וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הגשמים: עלייה בתפוקת הדבש - אז למה המחיר לא יירד?

9.3.2015 / 17:03

ברוב חלקי הארץ כבר עברה כמות המשקעים את הממוצע לעונת החורף, שעדיין לא הסתיימה. במועצת הדבש הביעו סיפוק מהדבר, שצפוי להביא לעלייה בהיקף תפוקת הדבש, אבל האזרח הקטן לא יהנה מכך כשיגיע לקופה

דבש. ShutterStock
על פי ההערכה, תפוקת הדבש תעמוד השנה על 3,500 טונות/ShutterStock

אמנם החורף עדיין לא הסתיים, אבל במועצת הדבש מסתכלים בסיפוק על כמות המשקעים, שברוב חלקי הארץ כבר עברה את הממוצע הרב-שנתי לעונה שלמה. במועצה הכריזו היום (שני) כי הגשמים הרבים הגבירו את היקפי הפריחה מעבר לרגיל, והדבר יביא לעלייה של כ-15%בתפוקת הדבש השנתית ביחס לשנה שעברה.

"יותר משבע שנים לא קיבלנו כזאת שנה טובה", אמר בשמחה מנכ"ל מועצת הדבש, הרצל אבידור, לוואלה חדשות. "אם אני מסתכל עשר שנים אחורה, אני יודע להגיד שהשנים הללו לא היו טובות. זה לא רק בגלל כמות הגשמים היפה שקיבלנו, אלא גם מהפיזור הגיאוגרפי והפיזור של הגשמים לאורך העונה כולה".

עוד בוואלה חדשות:
חשיפה: חמאס הציע לישראל הפסקת אש לחמש שנים
אלמנת הקצין שנרצח בפיגוע הדריסה ילדה בן - שייקרא על שמו
הבולדוזרים של דאעש מוחקים את ההיסטוריה

יבוא הדבש יצטמצם

על פי הערכת מועצת הדבש, תפוקת הדבש, המופק מצוף הפרחים, תעמוד השנה על 3,500 טונות, זאת לעומת 3,000 טונות בלבד בשנה שעברה. "גשמי הברכה הרבים שירדו השנה הבטיחו גם את פריחות האביב והקיץ בפרדסים, במטעים, בשטחי פרחי הבר בגליל, ברמת הגולן ובאזור הדרום", הסביר אבידור. "החורף הזה יביא לנו פריחה שופעת ואיכותית באביב, אבל הוא ישפיע גם על הפריחה הקיצית. אם יתווספו משקעים נוספים, הם יעצימו את היבול הקיצי. כבר כעת אנחנו רואים שתהליך אגירת הדבש בשטחי ההצבה של הכוורות החל, ובמקביל החלה תקופת ההאבקה בעיקר בענפי הפירות הנשירים והאבוקדו".

למרות השנה הטובה במיוחד, מחירי הדבש הגולמי שמוכרים הדבוראים לספקים לא ישתנו, והם ימשיכו לעמוד על כ-18 שקלים לקילוגרם. זאת, כיוון שעל אף הגידול הצפוי, לא יהיה עודף של דבש בשווקים הישראליים מאחר שבמצבים כאלה מצמצמת ישראל את היקף היבוא לטובת הדבוראים המקומיים.

השנה צפוי יבוא הדבש להצטמצם ב-30% והוא יעמוד על 700 טונות בלבד. זאת, בהשוואה לשנים שבהן תפוקת הדבש ממוצעת והיקף היבוא עומד על כאלף טונות בשנה. "אני אופטימי ומקווה, כמו כל חקלאי טיפוסי, שעברנו את שבע השנים הרעות והתחלנו עכשיו את שבע השנים הטובות", סיכם אבידור. "אני לא רוצה לחשוב על התחזיות הפסימיות של ההתחממות הגלובלית שמדברות על רצף גדול יותר של שנים שחונות".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • דבש
  • גשם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully