וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמביה: הנשיא התמוטט במהלך נאום - ואובחן כחולה מלריה

9.3.2015 / 3:40

אדגר לונגו קרס לאחר שנאם במשך 20 דקות בכנס בבירה לציון יום האישה הבינלאומי והובהל לבית חולים צבאי. עם זאת, הוא מסר כי "אין סיבה לדאגה". הוא נבחר לתפקידו בינואר האחרון אחרי שהנשיא הקודם מת ממחלה מסתורית

נשיא זמביה אגדר לונגו, 06 בפברואר 2015. AP
נשיא זמביה אדגר לונגו/AP

נשיא זמביה החדש אדגר לונגו אובחן אתמול (ראשון) כחולה במלריה והוא מאושפז בבית החולים. לונגו התמוטט במהלך כנס לציון יום האישה הבינלאומי בבירה לוסקה ופונה מהמקום. רופאיו הורו לו לנוח ולטענתו "אין סיבה לדאגה".

"אני מרגיש הרבה יותר טוב", מסר לונגו. "אמרו לי שאני סובל מעייפות רבה וכי עליי לנוח. אין מה לדאוג", הוסיף הנשיא, שהתמוטט לאחר 20 דקות שבמהלכן נאם ופונה לבית חולים צבאי. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, הוא סובל גם מסכרת. לונגו זכה בבחירות לנשיאות זמביה, יצרנית הנחושת השנייה בגודלה באפריקה, בחודש ינואר האחרון. הוא החליף בתפקיד את מייקל סאטה, שמת במפתיע בחודש אוקטובר האחרון ממחלה מסתורית. הוא היה הנשיא השני במדינה שמת במהלך כהונתו בשש השנים האחרונות.

זמביה רשמה בשנים האחרונות הצלחה בשליטה על התפשטות המלריה, אולם הנגיף שמקורו ביתושים הוא עדיין הגורם מספר אחד של מוות בקרב ילדים מתחת לגיל חמש במדינה.

עוד ידיעות מהעולם:
תיעוד: קרבות עזים בין לוחמים כורדים לדאעש בצפון סוריה
רוסיה: שני צ'צ'נים מואשמים ברצח מנהיג האופוזיציה
אובמה: ללא הסכם ראוי - נפרוש מהשיחות עם איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully