוף ינואר נעצרו לחקירה ארבעה חשודים אחרים, אשר סיפקו לכאורה לקוליבאלי את כלי הנשק ששימשו למתקפה, כמו גם השיגו עבורו כלי רכב. גורמים נוספים אשר על פי ההערכות סייעו לו, ובראשם בת זוגו, חייאת בומדיין, נמלטו לסוריה טרם המתקפה עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully