וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנים להיעלמות סוכן FBI באיראן: "היה צריך לחזור מזמן"

הממשל האמריקני הכריז על פרס כספי של חמישה מיליון דולרים בתמורה להשבתו של רוברט לווינסון, שנעלם במהלך משימה חשאית. בוושינגטון טוענים כי טהראן יודעת היכן הוא מוחזק, ומשפחתו רק מבקשת: "רוצים לחבק אותו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(הבית הלבן, דצמבר 2013: "לווינסון לא עבד עבורנו")

שמונה שנים לאחר היעלמותו המסתורית של רוברט (בוב) לווינסון, סוכן הבולשת הפדרלית לשעבר, ה-FBI הכריז היום (שני) על פרס כספי על סך חמישה מיליון דולרים בתמורה ל"השבתו בשלום" – כך דווח ברשת האמריקנית ABC. בהודעה רשמית שפורסמה באתר הסוכנות, טען ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, כי "בוב כבר מזמן היה צריך לשוב הביתה".

לווינסון, שנעלם במהלך משימה חשאית של סוכנות הביון המרכזית, CIA, באיראן, יציין מחר את יום הולדתו ה-67. בחשבון הטוויטר של המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, פורסמה היום הודעה, ובה צוין כי "הבית הלבן נותר מחויב לשובו של האזרח האמריקני רוברט לווינסון". כמו כן, קראה ההודעה לרשויות באיראן לסייע בחקירת היעלמותו.

עוד בוואלה חדשות:
חשיפה: חמאס הציע לישראל הפסקת אש לחמש שנים
הבולדוזרים של דאעש מוחקים את ההיסטוריה
נתניהו וסיסי: הצלחה ביטחונית, החמצה מדינית

סוכן האף-בי-איי לשעבר רוברט לווינסון, שנעדר באיראן זה שבע שנים, בתמונה שהועברה למשפחתו ב-2011. AP
לווינסון בתמונות שפרסמו שוביו/AP

"בכל שנה, בתאריך הזה, אנו מזכירים לעולם שהמקרה של בוב טרם נפתר, וכי הבעל, האב והסב הזה עדיין אינו בבית, לשם הוא שייך", נמסר ממשפחתו של הסוכן הנעדר. "אולם אנחנו, משפחתו, נזכרים בכך בכל יום בשמונה השנים האחרונות, בגלל החור העצום בחיינו, שיתמלא מחדש רק כשבוב ישוב אלינו. אנחנו צריכים לראות אותו, לשמוע את קולו ולחבק אותו".

לווינסון עבד ב-FBI במשך יותר מ-20 שנים. הוא הגיע לאיראן לאחר פרישתו לגמלאות, ונחטף ככל הנראה באי קיש, לחופה הדרומי של איראן, ב-9 במרץ 2007. למרות שהממשלה האמריקנית טענה במשך שנים ארוכות כי הוא שהה שם בתור חוקר פרטי, עורך הדין המייצג את משפחתו, דייויד מקגי, חשף בחודש דצמבר 2013 כי לווינסון נשלח לאיראן על ידי ה-CIA "כדי לבצע חקירה עבורה".

אחרי הפרסום הודו כלי תקשורת רבים בארה"ב כי ידעו כבר ב-2007 שלווינסון הופעל כסוכן, אך הסתירו זאת בהתאם לבקשת הממשל. העיתונאים התבקשו לכתוב כי לווינסון היה איש עסקים, שהגיע לאיראן על דעת עצמו. בין היתר, ההסכם התקבל גם ב"ניו יורק טיימס", ברשת ABC וברשת NBC, שכולן שבו על הניסוח הזה עשרות פעמים במשך השנים. מדובר בחריגה בוטה מכללי הצנזורה העצמית שאותם נוקטים לעתים כלי התקשורת בארה"ב, מפני שהיא כללה פרסום מכוון של פרטים שגויים, ולא רק הצנעה של פרטים אחרים.

עוד באותו נושא

ננטש מאחור: המבצע הכושל שגרם לאובדן סוכן באיראן

לכתבה המלאה
כריסטין לווינסון, אשתו של הסוכן רוברט לווינסון, עם בנה דניאל ובתה סוזאן. שגרירות שוויץ בטהראן, דצמבר 2007. AP
כריסטין, אשתו של לווינסון, בטהראן ב-2007 עם ילדיהם דניאל וסוזאן/AP

בתחילת שנת 2013, שוביו של לווינסון העבירו תמונות שלו, לבוש בסרבל כתום, ואוחז כמה שלטים, עליהם נכתב בין היתר "עזרו לי". הרשויות בטהראן הכחישו כי הן מחזיקות בלווינסטון, אולם בוושינגטון טענו פעמים רבות כי הממשלה האיראנית יודעת לכל הפחות היכן הוא מוחזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully