וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם ב-150 יום: המטוס הסולרי יצא לדרך

9.3.2015 / 18:50

בתום 12 שנים של פיתוח, המטוס "סולר אימפולס" יצא למסע מסביב לכדור הארץ - ללא טיפת דלק. "המטרה היא לעורר מודעות לטכנולוגיות שיאפשרו להפחית את התלות בסוגי דלק מתכלים. ניתן לחולל נסים עם אנרגיות מתחדשות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מעט יותר מ-111 שנים לאחר הטיסה הראשונה של האחים רייט בארצות הברית, שלב נוסף ומרגש בהיסטוריה של התעופה החל היום (שני), כששני טייסים יצאו לטיסה מסביב לעולם – במטוס המונע מאנרגיית השמש בלבד. "סולר אימפולס 2" המריא מאבו דאבי, באיחוד האמירויות הערביות, בדרכו לבירת עומאן, מוסקט, ומשם למסע של 35 אלף קילומטרים, שיימשך כחמישה חודשים.

"מטרת 'סולר אימפולס' היא למשוך את תשומת לבו של הציבור לטכנולוגיות שיאפשרו להפחית את התלות בסוגי דלק מתכלים ולעורר רגשות חיוביים בנוגע לאנרגיה מתחדשת", נמסר בהודעה רשמית באתר המשימה. במהלך המסע יועברו מיקומו של המטוס ותשדורת מתא הטייס בשידור חי באתר.

עוד בוואלה חדשות:
האו"ם לחמאס: הפסקת אש ארוכת טווח בתמורה לשיקום הרצועה
הפיגוע במרכול בפריז: ארבעה נעצרו בחשד שסייעו למחבל
בזכות הגשמים: עלייה בתפוקת הדבש - אז למה המחיר לא יירד?

המראת המטוס הסולרי "סולר אימפולס", אבו דאבי, מרץ 2015. רויטרס
הטייסים רגע לפני ההמראה, היום/רויטרס

משקלו של המטוס החדשני הוא כ-2,300 קילוגרמים – כמשקלה של מכונית משפחתית – אולם מוטת הכנפיים שלו מגיעה לאורך מוטת הכנפיים של מטוסי נוסעים מסחריים. הוא צפוי לטוס במהירות של בין 50 ל-100 קמ"ש, ב-12 מקטעים נפרדים. המטוס יעצור בדרכו בהודו, במיאנמר ובסין, ומשם ימשיך לעבר האוקיינוס השקט. אחרי שיחצה את ארצות הברית ואת אירופה הדרומית, הוא ישוב לאבו דאבי בסוף חודש אוגוסט.

הטיסה שהחלה היום היא פרי עבודה של כ-12 שנים. אחד הטייסים, השווייצרי ברטראנד פיקאר, סיפר: "ניתן לחולל נסים עם אנרגיות מתחדשות, כמו אנרגיה סולרית. אנחנו רוצים להראות שאנחנו יכולים לטוס למשך זמן במטוס בלי להשתמש בטיפת דלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully