וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קרבות עזים בין לוחמים כורדים לדאעש בצפון סוריה

8.3.2015 / 23:29

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 40 לוחמים כורדים ואנשי דאעש נהרגו במהלך קרב על עיירה אסטרטגית. במקביל, כוחות הביטחון של עיראק ממשיכים להתקדם לעבר העיר תיכרית, שנמצאת בשליטת "המדינה האיסלאמית"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

לפחות 40 לוחמים כורדים ולוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נהרגו בקרבות בעיירה אסטרטגית בצפון סוריה – כך מסר היום (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. לדברי הארגון שמושבו בלונדון ושעוקב אחרי מלחמת האזרחים במדינה, העימותים החלו אתמול, כשכוחות "המדינה האיסלאמית" פתחו במתקפה במטרה לכבוש את העיירה תל תמר במחוז אל-חסכה.

"קרבות עזים פרצו במהלך 24 השעות בסביבות תל תמר", מסר מנהל הארגון רמי עבד א-רחמן. "במהלכם 40 לוחמים משני הצדדים נהרגו". לדבריו, הכורדים הצליחו להדוף את לוחמי הארגון הקיצוני שהגיע לפאתי העיירה.

דאעש מנסה לכבוש את העיירה בשל מיקומה האסטרטגי –
השתלטות על תל תמר תאפשר ל"מדינה האיסלאמית" לשלוט על כביש מרכזי בין החלק המזרחי של מחוז אל-חסכה לבין עיר הבירה שלו בעלת השם הזהה, שנמצאת בשליטת הכורדים. כמו כן, היא תאפשר גישה לגבול עם עיראק ולמעוז "המדינה האיסלאמית" במוסול.

לוחמי מיליציה שיעית ליד כרזה של דאעש בעיירה ששוחררה מידי הארגון ליד תיכרית, עיראק, 7 במרץ 2015. רויטרס
לוחמי מיליציה שיעית ליד דגל של דאעש בעיירה ששחררו מידי הארגון בעיראק/רויטרס

במקביל, בעיראק נמשך המבצע הצבאי של כוחות הביטחון לשחרור העיר תיכרית מידי דאעש. המבצע, שהחל לפני שבוע בהשתתפותם של כ-30 אלף חיילים ולוחמי מיליציות שיעיות, נועד להשתלט מחדש על העיר שנכבשה בידי הארגון ביוני אשתקד. לעיר ישנה חשיבות סמלית, מאחר שבסביבתה נולד הרודן סדאם חוסיין, שרבים מנאמניו הצטרפו לשורות הארגון הסוני הקיצוני.

המבצע, שעל חלקים ממנו מפקח מפקד כוח קודס של איראן, קאסם סולימאני, מתקדם עד כה באטיות. עם זאת, היום הם הצליחו להשתלט מחדש על מרכז העיירה א-דור, הנמצאת בפאתיה הדרומיים של תיכרית. הכוחות, המגובים בחיל האוויר של עיראק ובארטילריה, עדיין מתקשים לטהר את העיר כולה. זאת, מאחר שלוחמי דאעש מתבצרים במבנים במערב העיירה ומשתמשים ברובי צלפים כדי לעכב את הכוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully